Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Noll att göra på kontoret. Saknar att rida..

Nåja, har änsålänge mailat en matkedja som inte uppdaterat sina erbjudanden den här veckan, skynda nu :D
Planerar även att köra rosé till ikväll på lunchen, känns mycket rimligt. Blir bra sällskap till kyl/frysinventering och matplanerande. Laga mat för en, allt kommer ju räcka hur länge som helst! O_o

KÖPA rosé :angel:
Har inte börjat än!
 
😫 pensionärerna är tydligen odödliga igen och handlar på tisdagar. Varför ska de ha konferens på de trängsta ställena i affären? Och om jag håller avstånd när jag väntar på min tur att ta mjölk så betyder inte det att man "bara kan smita emellan "

Samma här, de skiter totalt i att det finns en pandemi och blir skitsura när man ber dem hålla avstånd. Jag blir riktigt less, de är gamla nog att veta bättre!
Precis likadant här. När jag stod i kö på Lidl i förra veckan hade jag en gubbe som jag tyckte stod onödigt nära. Han började diskutera med pensionärsparet bakom. De kände tydligen varandra. Jodå, de hade fått båda sprutorna allihopa. Det var SÅ nära att jag vände mig om och talade om att jag tyvärr bara har fått en ännu..... Jag TROR att vissa av dem har blivit extra "modiga" pga att de nu är vaccinerade.... :cautious: Tack och lov funkar inte mina föräldrar så. De har börjat ta sig ut liiiiite mer nu, men avstånd håller de fortfarande och är försiktiga på alla sätt och vis.... :)
 
Funderar på om man ska göra något produktivt idag. Än så länge har jag suttit i soffan och läst. Och suttit i soffan och surfat på Buke. Och suttit på altanen och gjort detsamma. Och ätit lunch. :laugh:

En maskin tvätt kanske? Eller ett kapitel till i boken... :o:D
Fast....läsning ÄR produktivt. Så borde man tänka, tycker jag :) ! Det finns så många fördelar med det att man absolut borde känna att man gör något när man läser!!
 
Varit i stallet och mutat Trulen med morötter 🤣 Allt för att han ska vara glad. Hans husse skulle till återförsäljaren av hästsläp och se vad han skulle få i inbyte på den vi har och efter de bestämma vilket nytt släp han ville ha 😅 Trulen vill ha ett nytt lyxåk säger han 😂

Tvättar lakan och försöker underhålla Morrhoppan som piper så fort jag går ut på balkongen i 2 minuter. Helst ska jag ligga på soffan med henne bakom mina ben ❤️ Lilla skruttunge, inte lätt att flytta ifrån sina syskon. Men Kung Puck tycker inte hon är lika äcklig längre. De sov faktiskt båda två i lilla rummet när jag åkte till stallet. När jag kom hem gäspa han och kollade om jag hade köpt kattgodis vilket han anser att han behöver nu när han fått en "lillasyster" 😆
 
IMG_20210706_144713_668.jpg

Det är alltså en blöt katt som tvättar sig på ren tvätt... :cautious:
 
Gjorde ett ryck och klippte lite gräs. Nu är jag trött.

aldrig förr har jag sett gräsklippning som något betungande. Men den här sommaren har jag behövt klippa stup i ett och är urless på det. Jag klara inte heller titta på en oklippt gräsmatta så jag klipper. Lite i taget. Den delen som mest består av vitklöver får dock vara. där är det vackert.

Ser att min praktlysig, bergklint och malva har spridit sig ut på grannens åker och får lite dåligt samvete. men åkern är träda så jag blundar och låtsas som inget. Lupinerna bekämpar jag dock.
 
Vaken, men ar pa forsta koppen kaffe fortfarande 🥱 Det blir en varm dag har igen, prognosen sager 33*C men sa lange vi inte gar over 40*C ar jag nojd. I dag tankte jag lagga in lite mer kakel golv sa jag kan flytta tvatt maskin och torktumlare och lagga under dem med. Det hela gar i steg har.🙄 Naja, jag har ett par jobb moten och forhoppningsvis ett "vin drickar mote" med en granne att planera in ocksa.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 245
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 231
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 318
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 887
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp