Vad gör vi? Del CCIX

Nu har jag vaknat till den "sno och is dag" skolstyrelsen utlyst i gar kvall. Det ar i och for sig trevligt att vara hemma och se om jag kan sticka fardigt trojan till sonen i dag (i stallet for att procrastinera och hitta tva millioner andra saker att gora), men nagot vitt hade jag nog raknat med pa marken ... eller atminstone is.
Men nej.
Det ser ut som det sett ut hela veckan ... vi far se om sno och is stormen som vaderleken utlovat tar fart senare i dag ... Vader gudarna sager nu att det ska borja snoa vid 8 am, det ar om 10 minuter 🙄 och att det, men 70% sakerhet kommer att snoa klockan 10 am.
Det ska bli intressant att se om vi far nagon sno alls i dag.🤨

Nu har jag vaknat till den "sno och is dag" skolstyrelsen utlyst i gar kvall. Det ar i och for sig trevligt att vara hemma och se om jag kan sticka fardigt trojan till sonen i dag (i stallet for att procrastinera och hitta tva millioner andra saker att gora), men nagot vitt hade jag nog raknat med pa marken ... eller atminstone is.
Men nej.
Det ser ut som det sett ut hela veckan ... vi far se om sno och is stormen som vaderleken utlovat tar fart senare i dag ... Vader gudarna sager nu att det ska borja snoa vid 8 am, det ar om 10 minuter 🙄 och att det, men 70% sakerhet kommer att snoa klockan 10 am.
Det ska bli intressant att se om vi far nagon sno alls i dag.🤨
Jaså SMHI gör prognoser åt er också, väderlekstjänsten som inte ens kan spå vädret en timma framåt och även har fel om vilket väder det var igår. :laugh:

Nej, nu snoar det, 8:07 pa morgonen. Inte mycket, men det blaser forbi mycket sma flingor (isbitar?) utanfor fonstret. Det ar fortfarande under noll grader, minus 1 grad C eller sa. Det ar skont att inte behova ga ut i dag i alla fall.🙂

Dagens vattenlotus.
20250213_100636.webp

Funderar på morgondagen. Jag har bokat tvättstugan kl. 10-13 för att tvätta min blodiga jacka, kl. 12 ska jag äta lunch med bror, plats är inte bestämd, sedan vill jag promenera, och köpa något gott till kvällen, kanske en rosa bakelse, kanske choklad. Efter kl. 21 åker jag hem till katten.

Eldar. Har SNART kommit upp i 18 grader... :D Middag blev kycklinghamburgare (med kycklingschnitzel) och hemgjorda klyftpotatis. Gott :) ! Snart ska hästarna in och sedan lägger jag nog mig på soffan med bok och TV (Antikrundan)... :)

Hämtat ut ett paket i affär i den stora staden och passade på att fylla på med strumpor, bh och trosor från klädaffär eftersom det tydligen var 20% på sånt.
Så nu ska jag rensa bort lite av sånt också så det nyinköpta får plats i lådan.😁

Spagetti i gratäng? Pastagratäng vet jag men aldrig sett spagetti. Är rätt konservativ i min mat och kan inte äta tex korvstroganoff ihop med makaroner eller köttfärssås med makaroner osv.
Japp gjorde det senast häromdagen. Okokt spagetti sås in i ugnen.

Finns många pastasåser till spagetti.

Vi har luft-luftvärmepump. Det är kaminen som är stödet. Det var lite drygt 16 grader här i vardagsrummet när jag tände i kaminen. Vi har elraditorer också, men använder dem HÖGST sällan.
Ja just, har du säkert sagt (skrivit någon gång innan). Ja då var det ju lite kyligt förstås. Här har vi kaminen och ett par element på typ 19 grader (ett i v-rummet där kaminen står och ett på i köket). Tyvärr när det var dags att byta snåla de ju med en som är bara stöd istället för en som ska värma upp och sprider lite bättre men men. Braskamin som man fick och kunde elda längre ur än denna men men är glad att vi har en kvar åtminstone! :).

Har snoar det forfarande och nu ligger ett tunt, tunt vitt lager over grasmattan. Det blaser som skjutton, tursamt nog inte just har, men jag ser pa traden en bit ifran att vinden kommer direkt norrifran, det ar Canada's fel att det ar ovader har. :p
Oh, och nyheterna har pratar om vad "wind chill" ar och hur allvarligt det ar. Temperaturen ar just nu -2*C och med windchill kan det bli "fridgid" (oversatts med "extremt kallt" och kannas som om det var -9*C. 🧐😂

Det händer skumma saker hos oss 😱
Jag städade hela förbannade huset igår, så jag vet vad som var framme och inte. Jag gick med dottern till föris, när jag kom hem stod vår kökspall mitt i köket. Sedan drog jag till skolan, sambon sov efter nattjobb och ingen annan var hemma.

Helt plötsligt har en kruka och två sodastreamflaskor flyttat sig och stod mitt på bänken. Krukan stod i fönstret bakom köksassistenten och flaskorna uppradade i fönstret bakom assistent och sodastreamer. Jag kom hem vid 17, sambon hämtade på föris och kom hem strax innan mig. Ingen hade varit i köket överhuvudtaget

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 355
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 140
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka