Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad trist och när du dessutom som volontär tar dig an jobb så att det ska funka. Jag hade nog gått till chefen för kökspersonalen. Sagt att det är alldeles för lite och även tagit upp det bristfälliga bemötandet. Prio vid evenemang är att fika SKA räcka.
Ja vi var ett antal vana funktionärer som ssuckade i förtvivlan.
Många av oss har utspisat större sällskap och vet exakt hur viktigt det är att det inte blir köer, att det ska finnas utan att ta slut.

Dessutom var det beställt för flera hundra och det var kommunen som betalade så nån risk att inte få betalt existerade inte.

Värst var väl när jag frågade om det fanns saft till barnen och samma konstiga människa säger att det inte ingick i betällningen. Men det är väl bara att lägga till på fakturan! Jösses. Vi fick sedan en tom vattenkanna och en flaska som jag genast skickade tillbaka med order att blanda till färdig saft. Knappast att jag skulle ha tid att stå och blanda saft till barn när det var kö till kaffet? Eller för den delen springa in och fylla vattenkannan.

Ja jag är sur fortfarande.
(tur buke finns så man kan gnälla av sig :D)
 
Vad hände igår egentligen? :p

Grannen fick enorm stress för att hinna till spy bar innan stängning. Hon pep iväg vid 04. Kom hem nu.
Själv gick jag och la mig och mår idag bra!
Tydligen har jag fått ngn slags upphöjd status bland PH-deltagarna på gårdsfesten efter min lilla dansuppvisning på balkongen och har typ 100 nya följare på Instagram :rofl:
 
Pga pratet om mailadresser i störiga-saker-tråden tycker den trotsiga treåringen inom mig att jag ska skapa en mailadress som heter typ godisklubba@gmail.com eller något :D:cautious:

Som om det inte räcker med den jag har... mitt namn på de flesta sociala medierna är inte kopplat till mitt riktiga namn på något vis. Men även min mail har det som namn. Sist jag var hos optikern och hon bad om min mailadress och jag sa den var hennes reaktion typ så här: :confused:O_o:up:😂 och kommentaren till den var "ett hett tips är att du byter ut den lagom tills att du ska söka jobb" 😂
(Nej, den innehåller inget med snopp, kukjävel eller gulligullgull, men den är ändå inte så där jätteseriös. Det är "bara" ett påhittat namn jag typ döpt mig själv till på sociala medier :cool:)

Edit: Men jag kan skriva seriöst, och undertecknar mail jag skickar med mitt riktiga namn. Och när jag skickar något står mitt riktiga namn som namn, det är alltså "bara" mailadressen som inte har mitt riktiga namn.
 
Pga pratet om mailadresser i störiga-saker-tråden tycker den trotsiga treåringen inom mig att jag ska skapa en mailadress som heter typ godisklubba@gmail.com eller något :D:cautious:

Som om det inte räcker med den jag har... mitt namn på de flesta sociala medierna är inte kopplat till mitt riktiga namn på något vis. Men även min mail har det som namn. Sist jag var hos optikern och hon bad om min mailadress och jag sa den var hennes reaktion typ så här: :confused:O_o:up:😂 och kommentaren till den var "ett hett tips är att du byter ut den lagom tills att du ska söka jobb" 😂
(Nej, den innehåller inget med snopp, kukjävel eller gulligullgull, men den är ändå inte så där jätteseriös. Det är "bara" ett påhittat namn jag typ döpt mig själv till på sociala medier :cool:)

Edit: Men jag kan skriva seriöst, och undertecknar mail jag skickar med mitt riktiga namn. Och när jag skickar något står mitt riktiga namn som namn, det är alltså "bara" mailadressen som inte har mitt riktiga namn.

Trotsiga treåringen kanske kommer att söka jobb så småningom och då kan det nog vara läge att skaffa en till adress ;) Jag är projektledare/chef och ska det rekryteras någon tar jag det seriöst och det tar tid att göra det... och då vill jag att den som vill jobba med oss tar det på allvar. Jag skulle verkligen inte sortera bort någon rakt av pga mailadressen men jag kan också säga att den personen har direkt lite längre väg att gå för att visa att hen vill jobba här :)

När det gäller en position som söks av många och kanske ett mer okvalificerat arbete skulle det inte förvåna mig om "roliga" mailadresser hamnar längst ner i högen (eller iaf bidrar till att man hamnar där).
 
Jag ska ju grilla i ikväll, men vet inte riktigt vad jag ska grilla. Jag har inte direkt någon lång erfarenhet att tala om gällande grillning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 661
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 770
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp