Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det bara kan hålla uppe med regnandet resten av dagen så tänkte vi utnyttja den till att åka någonstans och promenera med hunden :up:. Sådant som är svårt att göra när det är 30 grader varmt.....
 
Har kofta på mig för första gången på evigheter! :love: ”bara” 20 grader inomhus. De senaste veckorna har vi haft minst 24 trots AC.
 
Nån teknisk person som vet vad alla dessa sladdar/dosor är till för? 😅
Hon som ägde lägenheten innan mig lämnade detta virrvarr. Är till tv och wi-fi så mkt fattar jag. Finns även en massa sladdar och en dosa bakom soffan som ska in i tvn. Om jag hade ngn ;)
Vill alltså ta bort allt som har med tvn att göra men behålla det som behövs för wi-fi.

Nån som vet? @Tranan kanske?

32393


Sen hade det ju varit smart med kortare sladdar :p
 
Nån teknisk person som vet vad alla dessa sladdar/dosor är till för? 😅
Hon som ägde lägenheten innan mig lämnade detta virrvarr. Är till tv och wi-fi så mkt fattar jag. Finns även en massa sladdar och en dosa bakom soffan som ska in i tvn. Om jag hade ngn ;)
Vill alltså ta bort allt som har med tvn att göra men behålla det som behövs för wi-fi.

Nån som vet? @Tranan kanske?

Visa bifogad fil 32393

Sen hade det ju varit smart med kortare sladdar :p
Ser ut som routern, så du kan få trådlöst internet
 
Nån teknisk person som vet vad alla dessa sladdar/dosor är till för? 😅
Hon som ägde lägenheten innan mig lämnade detta virrvarr. Är till tv och wi-fi så mkt fattar jag. Finns även en massa sladdar och en dosa bakom soffan som ska in i tvn. Om jag hade ngn ;)
Vill alltså ta bort allt som har med tvn att göra men behålla det som behövs för wi-fi.

Nån som vet? @Tranan kanske?

Visa bifogad fil 32393

Sen hade det ju varit smart med kortare sladdar :p
Internet! Möjligen också TV
 
Nån teknisk person som vet vad alla dessa sladdar/dosor är till för? 😅
Hon som ägde lägenheten innan mig lämnade detta virrvarr. Är till tv och wi-fi så mkt fattar jag. Finns även en massa sladdar och en dosa bakom soffan som ska in i tvn. Om jag hade ngn ;)
Vill alltså ta bort allt som har med tvn att göra men behålla det som behövs för wi-fi.

Nån som vet? @Tranan kanske?

Visa bifogad fil 32393

Sen hade det ju varit smart med kortare sladdar :p
Du kan inte skilja på TV och internet om detta är den utrusingen du har. men man ska nog kunna gömma den.
 
Sista riktiga arbetsdagen idag innan sommarparty med jobbet i dagarna två och sen semester i fyra veckor :banana: Arbetslusten ligger långt ut på minussidan men måste pricka av några saker till innan jag kan ge mig.

Ska sova borta med jobbet i två nätter och har lite ångest för vad jag ska packa för kläder :angel:
 
Gissar på att tv'n går via dosan och alltså finns inget som är specifikt för tv och alltså inget specifikt att ta bort, men kortare sladdar och en snygg liten "låda" med snyggt och luftigt galler gömmer det hela.

Ok, tack! En svart usb-sladd ser dock ut att inte sitta in i ngn mottagare, den kanske man kan rycka? :p
Däremot antar jag att jag kan ta bort själva mottagar-dosan och sladd-trassel som ska in i själva tvn då jag inte har ngn tv? Det som nu ligger bakom soffan? Eller behöver jag ngn mottagardosa för wifi?

Har funderat på att skaffa ett snyggt draperi som döljer skiten.
 
Skrev precis till jobbet att jag inte kommer imorgon heller. Känns så jäkla dumt, men så fort jag gör annat än sitta ner så känner jag mig helt slut och trots alvedon har jag ont precis överallt... Bläh.
 
Projekt "demolera badrum" är igångsatt. Äntligen.

64969039_2894258700591577_598974386753503232_n.jpg


Bästa byggarpappa i farten med tigersågen och nu är det gjort så mycket som kan göras innan det är dags för rörmokaren att göra sitt och sen tas väggarna, nytt golv läggs in och sen blir det mattläggare och rörmokare igen :up:
 
Ok, tack! En svart usb-sladd ser dock ut att inte sitta in i ngn mottagare, den kanske man kan rycka? :p
Däremot antar jag att jag kan ta bort själva mottagar-dosan och sladd-trassel som ska in i själva tvn då jag inte har ngn tv? Det som nu ligger bakom soffan? Eller behöver jag ngn mottagardosa för wifi?

Har funderat på att skaffa ett snyggt draperi som döljer skiten.

Japp, den dosan till tv'n som är bakom soffan kan du ta väck så och en lös usb-sladd, bara där på väggen som det inte går att göra så mycket mer än att korta av sladdarna och gömma eländet, men du har ju "din" snickare, en sån låda svänger han ihop kvickt. Typ ett minielementskydd och sen målar du den i något som matchar resten. Plättlätt, rent och snyggt.
 
Japp, den dosan till tv'n som är bakom soffan kan du ta väck så och en lös usb-sladd, bara där på väggen som det inte går att göra så mycket mer än att korta av sladdarna och gömma eländet, men du har ju "din" snickare, en sån låda svänger han ihop kvickt. Typ ett minielementskydd och sen målar du den i något som matchar resten. Plättlätt, rent och snyggt.

Ja det är också en bra idé! Jag har väggfärg kvar så den skulle kunna gå att måla i samma som väggen!
 
Det hade gått att åka själv rent tekniskt eftersom man kan be personalen stryka den ena resenären från biljetten, men just i detta läget ville jag inte åka iväg och sen lämna honom där att ta sig hem bäst han kunde. Jag fick dessutom köra hem oss i hans bil eftersom han fortfarande hade näsan i spypåsen hela vägen hem plus att det var riktigt dåligt väder. Folk har kört ihjäl sig för mindre. Däremot kommer det inte bli någon "nästa gång" innan han själv har presenterat en konkret plan för hur detta ska hanteras, om det är terapi, lugnande tabletter av den lite kraftigare varianten eller en kombination. Det får han reda ut med sin kurator, men vi kommer inte resa iväg tillsammans igen förrän det är på banan utan jag kommer resa ensam och han får bli hemma.



Blev inte mycket klokare av att sova på saken utan står fortfarande och väger mellan att boka en ny dyr biljett till mig själv och åka nu i juli eller avbryta min semester i förtid och ta den i september och åka då när biljetterna är billigare. Visst är det trevligt med billigare biljetter men samtidigt behöver jag vara borta från jobbet och vara ledig.

Åk! Boka ny biljett och ta dig dit.
 
Ja. Hann inte skriva klart inlägget för chefen ringde och jag behövde köra in min jobbil till verkstan. Man hittar inget fel på bilen utan teorin är att jag inte trycker ner kopplingen ordentligt. Men jag har ju kört samma bil sen 1 mars utan problem så det känns lite konstigt.
Bokade in min egna bil på service hos skräckmekanikern. Den läcker kylvätska så något är jättefel.
ah ok två olika bilar, då förstår jag fick inte ihop det innan :D

Kan ju vara nått glapp som har med själva kopplingen att göra möjligen. Kan ju vara bra att gå igenom alla säkringar. Startade jobbilen tillslut?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 640
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 765
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp