Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pga pratet om mailadresser i störiga-saker-tråden tycker den trotsiga treåringen inom mig att jag ska skapa en mailadress som heter typ godisklubba@gmail.com eller något :D:cautious:

Som om det inte räcker med den jag har... mitt namn på de flesta sociala medierna är inte kopplat till mitt riktiga namn på något vis. Men även min mail har det som namn. Sist jag var hos optikern och hon bad om min mailadress och jag sa den var hennes reaktion typ så här: :confused:O_o:up:😂 och kommentaren till den var "ett hett tips är att du byter ut den lagom tills att du ska söka jobb" 😂
(Nej, den innehåller inget med snopp, kukjävel eller gulligullgull, men den är ändå inte så där jätteseriös. Det är "bara" ett påhittat namn jag typ döpt mig själv till på sociala medier :cool:)

Edit: Men jag kan skriva seriöst, och undertecknar mail jag skickar med mitt riktiga namn. Och när jag skickar något står mitt riktiga namn som namn, det är alltså "bara" mailadressen som inte har mitt riktiga namn.
Som gammal tant så tittar jag alltid noga på avsändaradressen innan jag öppnatr ett mail. Det som ser seriöst ut vid förtta anblicken kan avslöjas genom att avsändaren har en mailadress som inte stämmer med innehållet. Skumma mail raderas.

Eftersom det är det första jag kollar så får jag snabbt en första en uppfattning om avsändaren ifall adressen är "snuttefilt" Det är ganska mänskligt antar jag.
 
Jag ska ju grilla i ikväll, men vet inte riktigt vad jag ska grilla. Jag har inte direkt någon lång erfarenhet att tala om gällande grillning.
För det första beror det ju på vad man äter? Men om kött (nöt, gris, kyckling) funkar så finns det väldigt många "färdiga" (dvs marinerade) alternativ i köttdisken i mataffären. Bara att slänga på grillen!
 
Trotsiga treåringen kanske kommer att söka jobb så småningom och då kan det nog vara läge att skaffa en till adress ;) Jag är projektledare/chef och ska det rekryteras någon tar jag det seriöst och det tar tid att göra det... och då vill jag att den som vill jobba med oss tar det på allvar. Jag skulle verkligen inte sortera bort någon rakt av pga mailadressen men jag kan också säga att den personen har direkt lite längre väg att gå för att visa att hen vill jobba här :)

När det gäller en position som söks av många och kanske ett mer okvalificerat arbete skulle det inte förvåna mig om "roliga" mailadresser hamnar längst ner i högen (eller iaf bidrar till att man hamnar där).
Jag har redan tre mailadresser, så jag behöver inte fler ;) Använder dock nästan bara den jag nämnde ovan, men en av de tre är seriös och har mitt förnamn+efternamn@... den skulle jag använda om jag tex skulle söka jobb eller av någon anledning ska maila någon myndighet (eller om det helt enkelt inte är läge för skoj och fjanteri). Den andra (aningens oseriösa) är för allt annat, typ sociala medier, hemsidor där mailadresser ska registrera osv. Den tredje är för skolan.

Jag förstår att "roliga" mailadresser automatiskt anses lite mer oseriösa och kan hamna "längre ner" i högen av sökande. Man vill ju ha seriösa medarbetare liksom. För att slippa krånglet med att byta mailadress helt har jag valt att ha flera olika istället, dessutom blir det enklare att hitta viktiga mail om det inte är spammat med massa reklam också :up:
 
För det första beror det ju på vad man äter? Men om kött (nöt, gris, kyckling) funkar så finns det väldigt många "färdiga" (dvs marinerade) alternativ i köttdisken i mataffären. Bara att slänga på grillen!
Jag undviker helst rött kött. De gånger jag smakat av någon annans grillade köttbit har jag mest tyckt att det varit tråkigt segt.

Men nu ska det oturligt nog regna ända till i kväll så vi lär ändra dag för grillning till nästa vecka.
 
Som gammal tant så tittar jag alltid noga på avsändaradressen innan jag öppnatr ett mail. Det som ser seriöst ut vid förtta anblicken kan avslöjas genom att avsändaren har en mailadress som inte stämmer med innehållet. Skumma mail raderas.

Eftersom det är det första jag kollar så får jag snabbt en första en uppfattning om avsändaren ifall adressen är "snuttefilt" Det är ganska mänskligt antar jag.
Nu mailar jag väldigt sällan (typ aldrig) med folk, men skulle jag göra det är det högst troligast med någon jag redan känner. Då spelar det inte någon roll om mailadressen är "snuttefiltenpelle" eller något liknande.

Ska jag maila någon okänd person skulle jag nog inte välja min fjant-mail utan förnamn+efternamn-mailen istället.

Men som sagt, jag mailar i princip aldrig utan 99% (om inte mer) av allt som kommer i min mailkorg är mail om att XX skickade en vänförfrågan på fb, Y har rea eller något liknande "oviktigt" så därför är min fjantmail min "vanliga" mail.
 
Nu är de jobbigt att lämna särbon då hans yngsta son är på psyk och vill bli inlagd. De är jobbigt att se särbon ledsen och hans ex skällde på han lite
 
Vi står kvar vid motorvägen. Gick till Biltema och köpte lite säkringar och grejer, ifall det var nåt sånt som behövdes. Men tyvärr, det verkar vara fläkten som gett upp. Det funkar när man kör vanligt men i långsamma bilköer går det inte.
 
Jag har redan tre mailadresser, så jag behöver inte fler ;) Använder dock nästan bara den jag nämnde ovan, men en av de tre är seriös och har mitt förnamn+efternamn@... den skulle jag använda om jag tex skulle söka jobb eller av någon anledning ska maila någon myndighet (eller om det helt enkelt inte är läge för skoj och fjanteri). Den andra (aningens oseriösa) är för allt annat, typ sociala medier, hemsidor där mailadresser ska registrera osv. Den tredje är för skolan.

Jag förstår att "roliga" mailadresser automatiskt anses lite mer oseriösa och kan hamna "längre ner" i högen av sökande. Man vill ju ha seriösa medarbetare liksom. För att slippa krånglet med att byta mailadress helt har jag valt att ha flera olika istället, dessutom blir det enklare att hitta viktiga mail om det inte är spammat med massa reklam också :up:

Jag har funnits på internet sedan typ 1995... du har ingen aning om hur många mailadresser jag har och har haft! :rofl: :rofl: :rofl:
 
Åh. Funderade ju på att köpa en klänning igår men tänkte att den kanske var lite för fin för att jag skulle få användning för den någon gång. Nu precis blev jag inbjuden till en födelsedagsfest, och till det lär den åtminstone passa jättebra :D Så, nu har jag ingen anledning längre att inte beställa den.
 
Åh. Funderade ju på att köpa en klänning igår men tänkte att den kanske var lite för fin för att jag skulle få användning för den någon gång. Nu precis blev jag inbjuden till en födelsedagsfest, och till det lär den åtminstone passa jättebra :D Så, nu har jag ingen anledning längre att inte beställa den.
Livet är en fest?
Eller en klänning kan aldrig bli FÖR fin?
Eller det finns alltid plats för en till i garderoben?
 
Det är aldrig fel med lite nybakade syltkakor (denna gång med en klick vaniljkräm)...
IMG_20190721_172842_090.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 660
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 770
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp