Vad gör vi? Del CCIX

Sådär ja, då har man gjort bort sig för all framtid då, jag har ju kompat lite på sångstunden för barnen på fredagsträffen i församlingsgården tillsammans med diakonen och församlingsassistenten och nästa fredag ska ingen vara där av dom så när dom sa att sångstunden skulle utebli pekade ett par mammor på mig och sa "nänä, det fixar han och kommer han inte så vet vi var hans postlåda bor". :devil:

Vad har jag gjort? Och hur kunde det bli så här?:eek:
Men är det inte lite skönt att vara uppskattad u alla fall?

Men är det inte lite skönt att vara uppskattad u alla fall?
Självklart, jag skrev inlägget lite på skoj bara och vi har kul på fredagsträffarna, åldern idag var mellan 3 månader och 80 år och tonen kan bli lite "rå men hjärtlig", speciellt vid lunchbuffèn, som när det var skink och grönsakspaj och en av mammorna skar en bit som jag trodde, åt sig själv, men langade den till min tallrik med ett "å där har du". :laugh:

Här har det vabats. Sonen är pigg som attan, men vad hjälper det när det fortfarande är prickar? (Och läkare bedömer att han ska vara fortsatt hemma.) Nåväl, nästa vecka är det sportlov, så nu kan jag äntligen släppa ångesten över att inte vara på jobbet. Känns oändligt skönt!

Vi bjöd in mormodern på ett litet te-party här hemma idag, på sonens innerliga önskan. Mysigt att få fixa lite "kalas" igenom, även om det bara var för oss tre. Blev himla mysigt, och gott förstås! :d

Använde ÄNTLIGEN mitt presentkort från jobbet idag. Liiiiite försenad julklapp alltså... :D Vi får ju välja fritt hos rätt många affärer i byn, men varje gång jag har tänkt använda det så har det såklart varit i en affär där man INTE kunde göra det. Men idag tog jag mig till Lindex och kom hem med ett mysigt nattlinne. När jag började fundera så har jag verkligen inte många nattlinnen kvar just nu som inte ser ut som de borde köras till återvinningen... :D

Snart ska jag göra pizza och sedan finns det rätt mycket godis att knapra på också :) !

Sen tycker jag nog att den frågan är rätt gränslös i den situationen. Varför ska nuvarande chef ha svar på sådant?

Frågor i stil med "vad kunde vi ha gjort för attdu skulle stannat kvar", tycker jag är bättre. Där kan svaret ge information som organisationen kan använda sig av, om den vill. Men den frågan handlade ju om din person. Jag tycker inte att det låter snyggt.

Det har varit spänt den här veckan. Min chef är kort, min chefs chef har inte hört av sig. Nu fick jag ett förslag på informationsmail till våra medarbetare som går ut på måndag som låter.. högtidligt och fyrkantigt. Jag var faktiskt inte riktigt beredd på det här. Känns som att den här uppsägningen blev personlig på något vis.

Det har varit spänt den här veckan. Min chef är kort, min chefs chef har inte hört av sig. Nu fick jag ett förslag på informationsmail till våra medarbetare som går ut på måndag som låter.. högtidligt och fyrkantigt. Jag var faktiskt inte riktigt beredd på det här. Känns som att den här uppsägningen blev personlig på något vis.

Formodligen kanner cheferna att det ar personligt. Om Jag minns ratt sa har du patalat att du blev frantagen en stor del av uppgifterna till din tjanst och din chef har inte gjort nagot at det? Ar det sa sa vet ju chefen att han/hon har en stor del i att du sager upp dig och fallit pa posten som chef.
Sta rak och lat dem inte fa dig att ma daligt ... Du har inte gjort nagot fel, du har haft daliga chefer och granslosa arbetskamrater.

Först skulle jag ha jobbat kväll. Blev några timmars jobb på fm istället. Hemma någon timme inställd på ledig fredagskväll.

Chefen ringer igen (efter redan flera planeringssamtal för kommande veckor).
Du det du var iväg till på fm (över 1 h bort) tror du inte det krånglar så jag måste åka dit o hjälpa? Kan du åka till kvällsjobbet o starta upp så kommer jag o tar över sen när jag är klar.

Får se när han dyker upp o hur länge jag blir kvar. Slutar här vid 21.30 så kanske jag är hemma innan dess iaf.
Går snabbt i svängarna ibland. 😅😂

Ingen matlagning idag, jag kör min nya fredagstradition med thaivagnen så länge de står här i byhåla på fredagarna :up:
Jag saknar sånt, men har inte ork att krångla mig till ställen där det finns med buss och att gå, när jag väl kommer hem är det förstås kallt. Billigt och bra förstås. ;) Men ibland hade det ju varit smakligt! Men visst, kan ju äta på jobbets restaurang förstås, inget fel på den maten och kostnaden är inte lika dyr som på andra ställen, men.... de har ibland raggmunk och fläsk, men den står aldrig på menyn utan är kockens extra val eller något. Jag ÄLSKAR raggmunk med fläsk, raggmunk som är som pannkakor typ! Sådana man åt i skolan! Om bara kocken kunde sätta det på menyn liksom!

Jag saknar sånt, men har inte ork att krångla mig till ställen där det finns med buss och att gå, när jag väl kommer hem är det förstås kallt. Billigt och bra förstås. ;) Men ibland hade det ju varit smakligt! Men visst, kan ju äta på jobbets restaurang förstås, inget fel på den maten och kostnaden är inte lika dyr som på andra ställen, men.... de har ibland raggmunk och fläsk, men den står aldrig på menyn utan är kockens extra val eller något. Jag ÄLSKAR raggmunk med fläsk, raggmunk som är som pannkakor typ! Sådana man åt i skolan! Om bara kocken kunde sätta det på menyn liksom!
Berätta för kocken att du älskar raggmunk och fläsk och fråga om det går att bli förvarnad :) ?

Berätta för kocken att du älskar raggmunk och fläsk och fråga om det går att bli förvarnad :) ?
Vet ju inte vem det är, och verkar inte det lite creepy? Dessutom ett stort sjukhus, tror de skiter i mina känslor. :d Men ack så gott! Fanns en gång pulver man blandade ut med vatten och så stekte man det, som pannkakor, finns inte längre, saknar det! Nu finns det något flytande färdig smet som även heter rösti och för mig är rösti något HELt annat än raggmunk, så det är inte det jag tycker om, tvärtom så får jag erkänna att jag inte tycker om rösti. Men det är olika meningar om det är samma eller olika har jag förstått :)

Formodligen kanner cheferna att det ar personligt. Om Jag minns ratt sa har du patalat att du blev frantagen en stor del av uppgifterna till din tjanst och din chef har inte gjort nagot at det? Ar det sa sa vet ju chefen att han/hon har en stor del i att du sager upp dig och fallit pa posten som chef.
Sta rak och lat dem inte fa dig att ma daligt ... Du har inte gjort nagot fel, du har haft daliga chefer och granslosa arbetskamrater.
Dåliga chefer och gränslösa arbetskamrater önskar man ingen, det var tack vare en chef som "inget märkte" och utfrysning jag en dag exploderade, bad chefen dra åt helvete, slängde overallen på hans skrivbord ihop med nyckelknippa och passerkort och bara gick utan att ens stämpla ut. Han ringde senare och jiddrade nåt om uppsägningstid och svaret blev att som jag blivit behandlad då kunde han ta och stoppa upp den där uppsägningstiden nånstans där solen aldrig lyste, sen slängde jag på luren bara.

Det finns gränser och där hade den med råge passerats.

Vet ju inte vem det är, och verkar inte det lite creepy? Dessutom ett stort sjukhus, tror de skiter i mina känslor. :d Men ack så gott! Fanns en gång pulver man blandade ut med vatten och så stekte man det, som pannkakor, finns inte längre, saknar det! Nu finns det något flytande färdig smet som även heter rösti och för mig är rösti något HELt annat än raggmunk, så det är inte det jag tycker om, tvärtom så får jag erkänna att jag inte tycker om rösti. Men det är olika meningar om det är samma eller olika har jag förstått :)
Nä, varför skulle det vara creepy att ge beröm och feedback?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 355
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 140
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 072
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka