Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvillingarna har också sovit okey inatt, men kunde mamman sova? Nej… Eller, jag sov dåligt! Så träligt att när båda väl sover bra, varför kan inte jag få sova då?
Alltid plågsamt när man sover dåligt utan synbar anledning! Lite som jag som nuförtiden vaknar mellan 4 och 5 när jag inte har barnen, men sover till 6-7 om jag får när dom är här. Jag kan väl aldrig ha blivit en sån som sover bättre inklämd bredvid minst ett barn, liksom? :eek:

Första veckan på förskolan och nu är det såklart krassligt här hemma, helt enligt förväntan 😅 Barnen är pigga men snörvliga, stora hade 38,5 igår och 38,0 idag. Så det blir väl höstens första vab imorgon och så får vi hoppas att det inte blir värre.

Alltid plågsamt när man sover dåligt utan synbar anledning! Lite som jag som nuförtiden vaknar mellan 4 och 5 när jag inte har barnen, men sover till 6-7 om jag får när dom är här. Jag kan väl aldrig ha blivit en sån som sover bättre inklämd bredvid minst ett barn, liksom? :eek:
Jag samsover med tvillingarna, en på varje sida 😅 så, sov med barn som vanligt, bara utan att kunna sova 😂

Multitaskar...

Bifogade filer

• 20230903_160124.webp
    20230903_160124.webp
    332,4 KB · Visningar: 82
Idag har vi haft hemmaloppis på uppfarten tillsammans med storfamiljen. Jag hade gjort storkok på köttfärssås och pannkakor, bakat bananmuffins och köpt kanelbullar. Barnen har haft livets bästa dag och lekt med vattenballonger, ”odlat” riskorn i rabatten och fyndat leksakskök och Pippi-hus hos grannarna. Dottern har ätit pannkakor till frukost, lunch och middag lekt hela dagen med sina kusiner. Så himla fin dag. Det var precis det här jag hade som målbild när vi köpte hus, att alla är här.

Försäljningen gick ganska bra och nu på kvällen har har klickat hem skaloverall, skalbyxor, skaljacka, skalvantar, två mössor och en pyjamas i merinoull till dottern för motsvarande belopp 🙂

Sitter på förskolans parkering och väntar på exet och barnen. Ska ta med sonen till sjukhuset för att kolla upp ev närsynthet och föga förvånande är exet över 10 minuter sen och svarar inte i telefon 🙄

... är vad jag skulle postat imorse strax efter klockan 7.
Sekunden senare kom barnen och exet, varav storebror storgråtande efter bråk om skor av alla saker 💔 Så det var bara att kasta sig iväg till sjukhuset.

Kom fram 10 minuter sena, men ögonundersökningen gick bra. Min stora E koncentrerade sig så bra, och har fullt normal syn 🥰 Eftersom vi blev klara tidigare firade vi med fika och nu har jag precis släppt av honom på fsk. Så en superdålig start på dagen vändes åtminstone till något bra...

Lämnade dottern på förskolan i morse som direkt identifierade att gråtande kompis hade tappat sin napp. ”Tappat!” sa hon och pekade på nappen, innan hon plockade upp den och sprang efter kompisen som var ledsen vid lämning. Sen började hon studsa med en fotboll och struntade i att jag gick.

Själv gör jag ingenting idag. Är helt slut från loppishelgen så myser bara i soffan med sovande bebis :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
755
· Visningar
43 162
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar