Vad gör vi? Del CCIX

Eldar. Har SNART kommit upp i 18 grader... :D Middag blev kycklinghamburgare (med kycklingschnitzel) och hemgjorda klyftpotatis. Gott :) ! Snart ska hästarna in och sedan lägger jag nog mig på soffan med bok och TV (Antikrundan)... :)
Jag har 21 grader inne, golvvärme, och i verkstan som är på drygt 200 kvadrat är det 20 grader varmt också och allt värms med ved. Jag har frusit klart anser jag, det finns en gräns och det var många år den passerades. Blir det riktigt svinkallt finns en pelletskamin i verkstan också som stödvärme. Mekaniska verkstadsdelen har en luft-luft-värmepump som får gå vår och höst när det inte lönar sig att elda längre utan bara behövs lite nattlig stöttning, den är reserv till resten också om nåt skulle hända på vedsidan. Det gäller att inte lägga alla ägg i samma korg utan sprida riskerna.

Funderar på morgondagen. Jag har bokat tvättstugan kl. 10-13 för att tvätta min blodiga jacka, kl. 12 ska jag äta lunch med bror, plats är inte bestämd, sedan vill jag promenera, och köpa något gott till kvällen, kanske en rosa bakelse, kanske choklad. Efter kl. 21 åker jag hem till katten.
Ändrade planer, efter lunch åker jag med bror hem till katten, promenerar, och bakar kaka.

Nattat dottern, jag och sambon sitter i varsitt rum vid varsin dator. De stora barnen är hos sin pappa. Om något flyttar sig i köket igen nu så kommer till och med sambon bli tvungen att erkänna att det spökar här

Just nu är det inte mycket positivt.
Men tack vare pappa och verkstaden så är min älskade bil igenom besiktningen och får tuta och gå ett tag till.
IMG_2933.webp

Jag har nu stadat lite i koket, deg till Italienskt "Artisan" brod star och jaser och jag drar i det varje halvimma. Jag tankte ocksa stada kylskapet, det behovs verkligen, och jag behover leta reda pa nagot att gora soppa av till brodet, tankte jag.
SA ... jag skulle agna dagen till att sticka pa sonen's troja, har jag ens tagit fram trojan? Nope, inte annu ... hoppas komma igang med det efter att brodet och soppan ar klara.🙈

Kröp ner i sängen redan 20.30 för att hinna läsa lite medan älsklingen har koll på att elden brinner ut i braskaminen så ska han med lägga sig, klockorna ska ringa redan 04.00 imorgon bitti 🥱.

Det händer skumma saker hos oss 😱
Jag städade hela förbannade huset igår, så jag vet vad som var framme och inte. Jag gick med dottern till föris, när jag kom hem stod vår kökspall mitt i köket. Sedan drog jag till skolan, sambon sov efter nattjobb och ingen annan var hemma.

Helt plötsligt har en kruka och två sodastreamflaskor flyttat sig och stod mitt på bänken. Krukan stod i fönstret bakom köksassistenten och flaskorna uppradade i fönstret bakom assistent och sodastreamer. Jag kom hem vid 17, sambon hämtade på föris och kom hem strax innan mig. Ingen hade varit i köket överhuvudtaget

Låter ju värre än hos mamma, mitt barndomshem där någon från andra sidan envisades med att flytta om tvättkorgen och fotona i sovrummet tills mamma gav upp 😅🙃.

Brrrrrrr 🥶
Jag kan pga sjukdom inte ha under 20 grader inne, helst 22 grader - utom i sovrummet där vi har mellan 21-22 grader :up:

Då skulle du känna kylan som nästan smärtade mot musklerna med iskalla lakan i vårat rum hemma hos mamma, kunde vara neråt 13 grader. Sen när vi gjorde iordning kattvinden till mitt rum och isolera så blev det stor skillnad :).

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 355
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 140
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka