Vad gör vi? Del CCIV

Tack :bow:
Jag blev "påtvingad" 2 böcker av en kollega, som är skrivna av en lokal författare, men efter halva 1a boken så kände jag bara - Nääee det går inte!
Så nu ska jag lämna tillbaka till kollegan och hoppas att jag slipper recensera :grin:
Bra!

När jag hörde dom orden första gången var det som att hela jag slappade av. Jag hade innan tragglat mig igenom böcker jag inte gillade i någon slags pliktkänsla mot författaren typ. Men efter dom orden har jag slutat med det.
Läser fortfarande ut de allra flesta böcker dock då jag väljer dom noga numera. 😊

Har krupit ner i en hotellsäng någonstans i England och ska snart sova. Detta är troligen min mest spontana hotellnatt någonsin, vi bokade i förrgår då vi hittade en högintressant campervan några timmar söderut och bestämde oss för att åka ner och sova här istället för att stiga upp i ottan imorgon och köra tur & retur samma dag. Känns lite lyxigt, även om det är ett ytterst mediokert (och billigt) hotell! Och om 24 timmar är vi förhoppningsvis campervan-ägare, eller i alla fall på god väg att bli! :love:

Håller fortfarande och pular med calibre companion och blir argare och svettigare. Varför är det alltid appar man verkligen behöver och som funkat bra som försvinner

Sen något år har jag pratat med mamma via Wattsapp och det har fungerat tillfredsställande. Sen blev det plötsligt omöjligt. Det bröts hela tiden och om det kopplade upp så var kvaliteten usel så det gick inte att prata. Mina telefonräkningar blev astronomiska. Nu plötsligt så fungerar det igen. Jag har testat då och då och då har det inte fungerat men nu idag gick det. Ingen aning om varför men jag är glad om mina telefonräkningar blir mindre.
Men det måste väl gå att hitta någon operatör där man kan ringa Tyskland-Sverige utan att det blir jättedyrt?

Idag kommer en bonde med sin traktor och hämtar de fällda träden som har legat i hästhagen i några veckor. Hästarna har haft rätt kul med dem - käkat löv och gnagt bark - men nu ska de bort :) . Och sedan ska jag köpa en stor mängd eltråd och dra om alla eltrådarna igen. Kanske shettisens upprepade rymningar får ett slut...?

Har precis gett en fd kollega feedback på en jobbansökan som han skrivit ihop. Känns så oväntat och bra att kunna vara den som hjälper till med sådant, för jag minns fortfarande hur det var förut när jag själv tyckte det var skitsvårt att skriva ansökningar! Nu har jag dels skrivit så många själv, och fått läsa så många av andras ansökningar, att det börjar kännas lätt :p

Också intressant att se hur någon man känner väl och jobbat ihop med väljer att skriva. Han hade helt missat att nämna flera saker som han är jätteduktig på och som garanterat är värdefulla för någon som ska anställa ny personal. Lite tokigt fokus på vissa saker, så att det inte framgår hur bra han hade kunnat vara som anställd på jobbet han söker. Jag hoppas verkligen att han får till något superbra nu och kan hitta ett nytt jobb, han skulle må så bra av det.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 676
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 965
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka