Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick vänta på nytt beslut om höjt bostadstillägg i nästan fyra månader.
Tidigare i år sänktes bostadstillägget två ggr (med max 20 kr/månad per gång) men då tog det minsann inte nästan fyra månader att fatta beslut. Snarare 1-3 veckor.
Så det verkar finnas resurser att handlägga när ersättningar ska sänkas.
Och jag fick min förebyggande sjukpenning i tid. Det säger nog mer att det är olika hur många som jobbar där och hur det ser ut för dem.

Det är människor som sitter där, det är inte en dator, faktiskt människor som har en dålig arbetsmiljö och har det stressigt och jobbigt, och ändå vill du med ditt inlägg peka på att de minsann är snabba med att sänka ditt bostadsbidrag för det handlar om pengar de ska behålla?! Saker i mitt jobb som för ett otränat öga kan se precis samma ut kan ta olika lång tid. Jag har inga som helst problem att tänka att det kan vara så i andras jobb också.
 
Varit ute med hundarna i stallet och svängt förbi släpet jag ska få låna och ställt dit några fruktlådor jag ska ta med mig ner på måndag, men när jag tänkte köpa lite vin och sedan svänga förbi en mässa blev det stopp! Jag hade inga pengar på kortet och kom just då ihåg att jag hade flyttat över nästan allt på ett annat konto igår. Ingen större katastrof, det är ju bara att flytta tillbaka det ... eh, nähä. Slut på batteri i mobilen och jag hade dessutom tagit med mig fel mobil upptäckte jag när jag satt i bilen och till sist fick igång den. Jag hade inget bankID installerat. 😂

Bara att åka hem, utan att handla något och nu när jag är hemma orkar jag inte åka ut igen för att handla vin och gå på mässa, det får vara. Jag har vatten hemma och efter en drivmedelsförbrukning på 10 000 kr den här månaden så hoppar jag över mässan med.

Jag har dock flyttat tillbaka pengarna på kortet nu. :angel:
 
Hemma efter att ha kommit iväg och handlat. Brr, nu känns det verkligen som höst, ska börja plocka fram höst/vinterkläderna och stoppa undan alla sommarklänningar och liknande. Tömma blomlådor och krukor, kanske ta in krukorna och ställa ner dem i källaren.

Tvättid ikväll, vet inte om jag orkar tvätta men tja, får göra det värsta. Myspysbyxorna behöver tvättas liksom min kofta som jag har på mig varje dag.
 
Hemma efter att ha kommit iväg och handlat. Brr, nu känns det verkligen som höst, ska börja plocka fram höst/vinterkläderna och stoppa undan alla sommarklänningar och liknande. Tömma blomlådor och krukor, kanske ta in krukorna och ställa ner dem i källaren.

Tvättid ikväll, vet inte om jag orkar tvätta men tja, får göra det värsta. Myspysbyxorna behöver tvättas liksom min kofta som jag har på mig varje dag.
Och här sitter jag i shorts o t-shirt i 26 gradig värme, bara 27 mil bort
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 689
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 080
· Visningar
30 326
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp