Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter mysigt :love:
Ja, jag har sovit där förr och det är en så skön känsla att sova "ute".

Så här blev det:
IMG_20210628_202125_112.webp
 
För några månader sedan fick mannen ett nytt jobb och efter långa diskussioner och mycket övervägande kom vi fram till att det är ett bra beslut, trots att han kommer behöva jobba väldigt mycket en tid i början. Jag sa att jag kan avlasta honom hemma under den tiden. Det var innan vi visste att mitt jobb skulle bli pannkaka på vårkanten och jag skulle bli preggo och må skräp. Så nu satt vi här helt apatiska tidigare idag i en lägenhet som var upp och ner och saker i köket börjat mögla. Nu har jag i varje fall hunnit städa undan det värsta och beställt några nödvändigheter via Foodoras matleverans 🙈 Så avgrundtrött just nu. Två veckor kvar till semester :heart
Är det bara städningen och maten i kylskåpet som är problematisk?
Ni kanske har möjlighet att beställa någon engångs städning typ? :)
 
Har styrketränat på utegymmet med pappa. Berättade att jag planerar att kanske springa typ 10km i morgon på morgonen men fick lite skäll :o Pappa tycker det är en dålig idé när magen är urballad och jag i princip bara äter potatisguck, mariekex, nyponsoppa och dimor. Han tycker jag ska träna mindre nu. Han har självklart rätt. Man ska inte träna när man inte får i sig någon nämnvärd näring.

Funderar på att ringa någon video doktor, men vet inte riktigt om de kan göra något extra för mig.
 
För några månader sedan fick mannen ett nytt jobb och efter långa diskussioner och mycket övervägande kom vi fram till att det är ett bra beslut, trots att han kommer behöva jobba väldigt mycket en tid i början. Jag sa att jag kan avlasta honom hemma under den tiden. Det var innan vi visste att mitt jobb skulle bli pannkaka på vårkanten och jag skulle bli preggo och må skräp. Så nu satt vi här helt apatiska tidigare idag i en lägenhet som var upp och ner och saker i köket börjat mögla. Nu har jag i varje fall hunnit städa undan det värsta och beställt några nödvändigheter via Foodoras matleverans 🙈 Så avgrundtrött just nu. Två veckor kvar till semester :heart
Grattis till graviditeten :)
 
Har styrketränat på utegymmet med pappa. Berättade att jag planerar att kanske springa typ 10km i morgon på morgonen men fick lite skäll :o Pappa tycker det är en dålig idé när magen är urballad och jag i princip bara äter potatisguck, mariekex, nyponsoppa och dimor. Han tycker jag ska träna mindre nu. Han har självklart rätt. Man ska inte träna när man inte får i sig någon nämnvärd näring.

Funderar på att ringa någon video doktor, men vet inte riktigt om de kan göra något extra för mig.

Boka ett fysiskt besök. Det känns som att du behöver det :heart
 
Jag är verkligen inte bra på att vara ensam. Jag behöver liksom inte umgås aktivt med någon, vill bara inte vara helt ensam. Dottern är dock nöjd eftersom hon fått byta till en av sina önskeponnysar! Tjejen som hade honom klarade inte riktigt av att bromsa ordentligt så ridläraren föreslog ett byte.
 
Migränanfall med aura vid lunch. Lyckades häva det hyggligt så "bara" huvudvärk under eftermiddagen. Körde efter jobbet till Lomma och tog ett dopp innan en kortare tupplur i sanden.
Har fortfarande ont i huvudet men åtminstone lite bättre.

Har ätit kvällsmat och ska strax ta lite chips. Får passa på såhär dag före semesterdag :D
 
Har nästan lyssnat ikapp på föreläsningarna till sommarkursen och därmed insett att jag lagt onödig tid på att läsa två kapitel som inte ingick i kurslitteraturen 🤪

Varit länge på jobbet och varit ganska effektiv även om det var trögstartat, som tur är har jag en familj just nu som pratar i 200km/h så mycket hinner sägas på kort tid :rofl:

Men nu sova 😴
 
Vi var sjukt effektiva som flytthjälp idag så vi fick ledigt i morgon då de behöver lite tid att plocka ihop och bestämma vad som ska vara vad. Det är inte lätt när man ska gå från 240 kvm till 120 kvm och inte vill göra sig av med något. Kompisarna flyttar åt andra hållet, men får istället tampas med att en mängd saker ska lämnas som de inte vill ha. 🙄
Men två sovrum överflyttade, två vardagsrum har bytt plats och ett förråd tömt och uppburet på vinden.
Plus en massa annat burit åt olika håll. :)
 
Sur på mig själv just nu. I vintras bråkde kupéfläken för mig och la av . Så jag och chefen bytade alltihopa. Men nu idag började den låta konstigt , skulle bara fixa till den för de. Men det slutar med att det luktar bränd plast. Jag hoppas på att de är bara denna plastbiten och motståndet till kupéfläken som har fått lite stryk
20210628_200958.webp
 
Sur på mig själv just nu. I vintras bråkde kupéfläken för mig och la av . Så jag och chefen bytade alltihopa. Men nu idag började den låta konstigt , skulle bara fixa till den för de. Men det slutar med att det luktar bränd plast. Jag hoppas på att de är bara denna plastbiten och motståndet till kupéfläken som har fått lite stryk Visa bifogad fil 72648
Vad är det där på bilden?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 692
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 945
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp