Vad gör vi? Del CCIX

Men då är det väl inget konstigt att han sover där? Fast iofs brukar de väl mest sova efter maten 😄.
Nä, inget konstigt så men vill ju inte att han ska bli ledsen när han vaknar. Fast brukar inte vara några problem och idag vaknade han när jag lyfte honom ur vagnen. Så massa extra gos för mig innan jag lämnade honom :love: sen kommer han absolut sova efter maten i eftermiddag.

Nä, inget konstigt så men vill ju inte att han ska bli ledsen när han vaknar. Fast brukar inte vara några problem och idag vaknade han när jag lyfte honom ur vagnen. Så massa extra gos för mig innan jag lämnade honom :love: sen kommer han absolut sova efter maten i eftermiddag.

Ah du menar så, förstår- klart bättre att han är vaken vid överlämning, då är jag med- tänkte om han var så liten att ni bara var där tillsammans lixom (innan du svarade hans ålder) :). 🥰

Vi kämpar hårt med det också och vägrar att förstöra lönestrukturen. Jag som chef vill kunna stå för den för min grupp. Men det innebär också att lönefrågan kommer tidigt i rekryteringsprocessen och utgör ganska vanlig anledning att avbryta den tidigt. Det går liksom inte att ha 2 personer som gör samma jobb, samma prestation, samma erfarenhetsnivå, samma ansvar - och signifikant olika lön. Does not compute.

Men som anställd ska man inte se det som bara negativt att det kommer in sökanden med högre lönekrav, för det sätter också en allmän press uppåt på lönerna (om det är lönekrav som har verklighetsförankring utanför individen som gav dem).

Har lönesamtal snart igen. Ska kompenseras för ett års utebliven höjning (typ 84.000 brutto jämfört med den kollega som kom efter men har samma erfarenhet osv, vi gick dessutom utbildningen tillsammans) genom att årets ska räknas från 1/1. Jag orkar inte bråka men det är lite som ett hån.

Snart dags för tredje mötet idag. Efter det är ett möte/genomgång. Så trött på möten!

Beklagade mig för några kollegor som varit här länge, att jag känner mig utanför. Det kändes bra att få ur sig.
På mötet efter det sa jag "Jaså det har jag inte hört talas om" väldigt många gånger. Jag hoppas de förstod att det innebär att jag inte får någon info..

Snart dags för tredje mötet idag. Efter det är ett möte/genomgång. Så trött på möten!

Beklagade mig för några kollegor som varit här länge, att jag känner mig utanför. Det kändes bra att få ur sig.
På mötet efter det sa jag "Jaså det har jag inte hört talas om" väldigt många gånger. Jag hoppas de förstod att det innebär att jag inte får någon info..
Men ni för väl protokoll under era möten som sedan kan läsas i efterhand om det skulle vara så att man har missat att vara med?

Ah du menar så, förstår- klart bättre att han är vaken vid överlämning, då är jag med- tänkte om han var så liten att ni bara var där tillsammans lixom (innan du svarade hans ålder) :). 🥰
Alltså han struntade högaktningsfullt i både mig och sambon redan på inskolningen så han har varit själv nästan sen gång 3 😂 däremot så vet jag att han varit ledsen är han vaknat hos mormor och morfar när vi lämnade honom där och han somnat i vagnen.

Har lönesamtal snart igen. Ska kompenseras för ett års utebliven höjning (typ 84.000 brutto jämfört med den kollega som kom efter men har samma erfarenhet osv, vi gick dessutom utbildningen tillsammans) genom att årets ska räknas från 1/1. Jag orkar inte bråka men det är lite som ett hån.
Som på mitt fd jobb. Chefen tyckte inte jag hade så mycket att göra fast jag jobbade hela tiden o påtalade detta.
Blev tillsagd att jag inte ens förtjänade vara med i löneutvecklingen alls. Jag hade ju hög lön och det fanns inga pengar. Nej, ingen hög lön och jo pengar fanns det.
Sa upp mig, den som anställdes utan erfarenhet fick många tusen mer i månaden (jag har 14 års erfarenhet) och nu får jag höra att det nog krävs 3 pers som ska göra mina gamla uppgifter… o att de vill ta in en konsult på timmar för att lösa det de 3 inte hinner…

Som på mitt fd jobb. Chefen tyckte inte jag hade så mycket att göra fast jag jobbade hela tiden o påtalade detta.
Blev tillsagd att jag inte ens förtjänade vara med i löneutvecklingen alls. Jag hade ju hög lön och det fanns inga pengar. Nej, ingen hög lön och jo pengar fanns det.
Sa upp mig, den som anställdes utan erfarenhet fick många tusen mer i månaden (jag har 14 års erfarenhet) och nu får jag höra att det nog krävs 3 pers som ska göra mina gamla uppgifter… o att de vill ta in en konsult på timmar för att lösa det de 3 inte hinner…

De är bra på att berätta att jag kan, är bra, uppskattad osv. Det är förstås trevligt att höra. Men det vore bra om de också visar det.

(Ja jag måste byta arbetsgivare så småningom men de närmsta verkar inte så mkt roligare.)

Jag hittade ett par recept som såg goda och intressanta ut. Men jag har heller aldrig ens tänkt tanken på spaghetti i gratäng. Alltid lär man sig nåt nytt!

https://recept.se/recept/spagettigratang-med-rakor-och-gremolata
Det ser ju riktigt gott ut! Och låter gott! Gillar ju dessutom räkor.
Har sparat alla dina receptförslag, gillar inte oliver men det kan man ju plocka bort och gör rätten ändå, för de lät gott! Jag brukar bara äta typ spagetti och köttfärssås och de senaste åren sedan barnen flyttade har det väl skett 1-2 gånger om året jag lagat det. I år har jag som sagt redan lagat det och har i matlådor, barnovänlig sort med paprika, lök och svamp i! När de bodde hemma gjorde jag med köttfärs, ibland pyttelite lök, krossade tomater, tomatpuré, kryddor och mjölk/grädde och ev lite ketchup för att få den mer röd samt redde den. Hysteriskt tråkig rätt. Att barnen tyckte om maten var viktigare än att jag gjorde det, med resultat att jag har svårt för att komma på rätter numera och har för lätt att ta till tex knäckemacka, trots att jag tycker om riktig, ordentlig mat med smaker, grönsaker osv i grunden tror jag.

Hemskt att erkänna det, men det är första gången sedan jag flyttade ihop med barnens pappa (jag var 20) som jag gjorde korvsoppa nu i helgen.... Finsk korvsoppa, enklaste i världen, gott också, men det var inget som gick hem hos vare sig honom eller småfolket. Nu när de flyttat hemifrån får jag dock höra att de saknar min köttfärspaj. Jag har ALDRIG lyckats med den, men det är tydligen det som är så gott. Så jag har fått order om att aldrig lära mig göra det. Och sonen sa i julas att han saknar min lasagne samt pasta med ost- och skinksås. Inget jag har tyckt var något speciellt, men han sa att det smakar "mamma" och "mammakärlek", fint sagt!:heart:heart

Såg ett minne på fejan att idag för ett år sen verkligen vräkte snön ner! Vräka ner behöver det väl inte kanske men lite lagom vill jag verkligen ha så det blir lättare för hästarna som har det rejält knöggligt i främre delen av hagen pga skitvädret innan det äntligen frös....Skulle hjälpa till massor :) .

Nehej, har handlat lite och fixat lite andra sysslor, fixat stallet inklusive promenix och lite barbackadressyr i skritt så nu ska jag snart börja med middagen :).

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 355
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 140
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?