Vad gör vi? Del CCIX

Det luktar vilodag idag med. -16 ute enligt klockan, och ska väl fokusera på lite jobb också :p
Lite kittlig i halsen dessutom, så lika bra att dricka te och ta det lugnt!

Ska nog steka lite pannkakor till lunch sen :d

Jobba jobba jobba för att sen åka hem och jobba lite till med allt inför ett 16 års kalas imorgon, nöjer mig nog med tårta, bullar och en kaka.

Äter tomatsoppa och ris med bacon och lite ostbitar i och tittar på Chigago Med.
Blev plötsligt så sugen. Gjorde korvsoppa i går och åt det till lunch i dag och även om det var gott så är korven rätt smaklös (soppan är inte smaklös, utan god, bara korven dock) så jag var sugen på lite mer smak nu. Äter fortfarande lite för mycket knäckemackor och har ätit det med ägg också i dag, riktigt gott, men måste köpa mer knäckebröd, ägg och leverpastej, måste handla med andra ord. Pga ett ep anfall jobbade jag inte och har inte haft energi nog till att ta mig till affären heller. Då är det ändå rätt skönt att jag ändå har mat hemma så att jag kan dra ihop något i alla fall. Berättade för min syster för någon dag sedan att mina makaroner (pasta, men inte spagetti) är slut nu och jag har inte köpt några sedan jag flyttat hit för två år sedan. Jag hade en drös med mig när jag flyttade hit, runt 4 kg, olika sorter samt då och då har det kommit någon sort i Smakbox, men nu är mina makaroner slut. Spagetti samma med, har fortfarande 5 förpackningar, 500 gram vardera oöppnade (vad gör man med spagetti förutom spagetti och köttfärssås?).
Får frysa in korvsoppan så jag slipper äta samma varje dag också. Matlådor är bra! :)
Jag gör korvsoppa på köttkorv. Tycker den korven blir mycket godare i soppan.

Ang spagettin. Gör pastagratänger, frys in och ha lite back up mat i frysen.

Förbaskade kattskrälle att ge sig på ungkatten och väcka oss mitt i natten när sambon skulle upp 4! Han kom upp och iväg och jag somnade om till 7; när jag kom ner låg änna ungkatten "gränsle" över elementet I köket som gassade på med värme sådär som vår saknade hankatt gjorde 🥰. Var ju nästan 10 minusgrader och dyr el idag så bara tända upp i braskaminen 🥰. Hann inte ens dricka upp frukostkaffet så kom elektrikern och fixade nytt uttag till bänkdiskmaskinen; en släkting till sambon och mycket trevlig 😃😊.

Mäh så lyckades jag igen 😝. Var ute några vändor och bar in ved och tänkte att jag behåller träskorna på, ska ju ändå dammsuga strax meeeen såklart blev det ju halt från frostgräset inne på v-rumsgolvet så slog på arslet framför braskaminen 😆😅.

Kastar ut fråga ifall att någon har koll. Ska köpa necessär på stora Åhléns inne i stockholm... Var går man? Finns det en sminkavdelning?
Har ganska lite tid på mig så har inte så mycket tid att vimsa runt :angel:

Kastar ut fråga ifall att någon har koll. Ska köpa necessär på stora Åhléns inne i stockholm... Var går man? Finns det en sminkavdelning?
Har ganska lite tid på mig så har inte så mycket tid att vimsa runt :angel:

Väskor och accessoarer finns "bakom" sminkdelen på samma plan som Drottninggatan. Det kan också finnas necessärer på samma plan som tunnelbanan, vid hudvård etc.

Borde börja tvätta men det har inte varit läge att lämna barnen själva just nu (OBS tvättstugan är i källaren och de har en äldre bror i lägenheten). Så jag vilar huvudet tills det är dags att åka till veckans andra besök hos tandläkaren fast med ett annat barn idag.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 355
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 140
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 072
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka