Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Happ. Svenska stadsnät kunde inget göra, det såg rätt ut från deras håll. Jaja, den jag pratade med var väldigt trevlig så det var ju bra. Jag ansträngde mig för att vara trevlig jag med, trots att frustrationen bubblar.

Nu sitter jag i nästa kö och försöker ta reda på var min altandörr håller hus.
 
Kom precis in efter att ha försökt fiska småfisk i våran närliggande å, den hade dock högre vattennivå än vanligt så det blev att fiska insekter från vattnet. Tog en hel del kort med min digitalkamera som legat och samlat damm länge, så ska snart redigera lite kort tänkte jag.
 
Har precis stigit upp. Ska gå ner i källaren och fernissa tavla men först ska jag styra upp ngn form av frukost.

D0812DD9-05E1-4CB0-A47C-F56B7A6E4349.webp
 
Men suck.

Jag har (igen!) fått ett getingbo inuti förstubron till gästhuset.
Gick in dit för att hämta en ugnsform och när jag skulle gå ut ser jag att det flyger massor av arga getingar i dörröppningen. Jag tog sats och sprang ut samtidigt som jag slängde igen dörren efter mig.

Ska ringa så Nomor får komma ut och ta död på dem. Eländes djur. Hade de byggt på mindre trafikerat ställe hade de gärna fått bo kvar. men inte nu.
 
Men suck.

Jag har (igen!) fått ett getingbo inuti förstubron till gästhuset.
Gick in dit för att hämta en ugnsform och när jag skulle gå ut ser jag att det flyger massor av arga getingar i dörröppningen. Jag tog sats och sprang ut samtidigt som jag slängde igen dörren efter mig.

Ska ringa så Nomor får komma ut och ta död på dem. Eländes djur. Hade de byggt på mindre trafikerat ställe hade de gärna fått bo kvar. men inte nu.

Kan man inte ha ihjäl dem själv, eller är det inhumant? Gör de på något snällare sätt än spraya gift?
 
Men suck.

Jag har (igen!) fått ett getingbo inuti förstubron till gästhuset.
Gick in dit för att hämta en ugnsform och när jag skulle gå ut ser jag att det flyger massor av arga getingar i dörröppningen. Jag tog sats och sprang ut samtidigt som jag slängde igen dörren efter mig.

Ska ringa så Nomor får komma ut och ta död på dem. Eländes djur. Hade de byggt på mindre trafikerat ställe hade de gärna fått bo kvar. men inte nu.
Testa att blåsa upp en tom, brun papperspåse och häng upp sen. Det ska se tillräckligt ut som ett getingbo för att de ska undvika att bygga nytt på platsen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 789
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 163
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 167
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp