Vad gör vi? Del CCIV

Ridlektionen gick superbra. Hästen jag fick red jag mycket för några år sen, och var verkligen en favorit. Men har inte ridit honom på ett par år, och visste inte vad jag skulle vänta mig. Men hjälp va fin han var 😍 Så roligt!

Passade på att gå en långpromenad med hundarna i mina gamla hemtrakter efter ridningen. Nu hemkomna och slappar i sängen. Bra lördag!

Har ätit kantarellmacka med ädelost. Var försvinnande gott! Spionen är på altanen som vanligt, släpar ut fler och fler och fler och fler och fler leksaker där. Och jag brrrrr för jag har inte hans päls. Spionskrället!

Vi har satt ut lite saker i förrådet och hämtat lite saker ur förrådet och även promenerat lite, innan nästa promenad blir det väl att tömma diskmaskinen, dammsuga och sätta igång tvättmaskinen gissar jag.
Brrrdjuret lär väl ligga på altanen resten av dagen medan jag gör mitt.

Försöker i detta nu :D skaka fram tillräckligt med energi för att baka mina cupcakes.... Äta dem vill jag jättegärna, men baka dem känns lite jobbigt! Fast jag vet att det blir kul när jag bara kommer igång.

Den här reklamen fick mig först att undra varför just äldre behövde skrubba sig med en sådan borste :confused: :rofl:?!?!
Screenshot (617).webp

Hemma, fick springa i två olika mataffärer, men under av under jag har inte glömt något - tror jag. Nu kan jag lämna matköpande därhän på ett bra tag. Fin och solig höstdag och nästan för varmt för min vinterjacka.

Älsklingsgoset ligger under duntäcket och har inte rört ett morrhår.

Är förbannad på inkompetenta chefer. Inte min egen chef men en kompis hade medarbetarsamtal i veckan (vi har inte samma arbetsplats). Hen har känt att hens chef inte gillar hen..

Vid medarbetarsamtalet så framför chefen att hen har diagnosen X (psykisk diagnos ) och till följd av det ändrar hens arbetsuppgifter. Finns noll medicinska grunder utan det är enbart chefens egen uppfattning om hen 😡 . Hen blev rekryterad för vissa arbetsuppgifter som nu helt tas bort.

Finns alltså inga medicinska utredningar som gjorts överhuvudtaget. Dessutom stämmer det överhuvudtaget inte överens med hens personlighet, vi har varit vänner i mer än 20 år.

Övergår mitt förstånd att en chef kan bete sig på detta sätt är ju kränkande.

Har ätit kantarellmacka med ädelost. Var försvinnande gott! Spionen är på altanen som vanligt, släpar ut fler och fler och fler och fler och fler leksaker där. Och jag brrrrr för jag har inte hans päls. Spionskrället!

Vi har satt ut lite saker i förrådet och hämtat lite saker ur förrådet och även promenerat lite, innan nästa promenad blir det väl att tömma diskmaskinen, dammsuga och sätta igång tvättmaskinen gissar jag.
Brrrdjuret lär väl ligga på altanen resten av dagen medan jag gör mitt.
På tal om det, Lidl har kantareller nästa vecka

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 676
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 965
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka