Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
3 dagar till semester. I needs it! Inte för att jobbet är särskilt jobbigt utan för att jag är slut efter all skit som varit sen december.
Jag behöver nog ha tråkigt ett tag och komma ikapp mig själv lite. Men det lär nog inte hända det närmaste :angel:
Men jag har EN av mina två semesterveckor obokad iaf. Nog för att jag har saker som måste göras, men ska iaf inte iväg någonstans.

Har fö fått anledning att fundera över folks telefonskills, eller avsaknaden av dem..
Blir uppringd och får SMS från ett fritids i Enköping som undrar om MArtin kommer. Har förklarat att de ringer fel men det verkar vara svårt att fatta.
Igår ringde en från en bank eftersom jag håller på att köpa ny transport. DEt var en person med klanglös, entonig röst som rabblade sitt protokoll men lyssnade inte på svaren. Att jag har företaget vid sidan av heltidsanställning svarade hon ja på, för att sedan fråga hur mkt lön jag tog ut från företaget. Ingen svarade jag, då undrade hon hur jag försörjde mig.... Ehh, på min heltid. Så frågade hon var jag jobbar. Tog 4 (!!!) försök innan hon fattade att jag inte sa länsförsäkringar eller något annat och fick förklara vad Länsstyrelsen var O_o
Och på jobbtelefonen ringde en hurtig jävel från Bingolotto som frågade om jag var LEif.... Efter att jag svarat med myndighetsnamn, enhet och namn. Och jag har ingen basröst. När jag tyckte nej, du har kommit till Angua på Länsstyrelsen frågade han om jag var frugan. Upprepade långsamt och tydligt vart han kommit. Fick åter frågan om jag inte var Leifs fruga......... WTF? Några ytterligare försök senare verkade han snappa att han ringt fel :meh:
Märks att det är lätt att få jobb?? :crazy:
 
Hämtade upp chefen och vi åkte sen och hämtade min jobbil på verkstan. Idag höll han sig lugn. Eftersom kollegan är sjukskriven så blir det väldiga problem om jag också kastar in handduken. Igår satt jag och grät i bilen över allt orättvist skäll. Jag fick återigen skit för något som absolut inte var mitt fel. Men chefen behöver avreagera sig på någon tydligen och jag hamnade i skottgluggen trots att det inte var mitt fel.
Ja jag letar efter annat jobb.
 
Jeezez...

Min kollega fungerar inte när det blir mycket att göra. Jag lämnar honom i 2 h pga av läkarbesök och jag har haft nästan 20 samtal med honom i telefon...

Nu är jag på plats och det tog 5 min sen så är det lugnt och han kan köra iväg. Snacka om att stressa upp sig och inte få något gjort.

Han är bra att ha att göra med och jobbar på som hejsan men otroligt omständig och det blir ruggit jobbigt. Jag är inte heller på så gott humör då jag är trött och har ont. Inte direkt bästa starten på dagen
 
Jag lyssnar på Katarina Wennstam sommarprat (om skuldbeläggandet av våldtagna tjejer mm) från i somras och visst, det är inga nyheter, men blir så arg!
 
Har precis varit ute och cyklat med hundarna. Lågt tempo, lätta växlar, ingen megarunda direkt, och trots att jag vilat hela förmiddagen så är jag slut nu. Det var sååå skönt att komma ut lite, men ja, det är ju bra att jag inte är på jobbet iaf :p Har sagt att jag blir hemma imorgon också, så nu ska jag vila, vila och vila lite mer. Kanske behövs lite mer glass..? :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 651
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 765
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp