Vad gör vi? Del CCIX

Äter tomatsoppa och ris med bacon och lite ostbitar i och tittar på Chigago Med.
Blev plötsligt så sugen. Gjorde korvsoppa i går och åt det till lunch i dag och även om det var gott så är korven rätt smaklös (soppan är inte smaklös, utan god, bara korven dock) så jag var sugen på lite mer smak nu. Äter fortfarande lite för mycket knäckemackor och har ätit det med ägg också i dag, riktigt gott, men måste köpa mer knäckebröd, ägg och leverpastej, måste handla med andra ord. Pga ett ep anfall jobbade jag inte och har inte haft energi nog till att ta mig till affären heller. Då är det ändå rätt skönt att jag ändå har mat hemma så att jag kan dra ihop något i alla fall. Berättade för min syster för någon dag sedan att mina makaroner (pasta, men inte spagetti) är slut nu och jag har inte köpt några sedan jag flyttat hit för två år sedan. Jag hade en drös med mig när jag flyttade hit, runt 4 kg, olika sorter samt då och då har det kommit någon sort i Smakbox, men nu är mina makaroner slut. Spagetti samma med, har fortfarande 5 förpackningar, 500 gram vardera oöppnade (vad gör man med spagetti förutom spagetti och köttfärssås?).
Får frysa in korvsoppan så jag slipper äta samma varje dag också. Matlådor är bra! :)
Spaghetti Carbonara, Spaghetti Pomodoro, Spaghetti Puttanesca, Spaghetti Cacio e Pepe, Spaghetti Bolognese (både med köttfärs och ibland belugalinser), Spagehtti med räkor o vitlök, Spaghetti med köttbullar i tomatsås.

Det var de som går med viss frekvens här! Sen kan man bryta ned spaghetti i en soppa också för att få den matigare.

Spaghetti Carbonara, Spaghetti Pomodoro, Spaghetti Puttanesca, Spaghetti Cacio e Pepe, Spaghetti Bolognese (både med köttfärs och ibland belugalinser), Spagehtti med räkor o vitlök, Spaghetti med köttbullar i tomatsås.

Det var de som går med viss frekvens här! Sen kan man bryta ned spaghetti i en soppa också för att få den matigare.
Tack för tips! Ska kolla upp och testa!

Jag och en kollega har ondgjort oss över löneutvecklingen på vår arbetsplats. Vi som jobbat ett tag får sämre löneutveckling än de nya.. De som slutar och sen kommer tillbaka får extremt mycket bättre lön än oss andra. Lojalitet lönar sig inte :meh:
Inget nytt fenomen, jag bytte arbetsplats i två år, kom tillbaka och har fått upp lönen 7500 kr/månad. Det hade aldrig hänt om jag varit kvar.

Nä, det är inte nytt men störigt. En som slutade och kom tillbaka fick 15000 (!) mer än vad jag har, som har lika mycket erfarenhet. Hon slutade visserligen igen, men kanske kommer tillbaka och får ytterligare mer..

Ja det är störigt. Min chef har mer än en gång sagt att det ska löna sig att ”vara kvar”. Än så länge har hon inte levererat. Alls.

På väg till förskolan med Marodören som vanligt vid den här tiden. Bara det att med hans nya rutiner så stensomnar han i vagnen. Jaja, han får väl sova lite på soffan på förskolan idag igen då.

Ja det är störigt. Min chef har mer än en gång sagt att det ska löna sig att ”vara kvar”. Än så länge har hon inte levererat. Alls.
Vi kämpar hårt med det också och vägrar att förstöra lönestrukturen. Jag som chef vill kunna stå för den för min grupp. Men det innebär också att lönefrågan kommer tidigt i rekryteringsprocessen och utgör ganska vanlig anledning att avbryta den tidigt. Det går liksom inte att ha 2 personer som gör samma jobb, samma prestation, samma erfarenhetsnivå, samma ansvar - och signifikant olika lön. Does not compute.

Men som anställd ska man inte se det som bara negativt att det kommer in sökanden med högre lönekrav, för det sätter också en allmän press uppåt på lönerna (om det är lönekrav som har verklighetsförankring utanför individen som gav dem).

Krupit ner i soffan under en film och kaffe. Tre förkylda barn gör att det blir vilo/innedag. Så gick det med mina planer på sportlovet :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 355
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 140
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?