Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Onödigt varmt igen och värre ska det bli tyvärr.. Jag älskar sommaren men 25 räcker alldeles finfint, men visst om denna idiotvärme längre fram kan generera en riktig vinter med massor av snö och minusgrader så 😍. Hästarna stod under träden och var lite varma fortfarande vid 19 och när jag lämnade hagkompisen och bytte grimskaft ville min pålla först inte lämna stallet men gjorde en deal med hästen att hon fick beta på promenaden så hon blev nog rätt nöjd ändå med sin aktiva vilodag 😅.
Känner mig så lyckosam som har lyxen att kunna bada med hästen dessa sommardagar 😍 och framförallt att jag får uppleva det med min häst; världens mest underbara och fantastiska häst, min älskade guldhäst ❤.
 
Jag är extremt värmekänslig pga. min irriterande följeslagare multipel skleros, om det vill sig illa så spyr jag, får yrsel och ena sidan släpar liksom. :D Tar ofta flera timmar att komma tillbaka till något normalläge när jag är nedkyld. Nu är det ju ganska vanligt vid sagda sjukdom, så det kanske inte spelar någon roll att jag svettades som en gris av värmen härom sommaren då jag väl vägde så lite som 45 kg, å andra sidan så har jag minnen av att ha använt solfjäder pga. värme och stress flera år innan MS och med varierande kroppshydda. Sen är jag tillsåga på allt frusen av mig också, eller snarare så att det tar tid att komma upp i värme om jag varit kall. Så har det alltid varit. Mvh KÄNSLIG :D
Usch förstår dig, min mor har ju med MS och givetvis med värmekänslig...
 
Jag vädrar ut sovrummet nu, är nog snart svalt och skönt där :D Håller också på att planera shoppingdag efter kommande löning med syrran. Hon har svårt hitta kläder i ministaden(mer större by än stad i min åsikt) hon bor i, så självklart tar jag min systerliga plikt på allvar och drar med henne på större delen av klädaffärerna här i min stad! Har förvarnat henne om att ta med stora plånboken, brukar oftast gå åt mer pengar för henne än hon planerat... :angel: Men hon är helnöjd varje gång och det är huvudsaken ;)
 
Gääääsp! Vet inte varför jag alltid säger ja till flyttstäd, tar en snabbtitt på lägenheten och tänker att " det här är ju inte så mycket jobb!"
Det är alltid så mycket mer jobb än man tror, när man väl börjar gå ned på knä liksom. :arghh: DEt blev för mörkt för att göra färdigt ikväll, bara att ställa klockan till imorgon. Naturligtvis fanns det inte lampa i ugnen, eller över spisen... eller...
 
Det sitter en jättestor(!) insekt på balkongen. Jag vågar inte ha öppet nu för jag vill verkligen inte ha in den... någon som vet vad det är för något? Lägger bild i spoiler.
En sån hade jag besök av på gården i förra veckan. Satt lääänge på ladugårdsdörren. Satt en stund på min ena gris också när sambon gav dem kvällsmat men verkade fredligt inställd för Selma sa ingenting... och uttrycket "skrika som en stucken gris" finns det mycket sanning i så han hade garanterat märkt om den tagit sig ett bett 😅 Han googlade fram att det är nån typ av broms.
 
Sitter och finular på namnförslag till de bolag som i framtiden ska äga hästarna. Och kom och tänka på Mamma Mu när de dök upp Facebook minne 😍 Vi kanske helt enkelt ska Hedra henne genom att använda sig av delar av henne namn ❤️ Mamma mu som tagit mig Sverige runt på turné 😅


De finns få saker som jag brinner så för som mina hästar. De tar en både uppåt men ibland lika fort ned på botten men den villkorslösa kärleken ❤️ Så känner nog alla som har djur av något slag.
FB_IMG_1626130853056.webp
 
Sitter i kö till Svenska Stadsnät. Fibern kopplades ju in för cirka en vecka sen men det fungerar inte. Vi kan inte välja leverantör, för tydligen ligger det redan en på vår adress O_o Men ingen vet vad skulle vara, förra ägaren hade inte internet och vi har mobilt.
När det var så hos mamma så var det en felskrivning av adressen när de kopplade in hos grannen 400 m bort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 824
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 165
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 187
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp