Vad gör vi? Del CCIV

athena_arabians

Trådstartare
Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.

_20241021_103250.webp
 
Är helt slut efter helgen. I torsdags satt katten vid sin leksakslåda och pysslade på natten, då tänkte jag inte så mycket på det pga hade redan gått och lagt mig och var bara uppe för att dricka lite.
Fredag morgon sitter hon där och pysslar med ngt igen. Då tänkte jag att jag skulle hjälpa henne, uppenbarligen vill hon ha någon leksak?

Gjorde som jag brukar och dumpade allt på hallgolvet så hon kommer åt att hitta den leksaken hon vill ha. Ett tiotal fjärilar flyger upp? Nej. Inte fjärilar. Klädesmalar :rage: Katten hade ihjäl ett par och jag likaså. Kollar igenom leksakerna och hittar larver, ägg och fjärilar på typ varenda leksak. :wtf:Slänger hela skiten innan jag går till jobbet, dammsugar, stoppar dammet i påse i frysen. Torkar av lister. Springer till jobbet illa kvickt, och handlar malfällor och cederträ på vägen hem.

Hela helgen har varit krigsföring. Halva frysen är fylld med kläder. Tvättmaskinen och dammsugaren har körts flitigt.
Jag har varit på öb och köpt klorin, massa olika städsprayer, svarta sopsäckar och kattgodis (inte alls suspekt) :angel:
Har typ halva garderoben kvar nu. Är missnöjd. Stackars Sparky hade inga leksaker ett tag där, men matte var duktig och handlade ett par stycken i plast hon kan ha.
 
Så obeskrivligt trött… humöret är i botten efter en fruktansvärd lämning i skolan (utan detaljer så blev jag sittandes drygt 20min på hallgolvet med en hysteriskt ledsen pojke i famnen. Mammahjärtat 💔) och huvudet spränger. Dessutom snurrar det. Fint liksom. 🫥
 
Jag har varit på VC och lämnat blodprovet som jag egentligen skulle lämnat direkt efter läkarbesöket i fredags. Så nu har jag gjort vad jag kan och det är bara att vänta på (ett negativt) svar.

Tur att mammas bil fortfarande är ganska liten och smidig (även om den är större än den förra) 🚙 Min VC har kassa parkeringsmöjligheter, så när jag kom stod det tre stooora bilar på den pyttelilla parkeringen och väntade på att folk skulle åka iväg. Enda lediga platsen var på ena kanten där ett stort metallskåp gör den smalare men tack vare att mammas bil är lite mindre så fick den plats där utan större problem 😁

Även om det var delvis självvalt pga jag bara inte orkade vänta mer i fredags så var det lite drygt att behöva åka dit idag bara för blodprovet. Personen på labbet var även minst sagt tveksam till att släppa iväg mig i fredags, vilket är fullt förståeligt med tanke på vad det var för prov (utesluta blodpropp i lungan) 😅 Så hen fick kalla in läkaren igen som fick förklara att det egentligen inte fanns någon misstanke om propp i lungan. Hon var bara tvungen att kunna visa att det inte är det för att kunna gå vidare i utredningen… som hon själv sa "du hade nog inte kunnat gå med det i nästan ett år utan att ha utvecklat mer än ett symptom om det var en blodpropp i lungan, så jag känner mig trygg med att släppa iväg dig".

Så när läkaren var trygg med att låta mig gå var jag det också. Hade dessutom redan väntat över 1h och hade ingen större lust att vänta närmare 1h till. Visste ju att vi hade närmare 3h körning framför oss, jag och mammas partner hade en överraskning för mamma kl 19 och det började bli ont om tid. Så jag ville mest bara komma iväg…

Men det var helt klart värt den extra turen till VC för helgen har varit bra och mamma var superglad över sin överraskning (få bada bastu) 😍 Och nu är blodprovet lämnat och det enda jag kan göra är att vänta… jag som är så bra på att vänta… 😬🙈
 
Kände trycket över bröstet när vi höll på med grupparbetet, så när jag var klar med min del förklarade jag hastigt att jag inte mådde bra och blev tvungen att åka hem. Så lyckades undvika en panikattack mitt bland alla iaf.
Är hemma nu och börjar slappna av lite, men fortfarande känns pulsen hög.
 
Har jobbat i dag, kändes skönt att få använda hjärnan igen! Har däremot märkligt ont i ryggen så när jag missade bussen pga feltänk så tog jag en promenad istället för att sitta och glo i väntan på nästa. Vadade i härligt med löv. Inget för Asta 86 om det regnar, men det verkar man inte tänka på alls i den här staden. Vissa ställen såg ut så här, andra hade ljusgula löv och ytterligare något ställe hade orangea och lila löv nästan. Otroligt vackert och barnasinneväckande! :D Det blåser en del ute så löven virvlade runt och lyfte även dofter och ljud från marken. Mysigt! Har tagit en rastningsrunda med spionen också och väntar nu på att en matlåda ska snurra klart i micron, min lunch.
463611795_10160814917413877_3841421207194350_n.webp
 
464036347_10160814917353877_6025337303628728720_n.webp

Vissa ställen med löven var riktigt djupa högar och så kom vinden och ven runt min pinne så var det inte mycket löv kvar, rätt intressant att studera! Man kan spåra med den också, alltså göra spår i lövhögar-tills vinden blåser bort alla spår av att jag gått där.
Sedan slutade jag stå och småle för mig själv och leka med löven och gick till bussen istället. Som en vuxen. Och mogen person. :sneaky::cool:
 
Jag har nastan vaknat ... Det kanns aldeles for tidigt ... MEN det ar bara tre mornar den har veckan sa jag kan sta ut.:) Jag hoppas att jag hinner borja med min walk in garderob i dag. Och att rensa bland alla mina handvaskor jag aldrig mer kommer att anvanda trots alla minnen nar jag ser dem.🙄
 
Jösses vilken spretig arbetsdag detta blev 😅 Mycket teams om allt möjligt så är helt slut i huvudet nu.

Började iallafall dagen med gym och på lunchen stack jag till stan och lånade två nya böcker på biblioteket och köpte halloweenutklädnad till yngsta dottern.

Nu blir det kaffe och mellan och försöka få något mer vettigt gjort innan den här arbetsdagen är slut.
 

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 201
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 873
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 897
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sluta rida?
  • Dressyrsnack 17
  • Bockhov

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp