3 dagar till semester. I needs it! Inte för att jobbet är särskilt jobbigt utan för att jag är slut efter all skit som varit sen december.
Jag behöver nog ha tråkigt ett tag och komma ikapp mig själv lite. Men det lär nog inte hända det närmaste
Men jag har EN av mina två semesterveckor obokad iaf. Nog för att jag har saker som måste göras, men ska iaf inte iväg någonstans.
Har fö fått anledning att fundera över folks telefonskills, eller avsaknaden av dem..
Blir uppringd och får SMS från ett fritids i Enköping som undrar om MArtin kommer. Har förklarat att de ringer fel men det verkar vara svårt att fatta.
Igår ringde en från en bank eftersom jag håller på att köpa ny transport. DEt var en person med klanglös, entonig röst som rabblade sitt protokoll men lyssnade inte på svaren. Att jag har företaget vid sidan av heltidsanställning svarade hon ja på, för att sedan fråga hur mkt lön jag tog ut från företaget. Ingen svarade jag, då undrade hon hur jag försörjde mig.... Ehh, på min heltid. Så frågade hon var jag jobbar. Tog 4 (!!!) försök innan hon fattade att jag inte sa länsförsäkringar eller något annat och fick förklara vad Länsstyrelsen var
Och på jobbtelefonen ringde en hurtig jävel från Bingolotto som frågade om jag var LEif.... Efter att jag svarat med myndighetsnamn, enhet och namn. Och jag har ingen basröst. När jag tyckte nej, du har kommit till Angua på Länsstyrelsen frågade han om jag var frugan. Upprepade långsamt och tydligt vart han kommit. Fick åter frågan om jag inte var Leifs fruga......... WTF? Några ytterligare försök senare verkade han snappa att han ringt fel
Märks att det är lätt att få jobb??