Varit på Leos med barnen, vi valde mellan badhus eller Leos men undervisningsbassängen var stäng hemma och ettåringen tycker de är för kallt i stora poolen för jag heller inte vågar släppa fyraåringen själv. (Är pedagogisk eftermiddag så 7 åringen slutade lunch)
Efter Leos gick barnen till byggnad och jag höll mig i bakgrunden. 4 och 7 åringen skulle köpa falurödfärg till sin koja de har byggt med farfar och nu ska måla. Men killen som jobbade där lyssnade inte på barnen utan frågade mig hela tiden trots att jag sa att de inte är jag som ska måla utan barnen. Då pekar han och säger där borta är utomhus färgen
tog barnen och åkte till Bauhaus där de fick toppen hjälp av en jätte gullig säljare som bara sneglade efter nickning från mig. Dessutom noga med att tala om att man inte kan måla nu på kvällen utan de måste vara varmt och sol så man ser vad man gör. Barnen fick vad de ville och är nu stolta ägare till falu röd och svart färg samt ett varsitt penselsett och vi sitter nu 19.20 och väntar på vår mat på Burger king jag är verkligen sämsta mamman på att få barnen i sängen och göra lagom mycket på dagarna
I morgon skola, måla koja och sen kommer farmor och farfar å styr upp så stora kommer på dagens aktivitet och jag kan läge på föräldrarmöte! Jag saknar sambon