Vad gör vi? Del CCIX

Ligger i soffan, halvblod på en film.
Tappat intresset. Kroppen är stressad av alla medeciner och vill röra på sig.
Gått 12 500 steg idag och städat lite så nu är jag trött.

Var ju trots allt bara 2v sen operationen. Måste tagga ned lite. Tycker det går så långsamt bara

:sleep:Känns som om det borde vara fredag i morgon men det är visst bara tisdag. Måndag började med en brutal vattenläcka i en av lokalerna på jobbet vilket innebar att vi fick rodda om och trycka in tre klasser lite där det fanns luckor. Till lunch kom den nya matleverantören, maten räckte till 2/3 av eleverna, varpå vi fick hjälpas åt att se till att alla elever skulle få mat. Man tänker att de borde ha lärt sig tills idag, och visst idag fick väl åtminstone 75% mat, men det blev lite pussel och se till att alla var mätta. Sen har jag haft lektioner och fick ihop den tysta minuten med tre klasser, det blev en väldigt fin stund trots allt. ❤️

I morgon har vi en extra insatt halv studiedag inriktad på PDV, det kan eventuellt bli tufft.

Var inställd på lång natt för vänta in jour + spolbil. Men när jouren snabbt kom hit var det som att stoppet i avloppet var borta.
Så lämnar det såhär så får vi se imorgon om det är blött på golvet, när fastighetsskötaren mfl ändå skulle hit för att göra en koll av det hela.

Litar inte alls på avloppet så skulle inte förvåna om det börjar bubbla även fast jag inte använder något vatten...😅

Nu ska jag iallafall lägga mig o läsa några sidor innan sovdags...

Ringde polisen för en liten stund sedan. Var några var ute och sköt med smällare/fyrverkerier och min lille fåntratt är skotträdd och matte blir arg att man öht använder skiten och vid fel tid på året. :rage:
Bad polisen om de ändå hade någon bil ute att de kunde köra förbi här.

Ringde polisen för en liten stund sedan. Var några var ute och sköt med smällare/fyrverkerier och min lille fåntratt är skotträdd och matte blir arg att man öht använder skiten och vid fel tid på året. :rage:
Bad polisen om de ändå hade någon bil ute att de kunde köra förbi här.
Enligt mig så har fyrverkerier och smällare öht. inget berättigande alls så för mig kunde detta helt få försvinna. Jag har ju haft turen att ha hästar som gärna velat vara mitt i smeten när det smällt och rumlat och hade jag tänt en fyrverkeritårta i hagen hade hästen blivit överlycklig, ja hon VAR knäpp på riktigt. :laugh:

Läste precis en artikel om en familj vars fiber blev avgrävd och de därmed blev av med sitt wifi. Tråkigt såklart. Vidare stod det att någon i familjen då "tvingades" stanna hemma under hela helgen för att villans larm inte fungerade utan wifi. Är det så alla andra utan larm gör? Har någon hemmavid hela tiden? I så fall har jag gjort fel hela tiden 😂 Nu ska jag duscha och hoppa i säng.

HELP ... har nagon ett gott recept for semmelbullarna? Jag tankte gora semlor, sjalva mandelmassan och hela "mojset" har jag klam pa, men jag tycker att bullarna brukar bli lite val torra. HELP

Glömde för någon dag sedan att ta min medicin, mådde rätt bra den dagen och bestämde mig för att testa några dagar utan. Kan konstatera att jag på flera sätt mår mycket bättre, men att jag på några sätt mår sämre. Totalt? Troligen bättre. Så eh, det blir väl till att kontakta vården igen och kräva tid för möte med läkare eller något. Vore trevligt om det fanns någon annan medicin som kunde passa bättre än min nuvarande...

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 357
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 142
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka