Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
sitter och vantar pa att lakanen till Husbussen ska torka. En av sonerna ska fixa med den och installera nagra solceller for att "trickle ladda" batterierna och fixa nagra andra grejor ocksa och sedan aka ut med den i en vecka. Bra byte tycker jag som har aldeles for mycket att gora for att aka ut de narmaste veckorna i alla handelser.
Nu ar alla hundleksaker bortplockade (nastan alla i alla fall) golven torkade, bordet ordentligt avtorkat, och det aterstar bara att badda rent i sangen.
 
När jag var typ 15-16 skulle jag få min första storhäst. Planen var en äldre läromästare i dressyr.
Kom hem med en femårig hopptalang som klippte 1.40 utan att blinka men däremellan kunde han knappt galoppera på rakt spår. Jag tyckte att han var ”söt” 🙄
På en hoppträning ngt år senare sa en känd hopptränare att hästens enda fördel var att han var citat: ”helt jävla dum i huvudet”.

:rofl:
Jag fick den där äldre läromästaren i dressyr, men han var även en ridskoleräv. Herregud vad han körde med mig första året 🙄 Men en sån underbar häst, ingen har egentligen kunnat mäta sig med honom sen även om älgen var älskad. På honom kunde jag skritta på långa tyglar medans andra galopperade förbi, han tog nästan vilket häst som helst i kapplöpning, för att kunna sakta in på stället om jag bad honom. Problemet var att han var den där trygga som alla ville rida och jag erbjöd mig att rida den ena dåren efter den andra.
Ibörjan gjorde en och annan krasch inte så mycket, men efter en flygtur jag inte förutsåg och där med inte heller var beredd så blev kroppen rädd. Så även om jag ville hoppa så spände sig kroppen utan att jag kunde kontrollera det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 643
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 765
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp