Vad gör vi? Del CCIX

Men alltså :rofl: Vet inte om någon här minns historien om bilen med larmet som gick av helt random på alla möjliga tider på dygnet? Och där den där larmande bilen liksom förföljde oss vart vi än var och vi irriterat satt och pratade om vem det där puckot som inte hade koll på sin bil var? Tills vår granne (och familjevän) ringde en dag och skrek "NU! Kolla parkeringen!!" och det… visade sig vara vår bil som stod och larmade :angel::rofl::banghead:

Yeah. Nu är det en annan bil som står ute på parkeringen med ett larm som går av i tid och otid. Så gissa om både jag och mamma flygit upp, ut i hallen för att rycka åt oss bilnyckeln och vidare ut i köket för att stänga av larmet? …… bara för att halvvägs dit komma på att nej, det är inte vår bil som larmar :D Perioden innan vi fick ordning på larmet hade vi bilnycklarna i köksfönstret för att snabbare kunna springa dit och stänga av larmet. Tack och lov är det historia nu. Men jag kan ändå inte riktigt låta bli att fundera över hur många grannar som svär och är arga och irriterade på oss igen nu 😆😂

Och nej, det är inte vår bil som fått ett fnatt och börjat larma i tid och otid igen! 110% säker på den! 😁
(Vi har inte kvar den bilen och nya bilen har ett annat larmljud… mvh råkade trigga larmet på innergården för ett tag sen 🙈)

Äter tomatsoppa och ris med bacon och lite ostbitar i och tittar på Chigago Med.
Blev plötsligt så sugen. Gjorde korvsoppa i går och åt det till lunch i dag och även om det var gott så är korven rätt smaklös (soppan är inte smaklös, utan god, bara korven dock) så jag var sugen på lite mer smak nu. Äter fortfarande lite för mycket knäckemackor och har ätit det med ägg också i dag, riktigt gott, men måste köpa mer knäckebröd, ägg och leverpastej, måste handla med andra ord. Pga ett ep anfall jobbade jag inte och har inte haft energi nog till att ta mig till affären heller. Då är det ändå rätt skönt att jag ändå har mat hemma så att jag kan dra ihop något i alla fall. Berättade för min syster för någon dag sedan att mina makaroner (pasta, men inte spagetti) är slut nu och jag har inte köpt några sedan jag flyttat hit för två år sedan. Jag hade en drös med mig när jag flyttade hit, runt 4 kg, olika sorter samt då och då har det kommit någon sort i Smakbox, men nu är mina makaroner slut. Spagetti samma med, har fortfarande 5 förpackningar, 500 gram vardera oöppnade (vad gör man med spagetti förutom spagetti och köttfärssås?).
Får frysa in korvsoppan så jag slipper äta samma varje dag också. Matlådor är bra! :)

Meeeh! Jag har glömt slänga städtrasorna i tvätten och måste därmed sätta igång programmet nu. Lite sent men jag får väl köra snabbare. Dels är jag trött och dels är det störigt med maskinen igång medan jag grejar med annat, men vad gör man? Fler städhus imorgon.

Meeeh! Jag har glömt slänga städtrasorna i tvätten och måste därmed sätta igång programmet nu. Lite sent men jag får väl köra snabbare. Dels är jag trött och dels är det störigt med maskinen igång medan jag grejar med annat, men vad gör man? Fler städhus imorgon.
Tvättar du jobbgrejor hemma? 😲

Jag kan ha råkat beställa en kaftan till mig, behövde muntras upp. 😅
bm0c5332.webp

Äsch, släpade mig upp för att kolla på hockey och insåg just att jag är en timme för tidigt. Vet inte om jag orkar vara uppe så länge.

Och Kanada gör mål efter en minut. Tror jag går och lägger mig. Känner inte för att vara uppe mitt i natten och se Sverige bli slaktade. Vi har inga centrar. #1 målis är skadad och vårt enda (svaga) hopp är att Lill-Nyllet gör Lill-Nyllet grejer i blått och gult.

Jag fick nyss en text att skolorna har stangt i morgon da vi vantar en isstorm. Har har vi ju inte kapacitet att ta hand om riktigt isigt och snoigt vader, sa da blir det sovmorgon i stallet.:)
Det ska bli intressant att se hur vadret blir!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 355
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 141
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka