Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man se dåliga njurvärden som blodprov? Eller vilka prover ska man ta då?
Ja. Och så småningom via biopsi.
Eftersom du haft diabetes rätt länge så borde din läkarkontakt ha full koll på hur väl dina njurar funkar?

diabetes nöter ut njurarna långsamt och säkert. Det finns bara en väg framåt och den är nedåt.
Jag fick diabetes 1972, så att mina njurar gav upp var helt väntat.
 
Ja. Och så småningom via biopsi.
Eftersom du haft diabetes rätt länge så borde din läkarkontakt ha full koll på hur väl dina njurar funkar?

diabetes nöter ut njurarna långsamt och säkert. Det finns bara en väg framåt och den är nedåt.
Jag fick diabetes 1972, så att mina njurar gav upp var helt väntat.

Jag tror mina njurvärden är bra? De är något jag tror de kollar regelbundet. Får kolla med min läkare.
 
Min bonuspappa - Nairobi - ligger på sjukhus. Han kunde inte andas och de fick köra in honom akut. De tror att han har någon infektion, han har opererats flera gånger innan. Jag får panik att sitta här på en annan kontinent och inte kunna göra något. Min älskade lilla mamma är där ensam.

Fan, fan, fan, fan
kan du inte åka ner?
 
Tror du kan lita på att de börjar varna om de börjar resan nedåt.
Perfekta tror jag är osannolikt men skapligt bra - då är du att gratulera :heart

Kollade just på mina provsvar och p-kalium vilket verkar vara njurarna ligger exakt i referensområdet.

1726863430451.png
 
Min bonuspappa - Nairobi - ligger på sjukhus. Han kunde inte andas och de fick köra in honom akut. De tror att han har någon infektion, han har opererats flera gånger innan. Jag får panik att sitta här på en annan kontinent och inte kunna göra något. Min älskade lilla mamma är där ensam.

Fan, fan, fan, fan
Fy så jobbigt! Håller alla tummar! Kan ni ha telefon/videokontakt i alla fall?
 
Jag bad på bara knän och har äntligen en ledig dag imorgon! Första på en månad, sedan brorsonen och kompis var här - och jag är ledsen men det spelar ingen roll hur gulliga de är. Att ha gäster är INTE semester. :arghh:😅

Kände verkligen att jag var på väg åt fanders, så en ledig dag den här veckan. Nästa vecka har jag två! <3

Varit ut lite extra sent med hunden och tänker ligga och dra mig imorgon, sedan kanske simma i poolen när jag ändå cyklar upp för att kolla fåglarna. Har lovat att kika på lite foton inför mormors begravning men annars skiter jag faktiskt i hur huset ser ut och andra måsten.
 
Helgen kom.
Började med kålsoppa och ett par breezer hos päronen. Sen blev det några timmar på marknaden med mjukglass, langos och en cider och träff och prat med massa goa människor i olika åldrar.
Dagen slutade med att vi fick ”frakta” hem en bekant som vinglade ut framför bilar och var helt väck. Det var ett projekt men personen är inte en sådan person som jag skulle vilja lämna över till polisen.
När vi var nästan hemma kom hens släkting och följde med hen in. Jag gissar på att hen somnade direkt.
44BD7EB0-094C-4C51-BD8C-2449246A9B94.jpeg
 
Helgen kom.
Började med kålsoppa och ett par breezer hos päronen. Sen blev det några timmar på marknaden med mjukglass, langos och en cider och träff och prat med massa goa människor i olika åldrar.
Dagen slutade med att vi fick ”frakta” hem en bekant som vinglade ut framför bilar och var helt väck. Det var ett projekt men personen är inte en sådan person som jag skulle vilja lämna över till polisen.
När vi var nästan hemma kom hens släkting och följde med hen in. Jag gissar på att hen somnade direkt.
Visa bifogad fil 153632
Synd med ett sådant avslut på kvällen, det lät ju bra annars!
 
20 dagar stod det i smset jag fick när jag skickade in senaste medicinräkningen häromdagen. Bruakr gå fortare.

Tycker handläggningstider generellt har blivit längre. Tog ju två månader innan jag fick nåt besked från försäkringskassan, sjukförsäkringen tog lite över 6 veckor. Det är helt galet.
De har personalbrist på Försäkringskassan vilket förklarar de långa handläggningstiderna där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 689
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 087
· Visningar
30 709
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp