Vad gör vi? Del CCIII

Mmm, nu regnar det ordentligt. Det finns få saker som är så mysiga som när det regnar, särskilt höstregn, och man själv sitter inne, varm, torr med en kopp te och en snarkande katt. Och inte behöver gå någonstans.
 
Är något missnöjd över regnet! Min jacka är inte regntät så tja, man blir blöt, plaskblöt inom någon minut faktiskt. Trodde den var regntät.

Hela jag var plaskblöt när jag kom hem, har promenerat till sjukgymnasten, varit ute med spionen och gått till och från bussen och jobbet. Det öser verkligen ner. Nu är jag inte lika missnöjd längre, kläderna hänger på tork och jag har torra kläder. Plånboken och telefonens fodral ligger också på tork, skorna med...

Nu vila lite. Tur att mitt blötdjur inte älskar att ligga i sängen, så slipper jag ju att få en blöt säng :D
Dottern hade brandlarm/övning i morse. De var på övervåningen och hon hade bara strumpor på sig. Sedan var hon blöt om fötterna hela dagen.
 
Hemma svintrött. Landade 03.30 i morse, sov några timmar hos svärföräldrarna innan vi åkte hem. Hade nog varit lite lättare att vakna om inte vädret varit skräp.
 
Håret är nypiffat och stallet är fixat. Nu ska jag äta mat innan jag ska bädda om, sätta igång tvättmaskinen och duscha. Ikväll ska jag nog äta chips :d
 
Jag har dygnat mången gång i ungdomens glada dagar! Både på grund av att rollspel är roligt och på grund av jobb. :D Som sagt funkar det ju då, jag vet inte hur det skulle kännas nu... :sleep:

Gräsligt, om du frågar mig. Jag sov två timmar i natt sen möte och jobb 8-15,30, natten innan jobbade jag 20 h totalt. Är kräkfärdig av trötthet men har sjuka barn att ta hand om. Som bonus kunde jag inte sova trots sovpiller så är ett vrak😬. När jag var ung och vital kunde jag utan problem tappa sömn, nu sabbar det livet.
 
Fortsatt huvudvärk, men imorgon är det fredag! 🙌🏻 Sedan bara två veckor till höstlov.:banana:

Haft fina elever idag iallafall, de uppväger typ allt drygt med mitt jobb. 🥹
 
Idag har jag en miljard jobbiga tankar och känner mig jätteskör typ. Flera gulliga har hört av sig och varit rara och jag har bölat som ett blötdjur till och från. Så tacksam för alla runt mig som både försöker se till att jag tänker på annat, ger kärlek och bara ser till att jag vet att de finns där. Fint att känna att de sluter upp runt en! :heart :cry::heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 614
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp