Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och som den i andra änden som behöver pengarna har jag faktiskt inte mycket förståelse.
Förstår att det är jobbigt att vänta på pengar, men det är ju inte pga lathet utan pga att människor saknas, sjukskrivs pga utmattning och liknande. För min del är det då en självklarhet att ha förståelse för en sådan grej. Förståelse för deras situation behöver inte betyda att det är mindre surt eller mindre jobbigt för mig å min situation att behöva vänta. Det är två sidor av samma mynt.
 
Har redan kommit igång med målningen i hallen. Idag gör jag de sista snickerierna (dörr och dörrkarm, platsbyggd hatthylla, golvlister) och ev börjar jag också måla väggarna i eftermiddag. Är jättespänd på att se hur den gröna färgen kommer att ta sig ut :) !! Och så ska det bli väldigt trevligt att slippa se den fula svarta kabeln som elektrikern drog i samband med att en pump till avloppet installerades.
 
Förstår att det är jobbigt att vänta på pengar, men det är ju inte pga lathet utan pga att människor saknas, sjukskrivs pga utmattning och liknande. För min del är det då en självklarhet att ha förståelse för en sådan grej. Förståelse för deras situation behöver inte betyda att det är mindre surt eller mindre jobbigt för mig å min situation att behöva vänta. Det är två sidor av samma mynt.
Jag har förståelse för människorna, inte för myndigheten. Det får inte ta över två månader att få ett beslut. Det är inte rimligt.
 
Jag har förståelse för människorna, inte för myndigheten. Det får inte ta över två månader att få ett beslut. Det är inte rimligt.

Men enligt deras GD i en intervju för några veckor sedan, så har de informerat regeringen om vilka pengar som behövs för att kunna ha den personalstyrka som behövs för att klara sitt uppdrag, men har inte fått de pengarna. Vad ska de göra tänker du? Tvinga sina anställda att jobba kvällar och helger också? Alla organisationer kan såklart i någon mån effektivisera sig över tid, men det kommer inte att gå att göra på kort tid och fortfarande behålla rättssäkerheten.

Det man kan fundera över är om det är rätt prioritering att sänka skatterna för höginkomsttagare just nu, när så stora delar av offentlig sektor har haft det väldigt tufft ekonomiskt först med pandemin, och sedan med krig och inflation och nu med beredskspsuppbyggnad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 689
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
30 542
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 894
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp