Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var lite dimmigt imorse. Jag måste erkänna att det känns lite spooky att vara helt ensam på jobbet då!
received_26468926569388449.webp
 
Maken var på vårdcentralen för han har varit så väldigt trött på sista tiden. Läkaren hade tittat på några månader gamla blodprov (som en annan läkare redan avskrivit) och skrev ut statiner.. Inget lyssna på hjärta eller ta nya blodprov. Tycker det är lite dåligt faktiskt.
Maken är för snäll för att protestera dessutom.
 
Hämtat sonen tidigt idag. Helt slut stackarn, hoppas verkligen att han inte håller på att bli sjuk. 🙁

Köpt ny matta och nya gardiner till vardagsrummet idag, blir nog fint med lite nytt.
 
Har löst några korsord men blev lite less. Det är tråkigt att skriva en massa bokstäver i rutor. Vill ha andra ordpussel men de kommer först på måndag.
 
Städar. Hatar att städa, djupt och innerligt. Men älskar känslan när det är städat och huset luktar nyvädrat och citronsåpa. 😍
Passar på att tvätta alla trasmattor också medan det är torkväder ute, så varmt som det är idag så lär de vara torra om en fiskvart typ. 😅
 
Jobbar hemifrån idag men är extremt lugnt så har både tvättat, lagat mat och städat samtidigt. Beställt från Apotea, beställt kattsand och äntligen beställt posters att sätta i ramarna som ska hänga i köket. 2 timmar och 40 minuter kvar innan telefonen stängs 🙂
 
3 månader sedan jag stukade foten rejält och jo visst har det tagit hela sommaren att gå lindad; senaste veckan har jag gått olindad och nu känns det mest bara av det lite då och då. Lär nog vara så rätt länge ändå inser jag.
 
Hemkommen från fysio. Hen bände och stretchade och jag sa, ow ow. Känns ändå bra. Ännu bättre är att jag köpt sulor och inlägg så mina skor som jag inte använt på x antal år plötsligt är sköna. Jag hade inlägg i dem för att vrida höften rakt och det gjorde ont. Slet ut inläggen och ersatte dem med en mjuk sula och silikoninlägg. Och plötsligt är det som att gå på moln (nästan).
 
Ligger och försöker låtsas som att det är svalt och skönt (egentligen +30 grader inne och lika mycket ute) i en stuga utan ac och fläkt i södra Sverige, och hoppas att hundarna lyckas aktivera sina urgener från medelhavet innan de dör av värmeslag...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 731
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 237
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 998
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp