Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir den? Ibland tvivlar en ju
Det kan jag bara hålla med om man jag har sett förbättringar under min livstid. Har två homosexuella barn som inte blir mobbade för det. Faktum är att ingen gör en deal av det. Medans när jag växte upp så skulle blotta misstanken att vara det vara mer än problematisk. När jag flyttade med min familj flyttade till ett villaområde i Huddinge 1982 så drog några granater och demonstrerade mot fin jävlarna som skulle sänka priset på deras fastigheter. Sånt händer inte mer. Så lite bättre blir den allt men inte tillräckligt snabbt
 
Det kan jag bara hålla med om man jag har sett förbättringar under min livstid. Har två homosexuella barn som inte blir mobbade för det. Faktum är att ingen gör en deal av det. Medans när jag växte upp så skulle blotta misstanken att vara det vara mer än problematisk. När jag flyttade med min familj flyttade till ett villaområde i Huddinge 1982 så drog några granater och demonstrerade mot fin jävlarna som skulle sänka priset på deras fastigheter. Sånt händer inte mer. Så lite bättre blir den allt men inte tillräckligt snabbt
Jag tänker att vissa saker har absolut blivit bättre medan andra åt det sämre hållet.
Tittar man på nyheterna är det mest elände men det är inte så konstigt egentligen då nyheterna ska ta upp det svåra, motgångar - det sointe funkar helt enkelt.
Världen har inte varit fredligare (säkraste platsen) läste jag som den är nu som den någonsin varit historiskt.
tex var det större risk att dö för bara några 100 år sedan i förtid än vad det är idag.
Samtidigt tror jag att det är dumt att inte tänka att det finns mycket skit kvar för då har vi något att jobba på -> förbättring.
Det beror väldigt mycket på vad vi fokuserar på. Miljön har aldrig varit så aktuell som den är idag och där är det en klar försämring sedan industrialiseringen påbörjade. Och nu måste hela världen vara enade och sträva mot samma mål.
Skulle säga att det är mer komplext alltihop idag. Ju mer vi lär oss. Ju mer globaliserade och framåt vi kommer desto viktigare att komma ihåg att värna om det vi inte kan förändra.

osv osv. Bäst att jag slutar nu 😅
 
Semesterhelg.

Inkluderar något för dyr, alldeles fantastiskt god gin och tonic. Peppar och gurka :d

64786B86-7B43-43FE-8CC0-EC3D41C911F2.webp
 
För varmt och jätte irriterande att jag inte kan bada 🥴 Min Pappa föreslog en badmössa, frågade om jag skulle sätta en på Trulis med då men tanke på hur rädd han är om öronen när de blåser tex 🤣 Hmpft fick jag till svar ..😆

Legat framför fläkten, och tänker nog fortsätta göra de. Får gärna regna någon dag nu faktiskt. Snustorrt men allt hö är inne så komsi komsi regnet 😆
 
Vill inte vara med mer. Mamma satt hon lagt kyckling i sataymarinad så jag kokade ris och gjorde jordnötssås. Sen när jag skulle sätta kycklingen på spett så var det timjan i marinaden. Ingen satay öht. Där låste sig min hjärna totalt. Lyckades få ihop middag ändå eftersom vi hade en potatissallad. Och jag lyckades äta lite (vilket ofta inte går när hjärnan går i baklås). Efter maten gick jag hem för att skruva ihop nya soffan till balkongen och halvvägs in i monteringen är det en skruv som inte drar i gängen och ena armstödet saknas. Nu ger jag upp och lägger mig och gråter.
 
Happy fourth of July! 🎉🇺🇸 🎊 🇺🇸

Prognosen sager att vi far 33*C och inte ett moln pa himlen i en narbelagen liten stad dar det ar Independence Day Parad och folkliv i dag. Dar jag har gatt med pa att satta upp ett "bas" (en canopy med bord under :p) och ha rekrutering for skolbuss korandet.:cautious: Hela paraden och allt haller pa fran 9am till 5pm i dag, men vi far se hur lange vi haller ut.
May the fourth be with you. Have fun !
 
För varmt och jätte irriterande att jag inte kan bada 🥴 Min Pappa föreslog en badmössa, frågade om jag skulle sätta en på Trulis med då men tanke på hur rädd han är om öronen när de blåser tex 🤣 Hmpft fick jag till svar ..😆

Legat framför fläkten, och tänker nog fortsätta göra de. Får gärna regna någon dag nu faktiskt. Snustorrt men allt hö är inne så komsi komsi regnet 😆
Du kan bada om du använder öronproppar
 
Lång - men rolig dag. Inte van vid att vara ute så mycket bland folk, men det funkade förvånansvärt bra idag. Mamma och jag lyckades besöka två affärer och ett gårdscafé utan att uppleva trängsel. Sedan ringde höbonden, och maken och jag for iväg och hämtade hem några hundra kilo hö. Väl hemma har vi ätit kinamat, som mamma och jag fick med oss hem från vår utflykt. Mycket god - till och med ovanligt god :) ! Eller som mamma uttryckte det, "till och med pappa tyckte om den".... :D

Nu sitter jag här och smuttar på rosévin. lyssnar på diskmaskinen som plaskar i köket, och bara njuter av kvällens lugn.... :)
 
Happy fourth of July! 🎉🇺🇸 🎊 🇺🇸

Prognosen sager att vi far 33*C och inte ett moln pa himlen i en narbelagen liten stad dar det ar Independence Day Parad och folkliv i dag. Dar jag har gatt med pa att satta upp ett "bas" (en canopy med bord under :p) och ha rekrutering for skolbuss korandet.:cautious: Hela paraden och allt haller pa fran 9am till 5pm i dag, men vi far se hur lange vi haller ut.

Happy Independence Day! :banana:
 
Min stora rodnad på bröstkorgen har fått en ring kring sig... Så då har jag visst för alla skull (omedvetet) utfört en case study där jag vaccinerat mig mot covid-19 med borrelia i kroppen.

Slutsats: Gillar du när det känns som att du har körts utför ett stup med ett släng av feber, trötthet och huvudvärk i flera dagar? Då är du helt rätt person för vaccin+borrelia.

1177 sa akut ifall det blir värre, annars VC direkt imorgon för vård. Irritationsklubben represent
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 930
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 185
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 213
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp