Vad gör vi? Del CCIX

Jaha så luktar det bränt ur uttaget som används till bänkdiskmaskin och jag skulle ju vilja ha påtitt omgående men vi får väl se när hyresvärdens elektriker kan ta tag i saken....Ingen idé jag bokar annan själv...

Läste precis en artikel om en familj vars fiber blev avgrävd och de därmed blev av med sitt wifi. Tråkigt såklart. Vidare stod det att någon i familjen då "tvingades" stanna hemma under hela helgen för att villans larm inte fungerade utan wifi. Är det så alla andra utan larm gör? Har någon hemmavid hela tiden? I så fall har jag gjort fel hela tiden 😂 Nu ska jag duscha och hoppa i säng.
Larm? Varför? Det är väl bättre att se till att inte ha nåt som är värdefullt snabbt gripbart istället. Jag har funderat på att sätta upp en skylt på dörren "Tänker du göra inbrott här så ring så kan vi leta efter värdesaker tillsammans."😁

Är fortfarande helt förstörd. Gick och la mig vid nio i går kväll. Väntade mig att det skulle vara mörkt när jag klev upp. Det var ljust och trodde jag bara sovit någon timme. Men det fortsatte vara ljust fast klockan var nio. Insåg att jag sovit i 12 timmar till - sov mer än så natten mellan söndag och måndag. Nästan från nio till tre. Helt sjukt.

Tog iofs en halv ångestdämpande vid något tillfälle. Var och handlade och är helt yr i huvudet Tänker gå och lägga mig igen.

Vissa saker ska man inte handla på bil-Buttericks (Biltema), som karosserikitt i tub. Jag köpte en tub för att testa mot lösningsmedelsbaserade bitumengummikittet, det från Biltema är bara att peta bort med fingret så det blir inget mer av detta iallafall. :turd: Gammalt hederligt lösningsmedelsbaserat rockar, som vanligt, luktar det inget om kemikalierna är det skit, det är min erfarenhet hittills och det stämmer.

Nu är iallafall alla springor och skrymslen kittade på Pv-n och tät från både in och utsidan.:up:

Larm? Varför? Det är väl bättre att se till att inte ha nåt som är värdefullt snabbt gripbart istället. Jag har funderat på att sätta upp en skylt på dörren "Tänker du göra inbrott här så ring så kan vi leta efter värdesaker tillsammans."😁
Det beror kanske på var och hur man bor?
Jag låser ytterdörren när jag åker iväg. Men ska jag bara rasta hunden är det olåst.
Bilen låses sällan

Bor på landet och tänker att om nån verkligen vill in finns stora fönster

Det beror kanske på var och hur man bor?
Jag låser ytterdörren när jag åker iväg. Men ska jag bara rasta hunden är det olåst.
Bilen låses sällan

Bor på landet och tänker att om nån verkligen vill in finns stora fönster
Exakt, jag bor ju också på landet och enda gångerna det är låst är när jag åker hemifrån och på natten, bilen låser jag inte ens i stan för det finns aldrig nåt värt att stjäla i den iallafall.

En kompis till mig har ett utmärkt sätt att hindra familjen från att bli av med plånbok och mobiler när dom är tex. på stranden för ingen öppnar väl en rejäl "laddad" bajsblöja för att leta efter värdesaker? :laugh:

Total vilodag från skidorna idag, och har passat på att lämna in dem på slipning.
All energi ska sedan läggas i backen tors-mån :D
Idag blir det kolhydratsladdning (medelst semlor, hehe). Ska även göra egna köttbullar ikväll, första gången på många år!

Annars lite möten och slösurfa om vart man ska åka i Sardinien :angel:

Kul att a-kassa dröjer pga företag är slöa med arbetsgivarintyg trots påminnelse. En månad har jag väntat. Riktigt uselt.
Sitter snart i samma sits, fick svar från ag att de inte kunde fixa intyget förrän februari så nu har jag påminnt om det men har inte ens fått svar från ag att de sett mailet.

(Jag fick dock min slutlön i januari med 20 semesterdagar inkluderade så jag klarar februaris räkningar ändå. Det är alltså bara störigt för mig just nu. Men kan ju bli jobbigt i mars...)

Startat pannan, dammsugit huset, hämtat och burit in ved till kaminen och petat lite på ett till fönster som ska renoveras. Fönsterkittet satt som berget så blev lite omotiverad att fortsätta 😅 Jag kanske får lägga lite tid på vedklyvning i stället 🤔

Sambon meddelade att han kommer hem sent, men han skulle försöka hinna förbi en teaffär och köpa mer jordgubbste till mig.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 357
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 141
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka