Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut.

Farbrorn som körde på mig var 89. Hävdade bestämt att det var jag som körde på honom. Nej, han skulle svänga ut i trafiken efter att ha varit parkerad vid sidan av gatan. Men hur förklarar man det för en äldre herre? :crazy: Nåja, det är upp till försäkringsbolagen att lösa sinsemellan.
Oupsie, så onödigt. Och tråkigt. Ser dock säkert sämre ut pga hans ålder för hans del med.
 
Hemma tillfälligt efter Huddinge. Ljuvligt svalt och skönt i lägenheten med persiennerna neddragna. Måste fixa lite på datorn och hos syster har jag bara min platta. Dessutom ska det vattnas växter. Funderar på att fälla upp parasollet så jag inte behöver komma tillbaka imorgon och vattna mer. Eller de kanske klarar sig en dag utan vatten :idea: är definitivt tillbaka på torsdag.
 
Ouuff.
Just insett att på ena YH-skolan jag sökt till så startar utbildningarna v.34. På den andra startar de v.40 O_o
Nu är jag ändå reserv (typ reservernas reserv haha), men OM jag nu kommer in... är det bara att börja på den ena då och sen vänta och se?

Jösses och min sista dag på mitt 1årsvikariat är 31 augusti. Den jag täcker för kommer inte tillbaka men varken jag eller HR har tagit upp något angående förlängning :angel::crazy:
Är det bara att maila och informera att jag ska börja plugga men gärna jobbar extra? Vuxenlivet alltså, har ju igen koll.
 
Ouuff.
Just insett att på ena YH-skolan jag sökt till så startar utbildningarna v.34. På den andra startar de v.40 O_o
Nu är jag ändå reserv (typ reservernas reserv haha), men OM jag nu kommer in... är det bara att börja på den ena då och sen vänta och se?

Jösses och min sista dag på mitt 1årsvikariat är 31 augusti. Den jag täcker för kommer inte tillbaka men varken jag eller HR har tagit upp något angående förlängning :angel::crazy:
Är det bara att maila och informera att jag ska börja plugga men gärna jobbar extra? Vuxenlivet alltså, har ju igen koll.
Jag hade avvaktat och sett om jag kommit in. När ska du få besked?
 
Jag hade avvaktat och sett om jag kommit in. När ska du få besked?

Är så mycket reserv att jag inte riktigt vet när besked kommer... :nailbiting:

Lär bli tätt inpå, på den ena allt mellan augusti och till och med nån vecka in på utbildningen. Samma på den andra, så isf någon gång mitten på augusti till början på oktober.
På två av de som startar sista veckan i augusti är jag iaf reserv mellan 1-30 och då har man visst rätt stor chans att komma in.
Väldigt nervöst.

Sen hör det väl till att jag inte riktigt trivs på jobbet, MEN lön är ju väldigt trevligt.
Däremot skulle jag gärna jobba kvar extra, men vet inte om mina chanser för det blir mindre ju längre jag dröjer.. Å andra sidan har de ju inte tagit upp det med mig heller.
 
Klockan ar 7:49 am och jag laddar for att gora klart golvet i tvattstugan i dag samt att gora klar barnbarnet's kjol och klippa ut en troja och ett par leggings at henne. Sedan far vi se vad vi kan gora i dag ... lite skulle jag behova jobba ocksa, men har inte sa mycket tid om jag ska sy ocksa. :p
 
Är så mycket reserv att jag inte riktigt vet när besked kommer... :nailbiting:

Lär bli tätt inpå, på den ena allt mellan augusti och till och med nån vecka in på utbildningen. Samma på den andra, så isf någon gång mitten på augusti till början på oktober.
På två av de som startar sista veckan i augusti är jag iaf reserv mellan 1-30 och då har man visst rätt stor chans att komma in.
Väldigt nervöst.

Sen hör det väl till att jag inte riktigt trivs på jobbet, MEN lön är ju väldigt trevligt.
Däremot skulle jag gärna jobba kvar extra, men vet inte om mina chanser för det blir mindre ju längre jag dröjer.. Å andra sidan har de ju inte tagit upp det med mig heller.
Okej, knepig sits. Men så länge de inte tar upp det så hade jag haft is i magen. Men det är jag det, har väldigt lätt för att få nytt jobb och vet inte hur det ser ut för dig?
 
Hur smart är man då man har ont i huvudet och är svintrött och tänkte att valp kan roa sig själv en stund på golvet medans jag vilar och slänger åt henne diverse leksaker, tuggben etc.
När man just ska somna så låter det: "Squeeeep, squeeep, squeeep"! Inser att jag glömt ta bort pipleksaken. :banghead:
Åh, skjut mig! 😅
 
Fernissat en tavla som ska levereras imorgon. Fick även till ett par timmars intensivt måleri.
Nu kyla vin och sen iväg på middag hos en kompis. Inbjudan löd ”välkommen på hor-pasta”. Tog ett tag innan jag fattade att det var pasta puttanesca som hon direkt översatt 😆 Passar kanske bra tema mtp att jag håller på att sträckkolla House of Harlots :D
 
Absolut.

Farbrorn som körde på mig var 89. Hävdade bestämt att det var jag som körde på honom. Nej, han skulle svänga ut i trafiken efter att ha varit parkerad vid sidan av gatan. Men hur förklarar man det för en äldre herre? :crazy: Nåja, det är upp till försäkringsbolagen att lösa sinsemellan.

Jag hoppas han blir av med körkortet (och f-n ta hans läkare). Att ha körkort är ingen rättighet, det är en förmån... Jag och särbon diskuterade det nyligen och sa att vi hoppas ha vett att sluta i tid.
 
Jag hoppas han blir av med körkortet (och f-n ta hans läkare). Att ha körkort är ingen rättighet, det är en förmån... Jag och särbon diskuterade det nyligen och sa att vi hoppas ha vett att sluta i tid.
Faktiskt hoppas jag det också, innan han vållar en värre olycka. :crazy:

Så glad att min mamna självmant valde att sluta köra när hon gick i pension. Minns hur det var när min farfar minnsan inte tänkte sluta köra efter sin första stroke trots att läkarna gav honom körförbud. :crazy: Men hans barn tog bilen för honom då. Nej jag hoppas verkligen att jag också kommer ha vett att sluta i tid.
 
Faktiskt hoppas jag det också, innan han vållar en värre olycka. :crazy:

Så glad att min mamna självmant valde att sluta köra när hon gick i pension. Minns hur det var när min farfar minnsan inte tänkte sluta köra efter sin första stroke trots att läkarna gav honom körförbud. :crazy: Men hans barn tog bilen för honom då. Nej jag hoppas verkligen att jag också kommer ha vett att sluta i tid.

Min mormor körde ett tag efter pensionen men körde inte värre än innan den (hennes körstil var... intressant :p). Hon slutade självmant i tid när hennes hjärta började krångla för mycket.

Vi har en i byn som fortsatte köra efter sin första hjärtattack trots att han fick förbud av läkarna. Det slutade med en till hjärtattack... i bilen. Tur nog klarade han sig helt ok och det var ingen annan trafik i närheten.

Mammas körkort tog polisen på plats efter att hon backat i en rondell... att hennes behandlande läkare inte sett att det blivit indraget långt tidigare är obegripligt. Min moster och jag försökte få henne att sluta men hon blev bara arg på oss, vi var ju bara jobbiga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 730
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 162
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 107
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp