Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Syntolkning: @Lillgrådis blickar ut över ägorna i augusti:

BB619E49-2EB2-4A50-8D74-33AA8C2422E0.gif
 
Min mormor körde ett tag efter pensionen men körde inte värre än innan den (hennes körstil var... intressant :p). Hon slutade självmant i tid när hennes hjärta började krångla för mycket.

Vi har en i byn som fortsatte köra efter sin första hjärtattack trots att han fick förbud av läkarna. Det slutade med en till hjärtattack... i bilen. Tur nog klarade han sig helt ok och det var ingen annan trafik i närheten.

Mammas körkort tog polisen på plats efter att hon backat i en rondell... att hennes behandlande läkare inte sett att det blivit indraget långt tidigare är obegripligt. Min moster och jag försökte få henne att sluta men hon blev bara arg på oss, vi var ju bara jobbiga.
En nära släkting fortsatte köra bil trots han var väldigt stel i nacken. Det resulterade i att han svängde ut framför en lastbil. Han överlevde inte..
 
Du får väl absolut ha åsikten att läkare bör ta större ansvar för sina patienters förmåga att inneha körkort. Det betyder inte att det är så det fungerar. Jag kan också tycka att det är lite fult att spy ur sig "fan ta läkaren" när du har noll insikt om situationen. Gubben kanske redan hade fått körkortsförbud av sin läkare, det betyder inte att patienterna slutar köra bil.
Gubbens syster fick ju hjärnblödning. Läkaren rapporterade inte för hon lovade att inte köra bil på tre månader..
 
Idag fick vi köra åkgräsklippare i skolan, en sådan man styr med spakar. Det var kul men lite svårt då maskinen var väldigt responsiv. Men det gick bra och jag fick beröm för min körning.

Nyss kom en rejäl regnskur så det blir inget fixat ute i kväll. Så nu ligger jag i sängen (på verandan) och lyssnar på musik. Älskar att vara ute på verandan. Synd att jag inte kan nyttja den året runt.
 
Satt upp parasollet över balkongen men trots att det är stort tror jag inte det hjälper särskilt mycket. Mina penséer är döda trots att jag vattnat dem två gånger om dagen har de torkat ut. Basilikan får stå inne nu för att inte sloka bort helt. Audrey III överlever och frodas dock. Iofs häller jag ohemula mängder vatten på dem.
 
Har ju så kallad startbevakning på våra hästar och hade glömt att jag fortfarande har de på Majsan lillasyster vi sålde förra sommaren. Nu ska hon äntligen kvala efter ett års träning 👏😍 Blir spännande och se om hon uppför sig. Hon är en mycket speciell liten tjej med sina 150 cm över havet och ett humör som kan ge vem som helst gråa hår 😅
 
Blev väldigt fundersam i morse då jag hade/har träningsvärk baksida lår + rumpa. Fattade inte varför. :confused1:
Kom på att igår stod jag böjd över badkaret och tvättade håret två gånger + hade i balsam, stod böjd ett tag till och sköljde ur.
Man kan alltså få träningsvärk av att tvätta håret. Okej. :idea:

Kollar afv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
556
· Visningar
54 568
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 161
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 107
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp