Vad gör vi? Del CCIX

Vilken annorlunda färg och teckning! Eller är det ljuset som förvillar? Helstrumpor bak och vita kotor fram :p
Kan man få se fler bilder från andra vinklar?
1000011204.webp

Det var nog solljuset som förvirrade. 😊 Hon var svart och hade som du säger helstrumpor bak. Tyvärr var gårdagens bild den sista jag tog innan vi åkte in och tog bort henne pga dåliga tänder 💔

Jag vill ha hund. En liten trevlig shi tzu eller nått i den storleken. Är papilons skälliga? Synd att pomeranians är skvallerhundar.

Jaja, dags att göra oss klara för förskolan och sen vet jag inte?

Sitter och försöker dra igång hjärnan inför dagens långkörning. Mitt nya gigjobb/projekt är verkligen en emotionell berg- och dalbana, ibland seglar jag på moln och ibland undrar jag vad fan jag gett mig in på... Det är någon sorts process som pågår i mig, återfinna självförtroendet och möta mina rädslor.

Och varje dag, en stor tacksamhet för stödet jag har hemifrån från sambo och barnet. Att dom ställer upp, anpassar sig, stöttar och peppar. Och en tacksamhet för att jag faktiskt orkar, att hjärnan funkar, att sånt jag är bra på får bli använt i en roll jag får betalt för.

Får se vad som händer efter att (min del av) projektet är klart i april :).

Jag vill ha hund. En liten trevlig shi tzu eller nått i den storleken. Är papilons skälliga? Synd att pomeranians är skvallerhundar.

Är väl inte den mest skälliga hunden förutom när den vaktar förstås, ganska tuff och skällig just då, liten vakthund.

Suckar lite åt folk. Jag har ett akvarium ute på blocket-annons. En noggrant skriven annons där jag förklarar måtten på akvariet, vad som medföljer m.m. En person svarade nyss på annonsen - och undrar hur stort det är! Alltså. Det står i annonsen! :rofl: Men ja, förhoppningsvis vill personen köpa. Det hade varit trevligt att bli av med det.

Jag trodde ju Marodören var en hund och tänkte ju (ironiskt) skriva och föreslå en Pudel istället - kanske är det ett tecken (😇)

(Ja, jag vet att du skrev att sambon säger ja till alla hundar utom Pudel, men jag kunde inte låta bli 😅)

Det finns faktiskt flera trevliga små hundar. Skäliga (bjäbbiga) är tyvärr många. Sen handlar det ju också om uppfostran … vet en som jobbar inom polisen och har en Chihuahua som följer med till jobbet och som aldrig skäller, även om det stundtals kan komma in lite annorlunda personer till stationen om man nu säger så…

Sen finns ju Dansk-Svensk Gårdshund och Bichon (om du är ok med pälsvård). Dvärgtax finns ju också (kolla efter bra linjer, jag känner en mycket seriös uppfödare i Skåne). Papillon är ju också ett alternativ.

Vet inget om Shih tzu, men verkar vara en trevlig hund.

Jag trodde ju Marodören var en hund och tänkte ju (ironiskt) skriva och föreslå en Pudel istället - kanske är det ett tecken (😇)

(Ja, jag vet att du skrev att sambon säger ja till alla hundar utom Pudel, men jag kunde inte låta bli 😅)

Det finns faktiskt flera trevliga små hundar. Skäliga (bjäbbiga) är tyvärr många. Sen handlar det ju också om uppfostran … vet en som jobbar inom polisen och har en Chihuahua som följer med till jobbet och som aldrig skäller, även om det stundtals kan komma in lite annorlunda personer till stationen om man nu säger så…

Sen finns ju Dansk-Svensk Gårdshund och Bichon (om du är ok med pälsvård). Dvärgtax finns ju också (kolla efter bra linjer, jag känner en mycket seriös uppfödare i Skåne). Papillon är ju också ett alternativ.

Vet inget om Shih tzu, men verkar vara en trevlig hund.
Alltså jag hade kunnat tänka mig en småpudel eller så. Men sambon blåvägrar (jag förstår varför och accepterar det) och då blir det ingen pudel.

Jag har shih tzus i min närhet och tycker de är väldigt behändiga.
Lite svårt då kanske att komma överens hehe. Kanske kompromissa med en mellanstor hund? Jag är generellt mer för större hundar än små även om jag gillar små med :).
Alltså sambon vill ha en sankt Bernhard. Vi bor i en lägenhet med en snart tvååring. Det blir minsann ingen st Bernhard här inte.

Vi är ju som sagt småbarnsföräldrar så kan ju inte ha en hund som kräver hur mycket som helst... Vi ska ju orka och hinna med också.

Men nu ska jag inte kapa tråden mer med rasval.

Alltså jag hade kunnat tänka mig en småpudel eller så. Men sambon blåvägrar (jag förstår varför och accepterar det) och då blir det ingen pudel.

Jag har shih tzus i min närhet och tycker de är väldigt behändiga.

Alltså sambon vill ha en sankt Bernhard. Vi bor i en lägenhet med en snart tvååring. Det blir minsann ingen st Bernhard här inte.

Vi är ju som sagt småbarnsföräldrar så kan ju inte ha en hund som kräver hur mycket som helst... Vi ska ju orka och hinna med också.

Men nu ska jag inte kapa tråden mer med rasval.

Åh det är ju verkligen en bjässe 😍. Hihi bäst å låta bli x2 :).

Är förkyld, har feber och mår uselt. Måste högst troligt ställa in morgondagens efterlängtade ridlektion :cry: inte bokat så många ridlektioner denna terminen då ryggen är sämre så det känns allmänt rent för djävligt att jag blir sjuk vid precis fel tidpunkt. :cry: Livet är av olika anledningar tungt ändå även om jag har mycket glädje av skrivandet. Behöver tid i stallet för att balansera mitt mående mentalt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 357
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 141
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka