Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns ju uttrycket små barn små bekymmer, stora barn, stora bekymmer. Tycker inte att det stämmer men stora barn är helt klart andra bekymmer.

Jag hittade en miniflaska likör i äldsta dotterns rum när jag städade vilket förvånade mig. Hon är aldrig ute med kompisar, alltid hemma om hon inte är i skolan eller på träning.
Frågade henne och hon hade ingen aning om hur den hade hamnat där. Jag lät det vara så och vi pratade lite allmänt. Efter kvällsmaten gick jag upp i hennes rum och skulle hämta flaskan men då är den inte längre där och dottern har såklart ingen aning om var den är.

Jag förklarade att jag inte egentligen bryr mig om flaskan, jag var också nyfiken och provade i hennes ålder. Jag blir inte arg om hon ger mig den. Men förklarade att jag vill kunna lita på henne och om man ljuger ger det konsekvenser. Ingen aning om om det var rätt så.

Försöker tänka tillbaka på min tonårstid, vad jag gjorde och varför och hur jag hade velat att mina föräldrar gjorde i olika situationer. Men vad svårt det är att veta om man gör rätt när nya situationer uppstår.

Usch så svårt! Det blir verkligen en annan typ av problem ja! Man kan aldrig lära sig helt för kommer alltid nya 😬.
 
Åh, jag älskar den pyjamasen!

Den är så mysig! Han har ärvt nästan alla sina kläder från kusinerna födda 2020 och 2022, så den följde med där. Så lyxigt att bara få påsar med kläder sådär, med dottern fick vi köpa i princip allting. Stackars ministingen kommer bara få ärva det som överlever storasyster och de två kusinerna så han kommer få leva med lite hål 😅 :heart
 
Den är så mysig! Han har ärvt nästan alla sina kläder från kusinerna födda 2020 och 2022, så den följde med där. Så lyxigt att bara få påsar med kläder sådär, med dottern fick vi köpa i princip allting. Stackars ministingen kommer bara få ärva det som överlever storasyster och de två kusinerna så han kommer få leva med lite hål 😅 :heart

Ja, det är ju superlyxigt! Särskilt bra om man lyckas ha barn födda typ samma tid på året så julkläder och vinteroveraller går att ärva! Mina systerdöttrar är födda i slutet av september och början på november, passar perfekt med mina födda i oktober 😅.
 
Usch så svårt! Det blir verkligen en annan typ av problem ja! Man kan aldrig lära sig helt för kommer alltid nya 😬.
För ev framtida barnbarn har man kanske lärt sig alla faser (jag ska ju dessutom ga igenom allt fem ganger), fast da har man kanske förträngt alla jobbiga perioder. Önskar att min mamma fortfarande levde och jag kunde fraga henne, min pappa har jag tyvärr inte sa mkt kontakt med längre.
 
Ja, det är ju superlyxigt! Särskilt bra om man lyckas ha barn födda typ samma tid på året så julkläder och vinteroveraller går att ärva! Mina systerdöttrar är födda i slutet av september och början på november, passar perfekt med mina födda i oktober 😅.

Plockade fram samma pyjamas åt bebis här. Storasyster hade den julen när hon var drygt 1,5 år. Den passade lillasyster på nio månader alldeles utmärkt nu :rofl:
 
Phew, nu är barnen lämnade till pappan och jag kan kurera mig i lugn och ro över helgen. Lilla E har med ens klivit in i nej-fasen och gillar-ingen-mat-fasen samt ritar precis ÖVERALLT med tuschpennor som storebror lämnar framme och store E behöver av någon anledning skrika allt han vill säga. :crazy:

Men sen badar dom och plötsligt ligger båda barnen på mage i badkaret och kokar kaffe och fnissar, lilla kollar noga på stora för att se hur man gör, och efter badet kramas vi och lilla säger om igen "min mamma, du är min mamma!" och då glömmer jag allt :love:
 
Hade höga förhoppningar om sömn inatt då jag sovit dåligt pga förkylning som äntligen börjat släppa.
Istället blev barnen sjuka, så blev väl en timme sammanhängande sömn. Torkat kiss, spya, bäddat om sängar, tröstat och inhalerat barn.
När alla äntligen somnat samtidigt runt 5-tiden så går brandlarmet, då har vedpannan strulat och rökt in. Så istället för julmarknad som vi tänkt idag, har vi 3 sjuka barn och ett kallt hus som luktar rök. Det enda jag kan tänka på just nu är SÖMN😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
632
· Visningar
37 094
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 510
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 206
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp