Vad gör vi? Del CCIV

Innertaket i elektronikavdelningen på plats och taklisterna grundmålade, undrar om nån slår mitt hastighetsrekord på 2 meter lister på under minuten och då ingår flytt av nymålad list också. :p

Måla lister är annars det tråkigaste jobb som finns, jag hittade en smal mohairroller på Biltema som är perfekt, jag drar ju upp färgen i rollern direkt i burken så jag använder aldrig rollertråg utan har gott om färg i rollern istället, mindre doppa och mindre tvätta men det är lite teknik för att få färgen att hänga kvar på rollern och inte söla ner allt runtomkring med färgdropp innan den placerats där det är tänkt.

Väntar på att tvätten ska bli klar. Funderar på om jag ska ta med mig dynor och solcellslampor till källarförrådet när jag går ner och hämtar tvätten.

Jag är verkligen ingen mästerkock, men nyligen unnade jag mig fin Le Creuset-gryta som så fint pryder mitt kök. Då vill jag såklart använda den till att laga god mat också. Ikväll har jag därför testat på något helt nytt som jag aldrig lagat tidigare. En fransk löksoppa. ☺️ Smakar gott! Också första gången jag har lagat mat med vin (alkoholfritt). Det är kul att testa på lite nya saker.

IMG_20241026_202601.webp

Tjurar lite över min onda rygg. Nu i kväll tar det över lite igen. ibland hjälper det att ta en promenad, att röra på sig, men ibland gör det värken värre, i dag verkar vara en sådan dag. Sår vad om att det är dammsugningens fel-allt är dammsugarens fel, det är FARLIGT att dammsuga! :sneaky:

Gjorde en helt ok middag, men kantarellerna jag köpte och fick hem från ICA i går använde jag bara några stycken av och slängde resten, 79 kr åt skogen pga suggiga svampar. Jag har verkligen inte haft tur med kantareller i år.

Måste försöka vara vaken lite längre så att man inte vaknar före tuppen i morgon.
Det är lugnt jag väcker förmodligen tuppen åt dig.

För några år sedan jobbade ena jobbarkompisen övertid och började halv fem på morgonen. Han hade höns och tuppar som hsn matade innan jobbet. Tuppen blev föga förvånad när husse kom in i hönshuset och väckte tuppen och inte tvärtom.

Var på Ridskolan i morse för klubbtävling. Dottern var nervös för pga halta hästar så fick hon rida en häst som hon enbart ridit på uteritt med ledare typ -18 -19 nånting sånt. Stallets tjurgubbe som tjurar över alla särskilt stona.

Åh, jag orkar inte! 🤯
Givetvis har handen i opererade armen svullnat upp rejält. Hoppas, hoppas det inte är infektion i ngt av såren. Gissar att jag får åka in imorgon om det inte är bättre då. Sååå less på sjukhusbesök! Och SÅ satans trött att jag hade behövt sova istället för att vara där jämt. 🤯🤬🥵

Nej, 7 tävlingshästar ,där alla har egna färger o utrustning och en matte med för mycket pengar eller köpgalen, sen orkar jag inte sälja pga alla krånglande ev köpare,bilder o ännu flera,tusen frågor o sen dyker dom ändå inte upp, så nu ligger det som är kvar i typ 5 stora ullaredsbagar
Aaaah, sista priset kompis? :angel: ;) Gissa varför jag skickade båda gamla "halvmoderna" bilarna till bilhimlen och inte ut på Blocket? :D

Var på Ridskolan i morse för klubbtävling. Dottern var nervös för pga halta hästar så fick hon rida en häst som hon enbart ridit på uteritt med ledare typ -18 -19 nånting sånt. Stallets tjurgubbe som tjurar över alla särskilt stona.
Vad "kul" det är när man får ett sånt exemplar, nä tacka vet jag rödfuxmärrar med attityd, dom är åtminstonde hanterbara, och jäkligt roliga att ha att göra med och gör sitt yttersta när det är allvar. Jag är en stomänniska och ju rödare och hetare dom är, dess lättare har jag att kommunicera med dom även om dom leker retad spottkobra för bakom fasaden döljer sig nåt helt annat.:heart

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 676
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 965
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka