Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sonen är så ambivalent med nappen. 9 av 10 ggr vill han inte ha den men sen 1 av 10 ggr är han helt otröstlig utan den 🙃 Det blir lätt att göra rätt osv. Nu försöker jag få honom att somna om i sin säng då han ligger och korvar sig, och nog för att jag räknar med att han spottar ut nappen men jag räknade faktiskt inte med att den skulle komma farandes tillbaka i huvudet på mig.

Är lite ledsen faktiskt. Jag och pappan var, fram tills ett halvår sedan, sjukt stabila. Ett riktigt jävla radarpar. Sen hände nåt och nu kan vi enbart kommunicera via sms. Knappt det ens. Ska på familjeterapi om en månad men det känns så jävla tråkigt. Vi är båda delaktiga i skiten så det är ingens fel på så sätt. Vill nog mest bara gå och lägga mig och vakna när allt är över just nu.

Varit på Leos med barnen, vi valde mellan badhus eller Leos men undervisningsbassängen var stäng hemma och ettåringen tycker de är för kallt i stora poolen för jag heller inte vågar släppa fyraåringen själv. (Är pedagogisk eftermiddag så 7 åringen slutade lunch)

Efter Leos gick barnen till byggnad och jag höll mig i bakgrunden. 4 och 7 åringen skulle köpa falurödfärg till sin koja de har byggt med farfar och nu ska måla. Men killen som jobbade där lyssnade inte på barnen utan frågade mig hela tiden trots att jag sa att de inte är jag som ska måla utan barnen. Då pekar han och säger där borta är utomhus färgen 😡 tog barnen och åkte till Bauhaus där de fick toppen hjälp av en jätte gullig säljare som bara sneglade efter nickning från mig. Dessutom noga med att tala om att man inte kan måla nu på kvällen utan de måste vara varmt och sol så man ser vad man gör. Barnen fick vad de ville och är nu stolta ägare till falu röd och svart färg samt ett varsitt penselsett och vi sitter nu 19.20 och väntar på vår mat på Burger king jag är verkligen sämsta mamman på att få barnen i sängen och göra lagom mycket på dagarna 🙈

I morgon skola, måla koja och sen kommer farmor och farfar å styr upp så stora kommer på dagens aktivitet och jag kan läge på föräldrarmöte! Jag saknar sambon 😩

Varit på Leos med barnen, vi valde mellan badhus eller Leos men undervisningsbassängen var stäng hemma och ettåringen tycker de är för kallt i stora poolen för jag heller inte vågar släppa fyraåringen själv. (Är pedagogisk eftermiddag så 7 åringen slutade lunch)

Efter Leos gick barnen till byggnad och jag höll mig i bakgrunden. 4 och 7 åringen skulle köpa falurödfärg till sin koja de har byggt med farfar och nu ska måla. Men killen som jobbade där lyssnade inte på barnen utan frågade mig hela tiden trots att jag sa att de inte är jag som ska måla utan barnen. Då pekar han och säger där borta är utomhus färgen 😡 tog barnen och åkte till Bauhaus där de fick toppen hjälp av en jätte gullig säljare som bara sneglade efter nickning från mig. Dessutom noga med att tala om att man inte kan måla nu på kvällen utan de måste vara varmt och sol så man ser vad man gör. Barnen fick vad de ville och är nu stolta ägare till falu röd och svart färg samt ett varsitt penselsett och vi sitter nu 19.20 och väntar på vår mat på Burger king jag är verkligen sämsta mamman på att få barnen i sängen och göra lagom mycket på dagarna 🙈

I morgon skola, måla koja och sen kommer farmor och farfar å styr upp så stora kommer på dagens aktivitet och jag kan läge på föräldrarmöte! Jag saknar sambon 😩
Min yngsta har precis somnat....kämpade emot så länge.

Vad trist bemötande av första färgbutiken, härligt de fick bra hjälp på bauhaus istället! :).

Jag är imponerad av små barns förmåga att hålla i saker. Min väldigt matskeptiska 1,5-åring fick vid gårdagskvällens middag lite grönsaksbitar att pilla på. En tomatbit var särskilt spännande och hamnade i ena näven. Där den sen låg kvar under resterande tid av middagen, efterföljande lek och tv-mys, pyjamaspåtagning, tandborstning och nattning. Sen när jag gick och la mig bredvid ungen låg den, eller det som var kvar av den, som en liten överraskning på min huvudkudde :p

Pratade precis med en kollega, hon tog upp ämnet jobba heltid med barn. Hon har 2 barn i 10-årsåldern. Hon förstod inte hur man fixade att jobba heltid med barn. Utan att tänka mig för tog jag åt mig (eftersom vi valt att jobba heltid).
Kände mig som en sämre förälder helt enkelt.

Pratade precis med en kollega, hon tog upp ämnet jobba heltid med barn. Hon har 2 barn i 10-årsåldern. Hon förstod inte hur man fixade att jobba heltid med barn. Utan att tänka mig för tog jag åt mig (eftersom vi valt att jobba heltid).
Det är ju helt klart ett pyssel att jobba heltid (tycker jag) men vi är många som gör det :heart

Nej mitt hus är inte lika städat och tvätten oklanderligt struken som det var hemma hos mamma (hon var ledig en dag i veckan) men det går bra ändå. Vi är inte sämre föräldrar.

Jag undrar också hur man klarar att jobba heltid 😅 med ett barn gick det bra men nu med tre fasar jag redan för att börja jobba nästa höst 😂 Förstår inte hur man ska klara av vardagen med tre! Dock förstår jag ju att det går för de flesta jobbar ju heltid och har barn!

Jag hade sett det som att hon var imponerad!
Det är ju ett pusslande att få ihop heltid med barn. Vi gör det nu, då jobbar vi ändå mest hemma både två, men ändå blir det ju en del kvällar för att hinna med!

Nästan alla jag känner jobbar heltid trots barn. Jag jobbar heltid och är ensam med mitt barn varannan månad. Är säkert en usel förälder på många sätt men inte pga att jag jobbar heltid!

Nu har vi rättså bra jobb bägge två här hemma men går igång lite på sånt där.
Nu upprör jag kanske lite men jag tänker att det viktiga är att man delar på hemmets sysslor, alldeles för ofta är de kvinnan som tvättar, städar och lagar mat, ansvarar för packning av vätskor osv osv självklart blir livet stressigare med barn och heltidsjobb då… Min sambo, som jobbar på mansdominerad arbetsplats, får aldrig den frågan men en kvinnas går de relativt ofta?

Imorse vaknade sonen kl 05 och sambon och jag var oense om vems tur det var att gå upp. Även om jag var den som kunde gå och lägga mig igen så kunde jag i vanlig ordning inte somna om. Fullständigt värdelös start på dagen…

Nu har jag och mellanbarnet varit på BVC och nu längtar jag bara efter att få sätta mig i soffan och slappa. En timme kvar tills sonen ska sova så nu kämpar vi här.

Dottern sjuk i hög feber och vill inte äta. Testat hennes favoriter hallonkvarg samt banan med jordnötssmör på men vill inte. Fått i sig lite torkade tranbär och vatten i varje fall. Steker pannkakor nu och har lite förhoppningar om att det ska vara svårt att motstå.

Senast ändrad:
Dottern sjuk i hög feber och vill inte äta. Testat hennes favoriter hallonkvarg samt banan med jordnötssmör på men vill inte. Fått i sig lite torkade tranbär och vatten i varje fall. Steker pannkakor nu och har lite förhoppningar om att det ska vara svårt att motstå.
Usch vad jobbig :heart

Vi brukar köra på isglass, fruktklämmisar och saft när dottern haft hög feber, tänker att vätska är det viktigaste och lite extra socker bara är bra för få lite energireserv. Hoppas verkligen hon piggnar till snabbt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
755
· Visningar
43 160
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits