Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chefen ringer på morgonen.

"-Öhhh jaaa, jag var på väg till jobbet men som du vet har jag problem med magen nu. Jag var nästan framme i Göteborg när det brakade till, öhh, ja, vi ska väl inte gå in på några detaljer men det kom en del *CENSUR* och *CENSUR*, öhh ja, det var så illa att det rann längs benen, så jag var tvungen att vända hemåt för att byta byxor. Jag kanske kommer in lite senare, hejhej!"

Skönt ändå att han inte går in på några detaljer när han ringer för att uppdatera mig om läget 🤦‍♀️

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag har haft magproblem i många år... de enda som vet detaljerna är mina behandlande läkare (av förklarliga skäl) :D

Han kanske vill leka doktor med dig? :sneaky:
 
Ungarna har två kompisar här och maken har sagt till dom att dom får va ute och leka eftersom jag sitter och jobbar. När jag var ute och promenerade hästen förut så smet dom in en stund men så fort jag kom in igen så hörde jag "Pappa, vi går ut igen för nu kom mamma in igen" 😅
Men det roligaste är ju att maken grejar med badrummet och sågar och bankar och härjar så han för ju mer väsen än dom stackars barnen :rofl: Badrummet ligger på övervåningen och så även mitt kontor :p
 
Men alltså det hade väl räckt med att säga att han har magproblem.
Vilken kokosnöt
Vet inte om jag ska trycka på arg gubbe eller förvånad gubbe men han låter så knäpp så fick bli en skrattande...

Inga detaljer var det ja :cautious:
:rofl: :rofl: :rofl:

Jag har haft magproblem i många år... de enda som vet detaljerna är mina behandlande läkare (av förklarliga skäl) :D

Han kanske vill leka doktor med dig? :sneaky:
Han är faktiskt en riktig pajas. Min förhoppning är att han ryker under sommaren och är borta när jag kommer tillbaka från semestern.

Vi skojar hejdlöst om honom här på kontoret när han inte är här. Vi har nog aldrig haft så bra sammanhållning som nu, men det är klart, det är få saker som förenar människor så väl som en gemensam fiende :laugh:
 
Dagens läkarbesök gav en ny medicin och återbesök till veckan för att en gång för alla få vården att ta den paroxysmala hemikranin/hortons på allvar. Nuvarande läkare är inte imponerad av hur det har skötts, så inedral att tas 3 ggr/dag är insatt från och med idag för att se om det kan förebygga i vart fall en del av attackerna och ny remiss ska skickas till neurologen.

Riktigt varför fattar jag inte dock, för de kan ju inte göra något åt själva misärhuvudvärken 🤔
 
IMG_20210708_141149207.webp

Gulligaste sällskapet på långresa med bilen :heart
Alla har somnat (utom han som kör!) Så det är äntligen lite lugn och ro i baksätet :laugh:
 
IMG_20210708_123654785_HDR.webp

Drabbades av akut trötthet redan när jag körde bil. Så vidrigt när de blir så kan knappt hålla ögonen öppna. Så hasa mig ut och fick på hästarna deras flugtäcken sen fick jag lägga mig och sova en stund på verandan hos Pappa innan jag orkade mocka. Har inte haft såna där akut trötthetsanfall på länge iaf inte sedan jag höjde medicinen tidigt i våras 🤐 Förut kunde jag inte köra bil längre sträckor för de fanns risk att jag somnade 🥴 Så därför kör nästan alltid min sambo när vi ska någonstans de tar tid att köra bil till. Men fick ju ligga och titta på Trulen i hans hage ❤️ De är jätte kära just nu pga av att vi har tillfälliga hästgäster i en av hagarna. De älskar islandshästar 🤣
 
D&D sessionen blev inställd, misstänker jag iallafall, spelledarens hund började kräkas blod så de fick åka till veterinären. Förståeligt och tråkigt.
Men katten klagade absolut inte, hon har varit lite högljudd om kel igår och idag lade hon sig genast i knäet och krävde klapp :D och nu har jag istället inställt mig på min sköna solstol på uteplatsen, det är ganska lagom väder ute för det idag! Katten tycker nog att det är toppen, först kel och nu utetid på uteplatsen! :D
 
Blev en sväng till stan med sambon och fyndade på Lager 157 :). Skulle ha 10 par strumpor var åt oss, T-shirtar att ha i stallet samt annars med. Hittade 5 st enkla för 30 kr/st som duger fint i stallet och två snyggare; en i rosa bla- försöker köpa kläder med lite mer färg numera :D. Det enda som blev extra var ett par shorts och 2 mjuka byxor varav ett par pants för 30 spänn! Och så en pike åt sambon, allt under 800 spänn. Inte illa pinkat. :). På väg hem och förbi morfar en liten sväng stannade vi till vid slusscafet nära oss är en riktig sommaroas att njuta av :love:. Blev en varsin glass vid kanalen; saffransglass "kall lussebulle" :d:love:. Lugnet före allsången ikväll :). Gick över slussen och snackade med de fyra hästarna som kom fram; en fjording bland de bruna som jag såklart ville spana in :D. Mysiga timmar med sambon :love:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 245
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 231
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 318
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 887
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp