Som gammal tant så tittar jag alltid noga på avsändaradressen innan jag öppnatr ett mail. Det som ser seriöst ut vid förtta anblicken kan avslöjas genom att avsändaren har en mailadress som inte stämmer med innehållet. Skumma mail raderas.Pga pratet om mailadresser i störiga-saker-tråden tycker den trotsiga treåringen inom mig att jag ska skapa en mailadress som heter typ godisklubba@gmail.com eller något
Som om det inte räcker med den jag har... mitt namn på de flesta sociala medierna är inte kopplat till mitt riktiga namn på något vis. Men även min mail har det som namn. Sist jag var hos optikern och hon bad om min mailadress och jag sa den var hennes reaktion typ så här: och kommentaren till den var "ett hett tips är att du byter ut den lagom tills att du ska söka jobb"
(Nej, den innehåller inget med snopp, kukjävel eller gulligullgull, men den är ändå inte så där jätteseriös. Det är "bara" ett påhittat namn jag typ döpt mig själv till på sociala medier )
Edit: Men jag kan skriva seriöst, och undertecknar mail jag skickar med mitt riktiga namn. Och när jag skickar något står mitt riktiga namn som namn, det är alltså "bara" mailadressen som inte har mitt riktiga namn.
Eftersom det är det första jag kollar så får jag snabbt en första en uppfattning om avsändaren ifall adressen är "snuttefilt" Det är ganska mänskligt antar jag.