Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har en diskussion här hemma om det är värt att lägga pengar på att någon annan tvättar, polerar och vaxar husbilen eller om vi ska göra det själva. Jag tycker vi ska leja bort det så det blir ordentligt gjort ffa på taket. Maken tycker det är onödiga pengar.
Jag tycker självklart att jag har rätt.

Om det är onödiga pengar eller inte beror väl på 1) hur mycket det skulle kosta och 2) om man har de pengarna att avvara utan att det påverkar övrig ekonomi.
 
Om det är onödiga pengar eller inte beror väl på 1) hur mycket det skulle kosta och 2) om man har de pengarna att avvara utan att det påverkar övrig ekonomi.

I och med att vi lyckades pruta ner priset på husbilen med 12000 finns det lite pengar att vårda den för. Finns åtminstone två billiga tvättar på rimligt avstånd. Ska ringa runt imorgon och ta offerter tänkte jag. Tvätt, polering och vaxning borde inte bli så dyrt.
 
Japp. Och nu har jag blekt håret själv och ska färga🙄

Ser ut som en tysk 80-tals ikon. Tänk scooter.

32431
 
Jag är klar med dagens fys-pass. Det var en hopplektion på häst av jättemodell, typ 175 cm eller så. Det är för mycket häst att rida. Jag har inte fysiken som behövs. Men instruktören tyckte vi passade bra ihop... (och jag är pluttiga 153 cm över marken).

Jag ska i alla fall boka in en ny lektion snart. Det är så kul att hoppa. 🙂
 
Jouröppen frisör? 😆😆😆
Har du missat min flytt till Skånsk Åker?
Jag kommer få plan två mil och hitta en tid om tre veckor typ. Så jag tänkte trimma topparna och luggen lite när jag ändå håller på. Få valuta för pengarna.

Trodde Skåne var fullt av hobbyfrisörer! :D
Ok detta är din look från nu (obs är ju en DRÖM-look så misströsta ej)!

32434
 
Jag är klar med dagens fys-pass. Det var en hopplektion på häst av jättemodell, typ 175 cm eller så. Det är för mycket häst att rida. Jag har inte fysiken som behövs. Men instruktören tyckte vi passade bra ihop... (och jag är pluttiga 153 cm över marken).

Jag ska i alla fall boka in en ny lektion snart. Det är så kul att hoppa. 🙂

Vad tuff du är som hoppar! Och på så stor häst! Imponerad :up:
 
Jag är klar med dagens fys-pass. Det var en hopplektion på häst av jättemodell, typ 175 cm eller så. Det är för mycket häst att rida. Jag har inte fysiken som behövs. Men instruktören tyckte vi passade bra ihop... (och jag är pluttiga 153 cm över marken).

Jag ska i alla fall boka in en ny lektion snart. Det är så kul att hoppa. 🙂
🙈 Hoppning är livsfarligt! Min stackars ridlärare höll på att skratta ihjäl sig när hela min kropp gick i katastofmode när jag skulle trava över bommar. Tillslut kunde jag åtminstone "hoppa" 50 cm och ändå vara avkopplad på älskade älgen. Men jag har en del hinderkrascher bakom mig som kroppen inte vill vara med om igen. Men jag saknar ridningen, även om tiden inte finns i mitt liv just nu.
 
Vad tuff du är som hoppar! Och på så stor häst! Imponerad :up:
Ju större häst man sitter på, desto mindre ser hindren ut att vara.

Hästen var lika snäll som han var stor. Det var en bussig kompis och hindret var nog inte mer än 50-60 nåt.

🙈 Hoppning är livsfarligt! Min stackars ridlärare höll på att skratta ihjäl sig när hela min kropp gick i katastofmode när jag skulle trava över bommar. Tillslut kunde jag åtminstone "hoppa" 50 cm och ändå vara avkopplad på älskade älgen. Men jag har en del hinderkrascher bakom mig som kroppen inte vill vara med om igen. Men jag saknar ridningen, även om tiden inte finns i mitt liv just nu.
Jag har inte kraschat så många gånger så jag har inte fattat hur farligt det är. Jag har nog bara minne av att jag landat på några bommar en gång då hästen nitade. En gång, ingen gång. Och numera har jag väst när jag hoppar.

Igår värmde jag upp inför dagens lektion genom att trava över bommar med medishästen.
 
Eller hur! Det säger jag med, men den snåle västgöten här hemma ger sig inte. Precis som om han kan göra nånting med sin dåliga rygg..
Tänkte precis på det med hans dåliga rygg. Han kan ju inte begära att du ska göra det när du vill leja bort. Hur har han tänkt där?
 
🙈 Hoppning är livsfarligt! Min stackars ridlärare höll på att skratta ihjäl sig när hela min kropp gick i katastofmode när jag skulle trava över bommar. Tillslut kunde jag åtminstone "hoppa" 50 cm och ändå vara avkopplad på älskade älgen. Men jag har en del hinderkrascher bakom mig som kroppen inte vill vara med om igen. Men jag saknar ridningen, även om tiden inte finns i mitt liv just nu.

När jag var typ 15-16 skulle jag få min första storhäst. Planen var en äldre läromästare i dressyr.
Kom hem med en femårig hopptalang som klippte 1.40 utan att blinka men däremellan kunde han knappt galoppera på rakt spår. Jag tyckte att han var ”söt” 🙄
På en hoppträning ngt år senare sa en känd hopptränare att hästens enda fördel var att han var citat: ”helt jävla dum i huvudet”.

:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 648
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 765
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp