Vad gör vi? Del CCIV

Gjort ett röj i syrummet. Blev en hel del stuvar upplockade från golvet. En sopsäck vävda och tre pappkassar trikå. Vad ska jag ha allt till? Funderar på att sälja av. Vore skönt att minska förråden lite. Men orkar jag med besvärliga köpare? Den eviga frågan..

Jaja, vi får se. Nu ska jag göra av med lite stuvar genom att sy tänkte jag. Frågan är vad jag ska sy.. Vi har massor med kläder alla tre.
Sy en julklapp till någon utanför familjen?

Igår funderade jag på hur nödvändigt det egentligen var med vintertid. Idag är jag glad åt att ha "fått" en timme extra, den sömnen behövdes! Nu har jag motionerat hundar och ska precis sätta mig och äta frukost. Några timmar kvar tills jag börjar jobba, så jag kommer kunna både vila lite och fixa lite med akvarium innan det är dags att ge sig av. Känns väldigt bra.

Han har blivit anklagad för flera sexuella övergrepp. Jag tror det är tre olika kvinnor, har ärligt talat inte orkat läsa ikapp allt... men han har dragit sig tilbaka från flera stora projekt som följd, inklusive filmatiseringen av The Graveyard Book. :(
Det har snart gått så långt att man nästan blir förvånad om nån INTE hållit på med sexuella övergrepp eller trakasserier. Förr hörde man sällan talas om nåt dylikt men då rådde en tystnadskultur och det var skämmigt för kvinnor att berätta men tack och lov har detta ändrats radikalt, hoppas bara att fler tar bladet från munnen och anmäler, trakasserier och övergrepp är INTE okej oavsett i vilken form det än är.

https://www.expressen.se/nyheter/sv...aem_yiPV-TYaMEWMb9jlJ6fOzw#Echobox=1729960122

Gud vilket bra initiativ! Nu bor jag i lägenhet och blir inte särskilt hårt drabbad av utklädda barn som ringer på i tid och otid under flera dagar men hade jag bott i ett villaområde hade jag förmodligen varit konstant vansinnig under halloween.

Det borde ju vara superenkelt för föräldrar att lära sina barn att inte ringa på hos människor som inte har något pynt utanför huset.
Det pratar jag alltid med eleverna om.
För att alla inte firar Halloween

https://www.expressen.se/nyheter/sv...aem_yiPV-TYaMEWMb9jlJ6fOzw#Echobox=1729960122

Gud vilket bra initiativ! Nu bor jag i lägenhet och blir inte särskilt hårt drabbad av utklädda barn som ringer på i tid och otid under flera dagar men hade jag bott i ett villaområde hade jag förmodligen varit konstant vansinnig under halloween.

Det borde ju vara superenkelt för föräldrar att lära sina barn att inte ringa på hos människor som inte har något pynt utanför huset.
På landet är det enklare, bara dra av en smäll med hagelbrakaren rätt upp i luften så får man vara ifred.:devil:

(Fast vid närmare eftertanke kanske man ska låta bli, man kan få en räkning för tvätt av byxor och underkläder från grannarna.):angel1:

Skickat bokningsförfrågan på en lägenhet i Varberg några dagar i november på airbnb. Ska isåfall sitta där och skriva och också kombinera med halvdagsspa på Asia tänkte jag! Hotellen tyckte jag drog iväg för mycket i pengar men detta var en fin, mysig, lägenhet där värden fått väldigt bra omdömen så har gjort förfrågan på tre nätter då jag har semester på måndagar i november! Skönt att kunna fixa lite mat själv och inte behöva äta alla måltider ute i så fall. Hoppas det går igenom. :)

Joggat 6 km. Nu njuter jag i soffan. Tittar på nya avsnitt av Van der Valk.
IMG_1282.webp

Äter frukost nu
Blev en lång dag igår i Örebro
Ska ner till Ica. Sedan packa ner mina jobbkläder. Ska till en 'ny' arbetsplats imorgon, nämligen tillbaka till Samhalls tvättstuga.. Samma arbetstider och inga helger

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 676
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 965
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka