Vad gör vi? Del CCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cyklat till Carcavelos idag, vi tänkte hyra brädor och surfa (första gången för mig!). Surfline sa snälla och bra vågor.

Tji fick vi, helt rödflaggad strand och monstervågor :rofl:
Nåja. Har en vecka på oss att prova!
Så nu sitter vi med lite sangria och funderar över livet. Ska nog testa en krabb- och skaldjursrestaurang till lunch som blivit rekommenderad!

Sen tillbaka till Cascais och se om det iaf finns någon gulflaggad strand där att bada vid.

Det förstår jag. Tycker alltid synd om våra groundskeepers som strimmar gräset runt hotellet. Inte bara en gång de fått en överrskning i fejset.

Det där med att plocka upp i påse och sedan lämna påsen i naturen är så urbota dumt - och så vanligt!

Det dar med att lamna ihopknutna bajspasar efter vagen eller inkastade i skogen har jag bara sett i Sverige. Det ar verkligen ett ofog och jag forstar inte alls vad folk tanker pa.

Live streamar Milton. @hastflicka om du har vänner i Florida hoppas jag de evakuerade? Eller bor i delar av Florida som inte påverkas.

En av mina avkommor bor efter atlant kusten sa Milton gar ut straxt soder om dar de bor. Enligt kartan fran Noaa ser det ut som om Milton siktat pa Cape Kennedy och Nasa's anlaggning nar den valt exit rutten ur Florida.
Sonen med familj ar utan el, men han har hallit oss uppdaterad under natten, Mobilen gar och han har en generator sa kyl och frys haller sig och lite lampor aven om de inte kan dra igang AC'n.
Nar Milton kom till Atlantkusten var det bara en Tropisk storm och ingen evakuerar for det ... eller en Cat ett eller tva hurricane ... daremot stadas det undan sadant som man vet kommer att flyga runt sa de flesta klarar sig ganska bra sa lange de inte bor precis efter kusten och bor i "stick built" hus och inte i prefab hus.

Hämtat ut mina nya glasögon och jag är så himla nöjd. Framförallt så ser jag världen mycket tydligare och jag kan äntligen slappna av i ögonen. Kanske slipper jag huvudvärk nästan varje dag nu?

20241010_142917.webp

Är något missnöjd över regnet! Min jacka är inte regntät så tja, man blir blöt, plaskblöt inom någon minut faktiskt. Trodde den var regntät.

Hela jag var plaskblöt när jag kom hem, har promenerat till sjukgymnasten, varit ute med spionen och gått till och från bussen och jobbet. Det öser verkligen ner. Nu är jag inte lika missnöjd längre, kläderna hänger på tork och jag har torra kläder. Plånboken och telefonens fodral ligger också på tork, skorna med...

Nu vila lite. Tur att mitt blötdjur inte älskar att ligga i sängen, så slipper jag ju att få en blöt säng :D

Hade helt missat att jag hade möte 14:00, och 13:59 startade någon teamsdelen av mötet.
Snabb titt på om det är teams eller på plats, tydligen på plats så springer genom regnet mot andra huset där möte ska vara.
Anländer 14:00:30 typ, har noll koll på något av det som mötet ska handla om egentligen...

Lyckas på något sätt, trots att jag knappt vet något om ämnet få kommentaren "Men, jag känner att du har så bra koll och du är ju också så kompetent, kan du tänka dig att vara med i arbetsgruppen?" :rofl: Så nu har jag ny arbetsuppgift som min nya fina chef direkt lovade att skriva in i min arbetsbeskrivning och skicka till mig för signering.

Känner mest att jaha vad sjutton hände. Men det verkar intressant och ganska kul, så inte mig emot.:up:

Cyklat till Carcavelos idag, vi tänkte hyra brädor och surfa (första gången för mig!). Surfline sa snälla och bra vågor.

Tji fick vi, helt rödflaggad strand och monstervågor :rofl:
Nåja. Har en vecka på oss att prova!
Så nu sitter vi med lite sangria och funderar över livet. Ska nog testa en krabb- och skaldjursrestaurang till lunch som blivit rekommenderad!

Sen tillbaka till Cascais och se om det iaf finns någon gulflaggad strand där att bada vid.
Hojta om du vill att jag ska be min man titta på det, han är van surfare och har tillgång till massor av data genom betalversionen av Surfline så han bör kunna ge er ett hum om vad/var/när som kan tänkas vara rimligt :)
Hämtat ut mina nya glasögon och jag är så himla nöjd. Framförallt så ser jag världen mycket tydligare och jag kan äntligen slappna av i ögonen. Kanske slipper jag huvudvärk nästan varje dag nu?

Visa bifogad fil 154736
Wow vad snygg(a)!

Smuttar på det sista av lunchkaffet och ska snart knata hem för att fortsätta arbetsdagen. Jag fick specifika instruktioner att unna mig en långlunch i solen och traskade lydigt bort till den lilla italienska delin som ligger ett kvarter bort. Oerhört gott, och solen värmde skönt 😍

Bifogade filer

• 20241010_132803.webp
    20241010_132803.webp
    145,3 KB · Visningar: 35
Sicket regnrusk! ☔️ 20 mm till sedan igårkväll och totalt 49 mm sedan tisdags kväll! Aldrig smakar soppa till middag så bra som vid sånt väder ☺️.

Det bara vräker ner regn här och har gjort hela dagen. Hundarna som annars gärna är ute både i trädgården och på äventyr vill bara in. Samma med herr häst, regnhataren nr 1. Tänkte ta in nu så han slipper djurplågeriet han upplever sig utsättas för. Såg honom sura i hagen och bytte om. Men stallpersonalen var snabbare. Så jag kunde gå in igen och greja klart här inne. Skönt! Är så oerhört trött idag och skulle helst bara sova. 🥱
Men ska släpa mig till ridhuset sen och göra ngt så inte hästen transformeras till drake igen mot personalen. 🙄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
482
Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 032
Senast: Scata
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
6
· Visningar
510
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama