Vad gör vi? Del CCIV

Sitter och väntar på att få lite mer energi. Vaknade med huvudvärk som inte riktigt vill lugna ned sig trots stabil frukost, promenad, naproxen, en till kaffe och nu lunch. Kikar på sändningen från Helsingfors och så fort jag får lite ork ska jag försöka sy lite.

Lumbalpunktion gjord nu också och jag har 100% ingen hjärnblödning woho 😄
Jag har ju en del vänner som jobbar inom vården och efter en middag satt vi och spånade lite om allt och inget och (som vanligt) spårade samtalet ur rejält varav en som jobbar på kärlkirurgen vände sig mot mig och sa "ja du behöver iallafall aldrig vara orolig för att få en hjärnblödning". "Varför inte då" frågade jag varav svaret blev "man kan inte få en blödning i nåt som inte finns". Där började bråket. :laugh:

Jag har ju en del vänner som jobbar inom vården och efter en middag satt vi och spånade lite om allt och inget och (som vanligt) spårade samtalet ur rejält varav en som jobbar på kärlkirurgen vände sig mot mig och sa "ja du behöver iallafall aldrig vara orolig för att få en hjärnblödning". "Varför inte då" frågade jag varav svaret blev "man kan inte få en blödning i nåt som inte finns". Där började bråket. :laugh:
Hahaha ouch! 😆

Upptäckte att flera av de äpplen jag lagrar i jordkällaren har angripits av gråsuggor! Suck!! Är det inte det ena så är det det andra... 🙄
Har precis byggt klart ett försök till mussäker äppelförvaring i jordkällaren som jag ska testa i år. Och det verkar vara ett bra år att testa på, då det verkar vara rena rama musinvasionen! :crazy: Har ändå förvarat grejer i mina uthus utan problem i två vintrar, men nu är det gnagspår på typ allt! :banghead:

Jaha? Vad hjälper det om jag ändå inte kan sy kalsonger i vävt tyg?
Men jag skrev ju inte att du skulle göra det! Det står ju inte ens i den citerade meningen att du ska göra det! Det står att om tygstycken är så små att de inte ens hade räckt att sy något i samma storlek som kalsonger så är det ju inget att spara.

Tar emot att kasta, det går ju fortfarande använda till grejer. Skänka/sälja billigt har jag testat, men det är liksom kilovis med tyg och folk vill att jag bjuder på frakten..
Jag sydde mycket till neonatalavdelningar tidigare och det nätverket som syr dit brukar jubla över tygstuvar i alla möjliga storlekar. De betalar portot själva isåfall. :) Om du vill skänka det vill säga. 😀

Men jag skrev ju inte att du skulle göra det! Det står ju inte ens i den citerade meningen att du ska göra det! Det står att om tygstycken är så små att de inte ens hade räckt att sy något i samma storlek som kalsonger så är det ju inget att spara.
Och jag fattar verkligen inte vad kalsonger har med vävt tyg att göra.

Jag sydde mycket till neonatalavdelningar tidigare och det nätverket som syr dit brukar jubla över tygstuvar i alla möjliga storlekar. De betalar portot själva isåfall. :) Om du vill skänka det vill säga. 😀
Ja det vore nåt. Men sist jag la ut om skänkes i en sån Facebookgrupp ville ingen ha..

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 674
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider