Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spånar på bilbarnstol. Antingen BeSafe iZi Modular RF X1 så vi kan använda befintliga isofix-baser... eller mer än dubbelt så dyra BeSafe Stretch som vi kan använda mycket längre. Fast som behöver remmarna framåt som förstör lastutrymme som vi så väl behöver. Vi har råd, men trettontusen spänn för bilbarnstolar är oundvikligen en rejäl slant.

Min minste är drygt 20 månader och avskyr emellanåt att åka bil. Så vi spelar mycket greta gris, pippi och Vanjas barnsånget. Så lite variation finns det ju numera
Ja, herregud vilken tur att barnet numer godkänner variation. Nu går det att varva att sjunga med Fantus, bolibompa och babyloonz. Ändå trevligt att inte höra samma sak i 2 minutersloop 😅

Så lustigt hur saker svänger fram och tillbaka med barn! Vi har haft kämpiga nattningar ett tag, rekordet var 2 timmar en kväll. Hon röjer runt i sängen som en galning och vi blir båda mer och mer frustrerade. Nu sen en vecka tillbaka har pendeln svängt helt. Ligger helt still när jag sjunger och somnar på max 5 min?! :confused:

Svänger väl lika snabbt tillbaka så gäller att njuta för varje kväll det varar. 😅

Så lustigt hur saker svänger fram och tillbaka med barn! Vi har haft kämpiga nattningar ett tag, rekordet var 2 timmar en kväll. Hon röjer runt i sängen som en galning och vi blir båda mer och mer frustrerade. Nu sen en vecka tillbaka har pendeln svängt helt. Ligger helt still när jag sjunger och somnar på max 5 min?! :confused:

Svänger väl lika snabbt tillbaka så gäller att njuta för varje kväll det varar. 😅

Så är det verkligen. Jag reflekterar också ofta över hur snabbt man själv svänger med barn. Hur man kan gå från att vara fullkomligt på bristningsgränsen till att känna att vad härligt det är med barn, bästa bästa i livet! Tillbaks till bristningsgräns på några minuter 😄 Tog en timmes vankande att natta sonen idag och jag höll på att bli helt galen. Så när han somnade så bah men vad fin han är ändå. Titta på denna rara skapelse. Bästa i världen. Livet är grejt! Fasen vad gött jag mår ändå. Så vaknar han igen och man bah NEEEEEJ JAG TROR JAG GÅR OCH DRÄNKER MIG. Inget mellanting heller, bara rosa moln eller dödens död 😅

Så är det verkligen. Jag reflekterar också ofta över hur snabbt man själv svänger med barn. Hur man kan gå från att vara fullkomligt på bristningsgränsen till att känna att vad härligt det är med barn, bästa bästa i livet! Tillbaks till bristningsgräns på några minuter 😄 Tog en timmes vankande att natta sonen idag och jag höll på att bli helt galen. Så när han somnade så bah men vad fin han är ändå. Titta på denna rara skapelse. Bästa i världen. Livet är grejt! Fasen vad gött jag mår ändå. Så vaknar han igen och man bah NEEEEEJ JAG TROR JAG GÅR OCH DRÄNKER MIG. Inget mellanting heller, bara rosa moln eller dödens död 😅
Hahaha, EXAKT så är det 😅

Haha oooh ja! Ibland längtar man tills de sommar för att då längta tills de vaknar. 😂

När man rullat vagn i en evighet för att natta så tittar man ner på ungen som bara

IMG_0204.gif

Nej men alltså, vi har precis varit på restaurang i två (2?!) timmar med bägge ungarna. :jawdrop: Och alla har till råge på allt varit nöjda, glada och haft trevligt. O_o

Fyraåringen (som ibland är lite svårt med maten) åt upp alla sina tre tapas, drack sin gurk-drink, smakade lite på några av våra tapas och beställde sedan in ytterligare ett fat oliver innan hon kände sig nöjd :laugh: Och lillasyster hade nog gärna gått på restaurang varje kväll, såååå mycket att titta på! Och somnade gott i sorlet. :up:

Nej men alltså, vi har precis varit på restaurang i två (2?!) timmar med bägge ungarna. :jawdrop: Och alla har till råge på allt varit nöjda, glada och haft trevligt. O_o

Fyraåringen (som ibland är lite svårt med maten) åt upp alla sina tre tapas, drack sin gurk-drink, smakade lite på några av våra tapas och beställde sedan in ytterligare ett fat oliver innan hon kände sig nöjd :laugh: Och lillasyster hade nog gärna gått på restaurang varje kväll, såååå mycket att titta på! Och somnade gott i sorlet. :up:
Vilken dröm! Längtar tills ett restaurangbesök är mer än att kasta i sig sin mat på tre sekunder, försöka truga i barn en tugga mat och sedan jaga dem mellan borden 😅.

Vilken dröm! Längtar tills ett restaurangbesök är mer än att kasta i sig sin mat på tre sekunder, försöka truga i barn en tugga mat och sedan jaga dem mellan borden 😅.
Eller hur! Var precis nämnda scenario jag såg framför mig innan! Eller ja, var inte så orolig att yngsta skulle springa iväg, mer skrika oavbrutet i så fall!

Fanns en telefon (med hörlurar) inblandad, men det var ändå sååå långt över förväntan :jawdrop: Kanske till och med vågar göra om det någon gång :nailbiting:

Försöker ta oss hem från stugan men sonen skrek hela vägen till Norrtälje. Inget fungerar. Tre olika nappar, snutta på handen, sjunga, white noise, smeka, till och med Babblarna på denna lilla tillslut men nej. Gallskrik. Fick stanna på nåt fält i mitten av ingenstans och vanka. Somnar direkt i famnen. Skriker direkt när vi sätter ner honom igen. Dottern vaknar, hunden börjar pipa. Nej det här går inte, vi måste stanna igen. Maken tar sikte på Biltema parkeringen när sonen precis börjat ge respons på att jag i princip har klättrat in i hans babyskydd, vi får ögonkontakt med någon decimeters avstånd, smeker hans kind och upprepar ssschhhhhh sssschhhhh ssschhh. ” Stannar du nu?! Nej köööööör för fan KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!” ”Ja ja ja ja ja jag kör. Vart.. kör jag?” ”Heeeem!”

Alltså vilket gäng idioter man måste se ut som 😅
Haha det är ju inte roligt egentligen men har också minnen från sådana mardrömsresor. En gång när vi åkte Bro-Solna fick vi stanna så många gånger att vi överhuvudtaget inte var säkra på att vi skulle komma hem. Till sist släppte jag av pappan + bebis så fick dom åka kommunalt hem. 🙈

Spånar på bilbarnstol. Antingen BeSafe iZi Modular RF X1 så vi kan använda befintliga isofix-baser... eller mer än dubbelt så dyra BeSafe Stretch som vi kan använda mycket längre. Fast som behöver remmarna framåt som förstör lastutrymme som vi så väl behöver. Vi har råd, men trettontusen spänn för bilbarnstolar är oundvikligen en rejäl slant.
13 😱 jisses!!
Funderar på att byta babyskyddet innan semestern men han får snällt ta över brorsans stolar

13 😱 jisses!!
Funderar på att byta babyskyddet innan semestern men han får snällt ta över brorsans stolar
Spånar på bilbarnstol. Antingen BeSafe iZi Modular RF X1 så vi kan använda befintliga isofix-baser... eller mer än dubbelt så dyra BeSafe Stretch som vi kan använda mycket längre. Fast som behöver remmarna framåt som förstör lastutrymme som vi så väl behöver. Vi har råd, men trettontusen spänn för bilbarnstolar är oundvikligen en rejäl slant
Glöm de! Läste igen är för två stolar kanske?

Vi kör två steg, https://www.jollyroom.se/bilstolar/...MIvuys3pHt_wIVO55oCR1OQAooEAQYCSABEgLpwPD_BwE vi har den där barnen sitter väldigt bra :) men då behöver man ju byta stol sen igen

Har varit hos svärfar och hälsat på och Ärtan har haft så himla trevligt! I midsomras undrade vi om blyg-åldern kommit pga fullständig härdsmälta men det verkar ha gått över. Tjoat och spexat med sin farfar och gammelfarmor i flera timmar. Somnade i bilen på vägen hem och nu är det full ös igen! :love:

Livet på landet med lite släkt. Fint! Farmor saknas mycket, hon var navet här. Det är annorlunda utan henne och saknaden blossar upp ibland, men fint ändå att vara här. Lillan älskar ha sin farfar och ibland faster här. Hon lever livet!

Idag har vi byggt sandlåda, plockat blåbär och gjort paj, tagit promenad till kyrkogården där farmor ligger (med blombukett som plockades längst med vägen). På kvällen kvällspromenad med springtävling där vi rusade ikapp mot varann.

Älskar sommaren!

Jag har varit iväg med mina systrar en natt och kom hem till två sprudlande ungar som precis fått sitt första sommarlov från förskolan och sprang runt med varsin del av ett påskägg på huvudet och ropade JAG TAPPAR PÅSKHATTEN 😅. Ett härligt välkomnande!

Jag försöker verkligen att inte säga ”nej” och ”försiktig!” hela tiden men nu har hon klättrat ur sin barnstol, klättrat på vanliga stolarna, klättrat in i diskmaskinen, ”gungat” sonen i sin babysitter så han flyger iväg som en katapult och jagat efter hunden inom loppet av typ.. 2 min 😅 Försöker avleda så mycket det går men svårt att undvika att det blir en hel del nej också när man har en liten vilding.

Glöm de! Läste igen är för två stolar kanske?

Vi kör två steg, https://www.jollyroom.se/bilstolar/...MIvuys3pHt_wIVO55oCR1OQAooEAQYCSABEgLpwPD_BwE vi har den där barnen sitter väldigt bra :) men då behöver man ju byta stol sen igen
Ja, 13 tkr för två Stretch.
Men det lutar faktiskt åt iZi Modular A RF X1 istället, då kan vi fortsätta använda isofixbaserna. Och när de växt ur de stolarna kanske det är (om än litet tidigt) läge för framåtvänt ändå...

sambon borta dag 7/12 (japp jag räknar ner 😝) igår erbjöd sig min 75 åriga mamma att ta mina tre så jag kunde gå ut! Så impad av både min mamma och barnen! Var crusing i mammas stad så lånade ut 4 och 7 åringen till en bil hela kvällen innan de blev avsläppta hos mormor. 10 månadern var jag hem och la i mammas spjälsäng vid 20 med en flaska välling och lite musik på väntade inte in honom utan gick direkt med order om att ringa hit mig om de är problem. Han har sovit i vår husvagn med oss och så har han samsovit med mig en gång hos mamma. Men han hade somnat nästan direkt, lika så med killarna och jag ramlade in 2.30 på eget bevåg och blev sen väkt av barnen vid 7.30 😍 bebis hade vaknat och skrikit en gång inatt då mamma hittat honom fastnat med benet i spjälorna men när hon löst de somnade han om igen bara. Jag känner mig som en helt ny människa med fulltankat mamma batteri igen 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
37 38 39
Svar
760
· Visningar
43 413
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 981
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar