Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag säger ingenting om att regeringen gör rätt eller fel. Det borde vara ganska uppenbart att jag inte tycker det är rätt att sparka på de som redan ligger ner , med tanke på att jag är där själv.Men enligt deras GD i en intervju för några veckor sedan, så har de informerat regeringen om vilka pengar som behövs för att kunna ha den personalstyrka som behövs för att klara sitt uppdrag, men har inte fått de pengarna. Vad ska de göra tänker du? Tvinga sina anställda att jobba kvällar och helger också? Alla organisationer kan såklart i någon mån effektivisera sig över tid, men det kommer inte att gå att göra på kort tid och fortfarande behålla rättssäkerheten.
Det man kan fundera över är om det är rätt prioritering att sänka skatterna för höginkomsttagare just nu, när så stora delar av offentlig sektor har haft det väldigt tufft ekonomiskt först med pandemin, och sedan med krig och inflation och nu med beredskspsuppbyggnad.
Det är människorna som tar besluten. Myndigheten är människorna.Jag har förståelse för människorna, inte för myndigheten. Det får inte ta över två månader att få ett beslut. Det är inte rimligt.
Ja, jag säger ingenting om att regeringen gör rätt eller fel. Det borde vara ganska uppenbart att jag inte tycker det är rätt att sparka på de som redan ligger ner , med tanke på att jag är där själv.
Och om mitt inlägg läses igen klagar jag även på sjukförsäkringen, som är privat och inte beroende av regeringen.
Jag fick vänta på nytt beslut om höjt bostadstillägg i nästan fyra månader.Förstår att det är jobbigt att vänta på pengar, men det är ju inte pga lathet utan pga att människor saknas, sjukskrivs pga utmattning och liknande. För min del är det då en självklarhet att ha förståelse för en sådan grej. Förståelse för deras situation behöver inte betyda att det är mindre surt eller mindre jobbigt för mig å min situation att behöva vänta. Det är två sidor av samma mynt.
Du får ha den tanken inför kommande val.Jag har förståelse för människorna, inte för myndigheten. Det får inte ta över två månader att få ett beslut. Det är inte rimligt.
Hade ni tagit med mig så….Efter en katastrofal första halvlek mot A Hall, fyra baklängesmål, såg det klart bättre ut i andra. Dock förlust med 3-4.
Nästa match om en dryg timme.
Det har jag alltid.Du får ha den tanken inför kommande val.
Här med! Härligt!Okej. Det här var bisarrt (på ett bra sätt ). Gick in och kollade på Mitt Agria. Ärendet är redan klart och pengarna betalas ut på måndag...
Det hade räckt cirka 32 år hos ossBar just ner de sista burkarna lingonsylt i källaren. Har kokat sylt på 17kg lingon och fick totalt 32 burkar. Jag ser året an med tillförsikt nu. (och ja jag äter mycket lingonsylt)
Hade ni tagit med mig så….