Vad gör vi? Del CCIX

Trampat en stund 😊
IMG_4514.webp

Åkte förbi två bilhandlare på vägen hem för att fönstershoppa. Jag vill byta upp mig till något starkare och större när jag insett att jag kommer fortsätta pendla. Men hur i hela friden har folk råd att köpa bilar?? Jag kollar ändå på begagnat men de jag varit intresserad av skulle kosta över 3000/mån i typ 6 år.

En anhörig betalar 8000/mån för sin. Men det blir ändå billigare pga elbil, bilen är avbetald på 3 år och inga drivmedelskostnader (laddar gratis på jobb) eller servicekostnader. Jag skulle också tjäna på det men vill inte ha så dyr bil. Jag köpte en billigare jag kunde betala kontant, men jag har i övrigt låga omkostnader.

Jag är typ ledig idag och det är så jäkla skönt. Vaknade, matade djuren... kröp ned i sängen igen och halvslumrade tillsammans alla tre till någon youtubevideo. Har sedan masat mig upp och ätit överbliven köttbit och vitlökschampinjoner på sallad till frukost. För jag är vuxen! :D Klockan är liksom bara tio och det känns som att jag har så troligt mycket tid kvar trots att jag måste iväg och jobba några timmar senare - jag måste bli bättre på att vara ledig ibland. Särskilt HELT ledig. Det har jag inte varit på hela månaden.
Att veta att jag måste iväg stör, men eftersom det är ett tomt hus jag ska till kan jag ta det närsom. Passar på sen när jag ändå ska upp till fåglarna.

Nu tar jag helg! Är lite snorig och mosig men inte värre än att hoppet för att jag vaknar och är ok i morgon fortfarande finns. Måste rumla runt lite hemma och plocka ihop allt löst som ligger lite här och var. Borde göra det innan stallet för annars är det risk att det skjuts fram till i morgon. Men först kaffe och en överbliven lussekatt från frysen :)

En anhörig betalar 8000/mån för sin. Men det blir ändå billigare pga elbil, bilen är avbetald på 3 år och inga drivmedelskostnader (laddar gratis på jobb) eller servicekostnader. Jag skulle också tjäna på det men vill inte ha så dyr bil. Jag köpte en billigare jag kunde betala kontant, men jag har i övrigt låga omkostnader.
En kollega leasar en elbil för ca 7 tkr per månad. Det är sjukt mycket pengar för en bil!

Det kan jag tycka är vansinne, leasa är svindyrt och du äger noll. Min anhöriga har ett lån att betala men äger iaf bilen efteråt. Hen pendlar minst 14 mil/dag och har insett att det inte blev dyrare såhär.
Exakt! Plus att du oftast har max 1500 mil att köra per år. Är glad över min avbetalda bil! Nu skulle jag dock kunna cykla till jobbet om jag hade en cykel

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 129
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 002
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 121
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 061
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka