Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från fysio, på vägen dit lyckades jag stå på näsan på höger knä (igen) och armbåge innan jag ens hunnit ta av plåstret när jag trillade över en tröskel i förgår och slog upp det, så nu har jag ett bandage som går in i plåstret. Samma sak varje gång, trillar framlänges och sliter av en flik hud så det blöder. :meh: Mina ben ser inte riktigt kloka ut, jätteroligt när man går shorts eller kortare kjol.
 
Det brinner i Älvdalen igen... en skogsmaskin drog igång det :cry:
Enligt svärfar är de här värsta tiden på året och köra skogsmaskin 😓 De är livrädda varje dag att de ska råka se till att de blir skogsbränder. Är bara något år sedan då de började brinna i gräset men de lyckades släcka ganska omgående. Ändå skönt att han snart ska gå i pension efter sommaren!
 
Jag skrattade så jag grät här nyss när sambon ringde och rapporterade hur det går med lager-flytten. Min pappa och sambos svärson skulle hjälpa till. De har bara snabbt hejat förut någon gång. Men vi har alltid sagt att "de där två kommer klicka". OM de gjorde!
De är så himla lika på många sätt och är båda inom IT och har samma sorts humor, intelligens, hjälpsamhet etc.
När de drog igång tekniksnack hade sambo smygit iväg och gjort annat "jätteviktigt just nu".:angel:
Och båda de två tål inte värme. "Din farsa är ju som ngt jävla regnväder nu när det är så varmt och han tar i." Sambon hade sagt att nu kör vi pit-stop på dig och så hade han hällt i honom elektrolyter.
Svärsonen däremot springer mest runt och är illröd hela han istället. Han hade tyckt det skulle bli så kul att äntligen få göra ngt fysiskt, bygga lite etc. Så han köpte en ny skruvdragare för x antal tusen bara för det här, han har redan en. När sambon sagt att både han och min farsa har. Så han behöver inte ta med sig någon. Han hade farit runt som en röd iller med den och skruvat och grejat. Han hade också med sig kylbox med mat, dricka etc som på värsta äventyret liksom.
Sen ska alla testköra nya trucken med. 🙄
Så det känns som jag kan släppa mitt dåliga samvete över att inte kunnat hjälpa till.:laugh:
 
Enligt svärfar är de här värsta tiden på året och köra skogsmaskin 😓 De är livrädda varje dag att de ska råka se till att de blir skogsbränder. Är bara något år sedan då de började brinna i gräset men de lyckades släcka ganska omgående. Ändå skönt att han snart ska gå i pension efter sommaren!
Jepp. Sambon kör skotare och han och kollegorna följer värdena slaviskt. Vid högre brandrisk har de ibland förlagt passen till nattetid när man fortfarande får köra men hög brandrisk och lättare att se i mörker..Har även hänt givetvis att de måste stänga av maskinerna helt.
 
Sådär.... Nu har jag varit inne i tätorten och gjort av med 1500 kr på ingen tid alls..... O_o Färg till verandan, spån + hästmat och så fulltankat bilen. "Hejdå pengarna" - jag ser liksom framför mig hur de flyger iväg med små, små vita ulliga vingar...... :meh::D

Det är "lite" varmt också...nämnde jag det. Sisådär 27 grader i skuggan. Ingen AC i bilen heller. Men varje år så bestämmer jag mig för att jag ska kolla upp det - för det kanske är lättfixat och billigt (ja, alltså drömma kan man ju ;) ) - men sedan så blir det höst igen och, ja...... Värmen funkar ju..... :D
 
Jag skrattade så jag grät här nyss när sambon ringde och rapporterade hur det går med lager-flytten. Min pappa och sambos svärson skulle hjälpa till. De har bara snabbt hejat förut någon gång. Men vi har alltid sagt att "de där två kommer klicka". OM de gjorde!
De är så himla lika på många sätt och är båda inom IT och har samma sorts humor, intelligens, hjälpsamhet etc.
När de drog igång tekniksnack hade sambo smygit iväg och gjort annat "jätteviktigt just nu".:angel:
Och båda de två tål inte värme. "Din farsa är ju som ngt jävla regnväder nu när det är så varmt och han tar i." Sambon hade sagt att nu kör vi pit-stop på dig och så hade han hällt i honom elektrolyter.
Svärsonen däremot springer mest runt och är illröd hela han istället. Han hade tyckt det skulle bli så kul att äntligen få göra ngt fysiskt, bygga lite etc. Så han köpte en ny skruvdragare för x antal tusen bara för det här, han har redan en. När sambon sagt att både han och min farsa har. Så han behöver inte ta med sig någon. Han hade farit runt som en röd iller med den och skruvat och grejat. Han hade också med sig kylbox med mat, dricka etc som på värsta äventyret liksom.
Sen ska alla testköra nya trucken med. 🙄
Så det känns som jag kan släppa mitt dåliga samvete över att inte kunnat hjälpa till.:laugh:
Lekland för grabbar :D

Mitt ex ägde en grävmaskin. Just say'in....
Behövdes inte stora gropar för att den bara behövde startas...
 
Lekland för grabbar :D

Mitt ex ägde en grävmaskin. Just say'in....
Behövdes inte stora gropar för att den bara behövde startas...
Vi åkte ju en snabbis till nya lagret igår. Så jag fick se och valpen fick träna på att åka bil/göra ngt utanför gården.
När vi kliver in ser jag 8:or mkt svagt i betonggolvet.
Säger till sambon: "Är det du som burnat (.or här inne med nya trucken?"
Behöver du svaret? 🙄😂

Det värsta jag varit med om i maskinväg var dock när en full granne på midsommar körde en pistmaskin ut på våtmark vid sjö. Den tappade ena larvbandet och stannade ute där det var som sankast. Den sjönk lite halvt.
Dagen efter skulle genierna rädda den. Fulla igen.. Då körde de ut med en grävare. Som också sjönk fast. Den var bokad på arbete 2 dagar senare.

Där började även de få panik och skämmas. Så de fick låna en enorm maskin som man lade betongpelare framför och långsamt körde fram på det medans man också fick plocka de som låg bakom och lägga framför igen etc. Det tog väääldigt många timmar. Och kostade ännu mer.

Så att sambon leker med trucken känns alldeles lagom. 😅
 
Japp, förvånad?

Blandrasen har ingen sjukdomshistorik så hon lär jag byta rakt av nu men canarion har ju för några år sedan haft "kronisk gastrit" i journalen vilket gör byte riskabelt, även om han är symtomfri sedan länge. Men ärligt talat, det är helt sjukt att jag på en hund ska lägga nästan 8500 om året samt 2400 kr självrisk + 25 % rörlig på en så liten veterinärersättning som 30 000 kr. Jag kan ju lika bra vara utan då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 701
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 965
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp