R
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den ser lite dassig ut... Glimmingehus kanske?
En nära släkting fortsatte köra bil trots han var väldigt stel i nacken. Det resulterade i att han svängde ut framför en lastbil. Han överlevde inte..Min mormor körde ett tag efter pensionen men körde inte värre än innan den (hennes körstil var... intressant ). Hon slutade självmant i tid när hennes hjärta började krångla för mycket.
Vi har en i byn som fortsatte köra efter sin första hjärtattack trots att han fick förbud av läkarna. Det slutade med en till hjärtattack... i bilen. Tur nog klarade han sig helt ok och det var ingen annan trafik i närheten.
Mammas körkort tog polisen på plats efter att hon backat i en rondell... att hennes behandlande läkare inte sett att det blivit indraget långt tidigare är obegripligt. Min moster och jag försökte få henne att sluta men hon blev bara arg på oss, vi var ju bara jobbiga.
Gubbens syster fick ju hjärnblödning. Läkaren rapporterade inte för hon lovade att inte köra bil på tre månader..Du får väl absolut ha åsikten att läkare bör ta större ansvar för sina patienters förmåga att inneha körkort. Det betyder inte att det är så det fungerar. Jag kan också tycka att det är lite fult att spy ur sig "fan ta läkaren" när du har noll insikt om situationen. Gubben kanske redan hade fått körkortsförbud av sin läkare, det betyder inte att patienterna slutar köra bil.
Jag har sagt åt mina barn att plocka av mig bilnyckel och bil när de anser att jag inte ska köra längre. Det finns ju färdtjänst!Jag hoppas han blir av med körkortet (och f-n ta hans läkare). Att ha körkort är ingen rättighet, det är en förmån... Jag och särbon diskuterade det nyligen och sa att vi hoppas ha vett att sluta i tid.
Jag funderar allvarligt på Epa-traktor på äldre darJag har sagt åt mina barn att plocka av mig bilnyckel och bil när de anser att jag inte ska köra längre. Det finns ju färdtjänst!
Gubbens syster fick ju hjärnblödning. Läkaren rapporterade inte för hon lovade att inte köra bil på tre månader..
Jag funderar allvarligt på Epa-traktor på äldre dar