Men om det är så smått att du inte kan sy något så litet som i storlek med kalsonger är det väl lika bra att slänga, ingen snack om saken.Se inlägg ovan. Går dessutom inte sy av vävt tyg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men om det är så smått att du inte kan sy något så litet som i storlek med kalsonger är det väl lika bra att slänga, ingen snack om saken.Se inlägg ovan. Går dessutom inte sy av vävt tyg.
Som sagt, sy kalsonger i vävt tyg går inte.Men om det är så smått att du inte kan sy något så litet som i storlek med kalsonger är det väl lika bra att slänga, ingen snack om saken.
Jag har ju en del vänner som jobbar inom vården och efter en middag satt vi och spånade lite om allt och inget och (som vanligt) spårade samtalet ur rejält varav en som jobbar på kärlkirurgen vände sig mot mig och sa "ja du behöver iallafall aldrig vara orolig för att få en hjärnblödning". "Varför inte då" frågade jag varav svaret blev "man kan inte få en blödning i nåt som inte finns". Där började bråket.Lumbalpunktion gjord nu också och jag har 100% ingen hjärnblödning woho
Du skrev det.Som sagt, sy kalsonger i vävt tyg går inte.
Lapptäcken, massor med lapptäckenSe inlägg ovan. Går dessutom inte sy av vävt tyg.
Jaha? Vad hjälper det om jag ändå inte kan sy kalsonger i vävt tyg?Du skrev det.
Jag skrev "Men om det är så smått att du inte kan sy något så litet som i storlek med kalsonger..."
Jag hatar att quiltaLapptäcken, massor med lapptäcken
Jag håller med,då slänger jag hellre för fy vilket skitjobbJag hatar att quilta
Grytlappar/vantar?Jag hatar att quilta
Sy bebiskläder och skänk till någon kvinnoorganisation?Tar emot att kasta, det går ju fortfarande använda till grejer. Skänka/sälja billigt har jag testat, men det är liksom kilovis med tyg och folk vill att jag bjuder på frakten..
Bebiskläder ska vara mjuka o stretchigaSy bebiskläder och skänk till någon kvinnoorganisation?
Hahaha ouch!Jag har ju en del vänner som jobbar inom vården och efter en middag satt vi och spånade lite om allt och inget och (som vanligt) spårade samtalet ur rejält varav en som jobbar på kärlkirurgen vände sig mot mig och sa "ja du behöver iallafall aldrig vara orolig för att få en hjärnblödning". "Varför inte då" frågade jag varav svaret blev "man kan inte få en blödning i nåt som inte finns". Där började bråket.
Men jag skrev ju inte att du skulle göra det! Det står ju inte ens i den citerade meningen att du ska göra det! Det står att om tygstycken är så små att de inte ens hade räckt att sy något i samma storlek som kalsonger så är det ju inget att spara.Jaha? Vad hjälper det om jag ändå inte kan sy kalsonger i vävt tyg?
Vet ingen här som tar emot och skicka vill jag inte, frakten är för dyr.Sy bebiskläder och skänk till någon kvinnoorganisation?
Jag sydde mycket till neonatalavdelningar tidigare och det nätverket som syr dit brukar jubla över tygstuvar i alla möjliga storlekar. De betalar portot själva isåfall. Om du vill skänka det vill säga.Tar emot att kasta, det går ju fortfarande använda till grejer. Skänka/sälja billigt har jag testat, men det är liksom kilovis med tyg och folk vill att jag bjuder på frakten..
Och jag fattar verkligen inte vad kalsonger har med vävt tyg att göra.Men jag skrev ju inte att du skulle göra det! Det står ju inte ens i den citerade meningen att du ska göra det! Det står att om tygstycken är så små att de inte ens hade räckt att sy något i samma storlek som kalsonger så är det ju inget att spara.
Ja det vore nåt. Men sist jag la ut om skänkes i en sån Facebookgrupp ville ingen ha..Jag sydde mycket till neonatalavdelningar tidigare och det nätverket som syr dit brukar jubla över tygstuvar i alla möjliga storlekar. De betalar portot själva isåfall. Om du vill skänka det vill säga.
Men det handlar inte om kalsonger längre, utan något i samma storlek som kalsonger.Och jag fattar verkligen inte vad kalsonger har med vävt tyg att göra.