Det är tydligen personalbrist precis överallt där det handlar om att betala ut pengar och ersättningar.De har personalbrist på Försäkringskassan vilket förklarar de långa handläggningstiderna där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är tydligen personalbrist precis överallt där det handlar om att betala ut pengar och ersättningar.De har personalbrist på Försäkringskassan vilket förklarar de långa handläggningstiderna där.
Typ ja .Det är tydligen personalbrist precis överallt där det handlar om att betala ut pengar och ersättningar.
Snart dags här med. Vi skall åt dina hem hemtrakter svärtinge på orientering idag.Dags att gå upp! Frukost vid 7.00 och avresa till idrottsplatser vid 8.00.
Snart dags här med. Vi skall åt dina hem hemtrakter svärtinge på orientering idag.
Kanske det. Många sjukskrivningar, personalbrist, stressig arbetsmiljö osv på Försäkringskassan. Kan förstå att man inte hinner med om man är för få och överhopas av arbete.Det är tydligen personalbrist precis överallt där det handlar om att betala ut pengar och ersättningar.
Och som den i andra änden som behöver pengarna har jag faktiskt inte mycket förståelse.Kanske det. Många sjukskrivningar, personalbrist, stressig arbetsmiljö osv på Försäkringskassan. Kan förstå att man inte hinner med om man är för få och överhopas av arbete.
Förstår att det är jobbigt att vänta på pengar, men det är ju inte pga lathet utan pga att människor saknas, sjukskrivs pga utmattning och liknande. För min del är det då en självklarhet att ha förståelse för en sådan grej. Förståelse för deras situation behöver inte betyda att det är mindre surt eller mindre jobbigt för mig å min situation att behöva vänta. Det är två sidor av samma mynt.Och som den i andra änden som behöver pengarna har jag faktiskt inte mycket förståelse.
Och när budgetar dras ner kan man ju inte anställa folk heller.Kanske det. Många sjukskrivningar, personalbrist, stressig arbetsmiljö osv på Försäkringskassan. Kan förstå att man inte hinner med om man är för få och överhopas av arbete.
Jag har förståelse för människorna, inte för myndigheten. Det får inte ta över två månader att få ett beslut. Det är inte rimligt.Förstår att det är jobbigt att vänta på pengar, men det är ju inte pga lathet utan pga att människor saknas, sjukskrivs pga utmattning och liknande. För min del är det då en självklarhet att ha förståelse för en sådan grej. Förståelse för deras situation behöver inte betyda att det är mindre surt eller mindre jobbigt för mig å min situation att behöva vänta. Det är två sidor av samma mynt.
Jag har förståelse för människorna, inte för myndigheten. Det får inte ta över två månader att få ett beslut. Det är inte rimligt.