Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sökt. Kunde inte låta bli. Jag vill verkligen ha jobbet, men de kallar inte ens till intervjuer.. Mina ansökningar blir mindre och mindre entusiastiska.

Du kanske kan testa en ny vinkel på ansökningarna? Ändra, ta bort eller lägga till ngt? Ett nytt anslag i personliga brevet?
När jag jobbade på PR-byrå var det en snubbe som sökt flera ggr återkommande. Tillslut skickade han en ansökan i rekommenderat brev och typ "jag förmodar att mina tidigare ansökningar inte kommit fram så nu skickar jag ett rek brev så att ni inte går miste om min spetskompetens. Ps. jag har bra musiksmak också" och skickade en spotify länk.
Detta kom han på intervju på och visade sig vara en riktigt skön person (som inte riktigt nådde ända fram på meriter/cv).
 
Du kanske kan testa en ny vinkel på ansökningarna? Ändra, ta bort eller lägga till ngt? Ett nytt anslag i personliga brevet?
När jag jobbade på PR-byrå var det en snubbe som sökt flera ggr återkommande. Tillslut skickade han en ansökan i rekommenderat brev och typ "jag förmodar att mina tidigare ansökningar inte kommit fram så nu skickar jag ett rek brev så att ni inte går miste om min spetskompetens. Ps. jag har bra musiksmak också" och skickade en spotify länk.
Detta kom han på intervju på och visade sig vara en riktigt skön person (som inte riktigt nådde ända fram på meriter/cv).

Tja, jag skriver nytt till varje ansökning. Vad mer kan jag göra liksom? Jag skickar inte samma varje gång.
 
Måste stanna på vägen och fylla på med sjukvårds grejer till Trulen som skrapa upp ena bakbenet igår efter hans bravader på bygden 😅 Fy tusan tacksam ändå att de inte är värre med båda oss ♥️ Han hade sprungit ut i hagen imorse självklart stel efter skentrav på asfalt i 7 km men han är iaf inte halt.
 
Bokade precis in uteservering ikväll med en ny vän.
Min äldsta bardomsvän släppte för ngn vecka sen bomben att hon köpt ett hus ute i ingenstans och skulle flytta från Sthlm.
Jag fick en light breakdown och bara "nej men du kan ju INTE LÄMNA MIG!?" :rofl:
Men ok hon är ju vuxen osv och nej vi är ju trots allt inte gifta så det var ju ingen regelrätt skilsmässa liksom. Men jag kände mig lindrigt dumpad haha. Sen fick jag panik och kände att jag var tvungen att skaffa en ny vän.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 701
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 965
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp