Har skånetrafiken hand om biljetter? Låter udda![]()
De hade ett erbjudande med halva priset på biljetter till genrepet ikväll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har skånetrafiken hand om biljetter? Låter udda![]()
Åkte förbi två bilhandlare på vägen hem för att fönstershoppa. Jag vill byta upp mig till något starkare och större när jag insett att jag kommer fortsätta pendla. Men hur i hela friden har folk råd att köpa bilar?? Jag kollar ändå på begagnat men de jag varit intresserad av skulle kosta över 3000/mån i typ 6 år.
En kollega leasar en elbil för ca 7 tkr per månad. Det är sjukt mycket pengar för en bil!En anhörig betalar 8000/mån för sin. Men det blir ändå billigare pga elbil, bilen är avbetald på 3 år och inga drivmedelskostnader (laddar gratis på jobb) eller servicekostnader. Jag skulle också tjäna på det men vill inte ha så dyr bil. Jag köpte en billigare jag kunde betala kontant, men jag har i övrigt låga omkostnader.
Ja, herregud, så mycket pengar har jag inte över varje månad till en bil...En kollega leasar en elbil för ca 7 tkr per månad. Det är sjukt mycket pengar för en bil!
En kollega leasar en elbil för ca 7 tkr per månad. Det är sjukt mycket pengar för en bil!
Ja, herregud, så mycket pengar har jag inte över varje månad till en bil...
Tack och lov gör inte jag det. Tankar nog fullt cirka var 10 dag, så jag lägger runt 1700 kr på bensin/månad.Jag tankar fullt oftare än en gång/vecka. Kör enormt mycket bil, ca 5000 mil/år. Privat.
Jag skulle aldrig vilja lägga så mycket på en bil.Ja, herregud, så mycket pengar har jag inte över varje månad till en bil...
Exakt! Plus att du oftast har max 1500 mil att köra per år. Är glad över min avbetalda bil! Nu skulle jag dock kunna cykla till jobbet om jag hade en cykelDet kan jag tycka är vansinne, leasa är svindyrt och du äger noll. Min anhöriga har ett lån att betala men äger iaf bilen efteråt. Hen pendlar minst 14 mil/dag och har insett att det inte blev dyrare såhär.