Vad gör vi? Del CCIV

Men HUR går sådant här överhuvudtaget till??? Hästar ska väl ändå gå säkra i en hage? Vilken otroligt hemsk chock för ägaren... :(

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3MPx8v/tva-hastar-skjutna-av-jagare-dog

Spelar verkligen ingen roll... :meh:

– Det kan möjligtvis vara så att det var ponnys, eller små hästar och det lär har varit mörkt, säger polisens presstalesperson Anders Bryngelsson till TT. (DN)

Men ... de var ju inne i hasthagen? Det var tydligen en hel liten folksamling i hasthagen ... innebar verkligen allemansratten att jagare far ga in i hagar och jaga?

Är förbannad på inkompetenta chefer. Inte min egen chef men en kompis hade medarbetarsamtal i veckan (vi har inte samma arbetsplats). Hen har känt att hens chef inte gillar hen..

Vid medarbetarsamtalet så framför chefen att hen har diagnosen X (psykisk diagnos ) och till följd av det ändrar hens arbetsuppgifter. Finns noll medicinska grunder utan det är enbart chefens egen uppfattning om hen 😡 . Hen blev rekryterad för vissa arbetsuppgifter som nu helt tas bort.

Finns alltså inga medicinska utredningar som gjorts överhuvudtaget. Dessutom stämmer det överhuvudtaget inte överens med hens personlighet, vi har varit vänner i mer än 20 år.

Övergår mitt förstånd att en chef kan bete sig på detta sätt är ju kränkande.

Vad sager facket? Den chefen borde fa sparken.

Haft lördagsmys hos syrran.
Nu soffan, godis, trav och bok resten av dagen.
IMG_1262.webp

Men ... de var ju inne i hasthagen? Det var tydligen en hel liten folksamling i hasthagen ... innebar verkligen allemansratten att jagare far ga in i hagar och jaga?
Den här artikeln förklarar lite mer. Och man blir så ledsen... :(

Vidare säger han (jägaren) att hästarna ”rörde sig och såg ut precis som en flock grisar”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vgx8Om/aileens-hastar-skots-ihjal-av-jagare-fruktansvart

Han borde verkligen ALDRIG få jaga mer!

Den här artikeln förklarar lite mer. Och man blir så ledsen... :(

Vidare säger han (jägaren) att hästarna ”rörde sig och såg ut precis som en flock grisar”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vgx8Om/aileens-hastar-skots-ihjal-av-jagare-fruktansvart

Han borde verkligen ALDRIG få jaga mer!

HUR kan nagon jagare ta fel pa grisar och shetlands ponies? Aven i skymning och morker ar det latt att se skillnad, de inte bara ser olika ut, de ror sig totalt olika. Jag hoppas att han blir av med jagar licensen for livet och far bade fangelse och rejala boter.:rage:

Vilken kass dag jag har haft. Pluggat hela dagen utan att något har fastnat för att jag mått kasst och haft svårt att fokusera på det jag räknar.
Och nu mår jag bara ännu sämre. Men håller på att laga mat nu och hoppas på att det känns lite bättre efter att jag ätit iaf.
Jag vet att det är lättare sagt än gjort men sluta vara så hård mot dig själv! Du gör ett jättejobb samtidigt som du sliter med din psykiska hälsa! Majoriteten som är i liknande situation hade inte ens övervägt att plugga och av de som hade provat hade antagligen flertalet redan gett upp.
Plugga som du gör är tufft oavsett hur livet ser ut i övrigt! Glöm inte det!

Jag vet att det är lättare sagt än gjort men sluta vara så hård mot dig själv! Du gör ett jättejobb samtidigt som du sliter med din psykiska hälsa! Majoriteten som är i liknande situation hade inte ens övervägt att plugga och av de som hade provat hade antagligen flertalet redan gett upp.
Plugga som du gör är tufft oavsett hur livet ser ut i övrigt! Glöm inte det!
Tack, det gjorde mig varm av att läsa. ❤️
Men det känns som att jag inte har några alternativ än att klara det här nu, vill verkligen klara det och fixar inte att bli sjukskriven igen.
Men jag ska ta en paus imorgon och åka till hästen, det brukar muntra upp. ❤️

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 676
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 965
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka