Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20210628_152351934_HDR.jpg

Ynklig farbror Trul idag ❤️ Fick muta honom med pellets för att få komma åt benet, han har lite dålig erfarenheter av sår och annat. Så han ogillar skarpt när de ska tvättas och smörjas. Men men benet är dubbelt så stort idag och han är ynklig som sagt men han säger aldrig nej till mat 🙄 Sen kan ju husse kanske ha kommit med två stora rundbalar Ala 400 kg styck 😂 De såg han ju ganska omgående så att säga och funderade nog på hur han på bästa sätt skulle komma åt dem 🧐
 
Nu har min närmaste granne sålt lägenheten! Hon kom ner till målarrummet och viftade med kontraktet!
Trist att hon flyttar 😔😔 men sjukt att personen som flyttar in flyttar TILLBAKA. För att hen inte kunde vara ifrån huset 😂 Känns som att vi inte är ett hus utan en sekt, svår att lämna :rofl:
 
Nu har min närmaste granne sålt lägenheten! Hon kom ner till målarrummet och viftade med kontraktet!
Trist att hon flyttar 😔😔 men sjukt att personen som flyttar in flyttar TILLBAKA. För att hen inte kunde vara ifrån huset 😂 Känns som att vi inte är ett hus utan en sekt, svår att lämna :rofl:
Då kommer väl grannen tillbaka också så småningom, eller tror du att hon lyckas bli avprogrammerad.... :rofl: ?!
 
Det kan gå jättebra med!

Jag har bara flyttat med hjälp av familj, vänner etc förut. Men sist vi flyttade hyrde vi in hjälp. Efter det kommer jag fasen aldrig göra annat!

De var så himla trevliga, jobbade så effektivt och bar och kånkade i de mest märkliga utrymmen och trappor utan att sabba ngt eller gnälla öht. Vilka jäkla hjältar de var!
Det sa bara swop så hade de flyttat alla våra miljarders pinaler. För oss hade det ju tagit en evighet. Jag haaatar att flytta! Men med deras hjälp blev det noll stress och ångest.
Jag hoppas på samma. Jag orkar verkligen inte kånka mina två herrgårdsmöbler till 3e våningen igen 😅
 
Så vansinnigt trött. Höll på att somna i soffan nyss. Ska försöka hålla mig vaken lite till, sedan ta promenad med monstren. Om det blir svalare kanske vi tar cykeltur istället. Eller så gör jag en sån där knasig sommargrej och lägger mig typ nu och går upp supertidigt(!) imorgon för att cykla med hundarna innan jobbet :cautious: Gjorde så några gånger ett år när det var väldigt varmt, och det var faktiskt skönt.
 
För några månader sedan fick mannen ett nytt jobb och efter långa diskussioner och mycket övervägande kom vi fram till att det är ett bra beslut, trots att han kommer behöva jobba väldigt mycket en tid i början. Jag sa att jag kan avlasta honom hemma under den tiden. Det var innan vi visste att mitt jobb skulle bli pannkaka på vårkanten och jag skulle bli preggo och må skräp. Så nu satt vi här helt apatiska tidigare idag i en lägenhet som var upp och ner och saker i köket börjat mögla. Nu har jag i varje fall hunnit städa undan det värsta och beställt några nödvändigheter via Foodoras matleverans 🙈 Så avgrundtrött just nu. Två veckor kvar till semester :heart
 
Har jagat fatt på fem olika vårdtider och på något mirakulöst vis passade allihop i mitt schema (jobbar som ett djur i juli). :up: Förhoppningsvis kan jag få hjälp med min OCD nu, som jag har dragit på alldeles för länge. :meh:

Nuvarande tillstånd: Blodstopp i stortån pga fastknuten kampleksak med ilsk chihuahua i andra änden. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 700
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 956
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp