Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, förvånad?

Blandrasen har ingen sjukdomshistorik så hon lär jag byta rakt av nu men canarion har ju för några år sedan haft "kronisk gastrit" i journalen vilket gör byte riskabelt, även om han är symtomfri sedan länge. Men ärligt talat, det är helt sjukt att jag på en hund ska lägga nästan 8500 om året samt 2400 kr självrisk + 25 % rörlig på en så liten veterinärersättning som 30 000 kr. Jag kan ju lika bra vara utan då.
Jag hade helt seriöst övervägt att säga upp den då, det låter helt vansinnigt.
Vad händer om du ringer dem och säger att du säger upp den om de inte gör något åt priset?
Det var verkligen det dyraste i försäkringsväg jag någonsin hört.
 
Har skickat iväg en förfrågan till en flyttfirma :nailbiting:
Jag vill verkligen flytta skiten innan jag ska iväg till sommarstället (alltså typ 7e eller 8e ish) men samtidigt vill jag inte flytta under semestern. :cautious: Plus blir apnervös för tänk om jag valt en dålig firma, eller tänk om de tappar något, eller om de får med sig fel saker etc etc. :angel: (har aldrig flyttat med flyttfirma förut)
Framförallt: Tänk om jag inte orkar med och magen ballar ur ännu mer.

Katten kanske jag hämtar i morgon. Beror på vad flyttfirman säger när de ringer. Blir det flytt så som jag vill kanske det är bättre att katten stannar kvar för jag kommer ändå behöva åka fram och tillbaka som en galning och packa allt.
 
Jag hade helt seriöst övervägt att säga upp den då, det låter helt vansinnigt.
Vad händer om du ringer dem och säger att du säger upp den om de inte gör något åt priset?
Det var verkligen det dyraste i försäkringsväg jag någonsin hört.
Min plan är att höra med ett annat bolag imorgon och be dem komma med prisförslag för ena hunden samt hur en flytt med den som har historik hade sett ut. Sedan ringa Agria och säga, jag har fått detta förslaget från en konkurrent, kan ni matcha det? Eftersom de enligt onlinekalkylen ligger på typ hälften av kostnaden (med högre veterinärvård samt tandvård) lär de nog ha svårt med det. Men de kan ju alltid locka med 6000 kr rehab 😂
 
Äntligen hemma. Killen jag träffar slutade tidigare än mig idag och tog ut hundarna på en rastningsrunda så jag kunde kasta mig rakt in i duschen. Så galet varmt idag! Är dock förvånad över hur trevlig dagens runda var. Den var helt klart en av de trevligare jag kört senaste tiden.

Nu är det dags för "halloumi"burgare :D
 
Har skickat iväg en förfrågan till en flyttfirma :nailbiting:
Jag vill verkligen flytta skiten innan jag ska iväg till sommarstället (alltså typ 7e eller 8e ish) men samtidigt vill jag inte flytta under semestern. :cautious: Plus blir apnervös för tänk om jag valt en dålig firma, eller tänk om de tappar något, eller om de får med sig fel saker etc etc. :angel: (har aldrig flyttat med flyttfirma förut)
Framförallt: Tänk om jag inte orkar med och magen ballar ur ännu mer.

Katten kanske jag hämtar i morgon. Beror på vad flyttfirman säger när de ringer. Blir det flytt så som jag vill kanske det är bättre att katten stannar kvar för jag kommer ändå behöva åka fram och tillbaka som en galning och packa allt.
Det kan gå jättebra med!

Jag har bara flyttat med hjälp av familj, vänner etc förut. Men sist vi flyttade hyrde vi in hjälp. Efter det kommer jag fasen aldrig göra annat!

De var så himla trevliga, jobbade så effektivt och bar och kånkade i de mest märkliga utrymmen och trappor utan att sabba ngt eller gnälla öht. Vilka jäkla hjältar de var!
Det sa bara swop så hade de flyttat alla våra miljarders pinaler. För oss hade det ju tagit en evighet. Jag haaatar att flytta! Men med deras hjälp blev det noll stress och ångest.
 
Min plan är att höra med ett annat bolag imorgon och be dem komma med prisförslag för ena hunden samt hur en flytt med den som har historik hade sett ut. Sedan ringa Agria och säga, jag har fått detta förslaget från en konkurrent, kan ni matcha det? Eftersom de enligt onlinekalkylen ligger på typ hälften av kostnaden (med högre veterinärvård samt tandvård) lär de nog ha svårt med det. Men de kan ju alltid locka med 6000 kr rehab 😂
Det ska jag också göra när mina försäkringar ska förnyas hos Agria. Betalar också alldeles för mycket anser jag. Andra företag kostar hälften så mycket.
 
Vi åkte ju en snabbis till nya lagret igår. Så jag fick se och valpen fick träna på att åka bil/göra ngt utanför gården.
När vi kliver in ser jag 8:or mkt svagt i betonggolvet.
Säger till sambon: "Är det du som burnat (.or här inne med nya trucken?"
Behöver du svaret? 🙄😂

Det värsta jag varit med om i maskinväg var dock när en full granne på midsommar körde en pistmaskin ut på våtmark vid sjö. Den tappade ena larvbandet och stannade ute där det var som sankast. Den sjönk lite halvt.
Dagen efter skulle genierna rädda den. Fulla igen.. Då körde de ut med en grävare. Som också sjönk fast. Den var bokad på arbete 2 dagar senare.

Där började även de få panik och skämmas. Så de fick låna en enorm maskin som man lade betongpelare framför och långsamt körde fram på det medans man också fick plocka de som låg bakom och lägga framför igen etc. Det tog väääldigt många timmar. Och kostade ännu mer.

Så att sambon leker med trucken känns alldeles lagom. 😅
FÖ tänker jag på vad min faster sa då hon var här sist. "Inte trodde väl jag att Stureplans-tjejen skulle stå här i egen trädgård och plocka blommor till bordet!".

När jag läser ovan inlägg inser jag hur totalt mitt liv ändrats.
Truckar, pistmaskiner och grävare ute på landet.. :laugh:👩‍🌾
 
Min plan är att höra med ett annat bolag imorgon och be dem komma med prisförslag för ena hunden samt hur en flytt med den som har historik hade sett ut. Sedan ringa Agria och säga, jag har fått detta förslaget från en konkurrent, kan ni matcha det? Eftersom de enligt onlinekalkylen ligger på typ hälften av kostnaden (med högre veterinärvård samt tandvård) lär de nog ha svårt med det. Men de kan ju alltid locka med 6000 kr rehab 😂

De lär inte matcha, jag försökte med det när jag skulle nyförsäkra katten. Jag har allting annat i Länsförsäkringar men deras pris var löjligt... plus att jag ska ha en försäkring som täcker FORL/TP, vilket deras grundförsäkring inte gör.
 
Japp, förvånad?

Blandrasen har ingen sjukdomshistorik så hon lär jag byta rakt av nu men canarion har ju för några år sedan haft "kronisk gastrit" i journalen vilket gör byte riskabelt, även om han är symtomfri sedan länge. Men ärligt talat, det är helt sjukt att jag på en hund ska lägga nästan 8500 om året samt 2400 kr självrisk + 25 % rörlig på en så liten veterinärersättning som 30 000 kr. Jag kan ju lika bra vara utan då.

Ja, bättre att lägga de pengarna på ett "veterinärkonto" isf.
 
@hastflicka De pratade om värmeböljan i nv USA på nyheterna på TV4 nyss. Tydligen har de gjort i ordning kylrum i Oregon, där folk kan gå in och svalka sig.
Hoppas det blir svalare snart. Här ska det bli bara 23 idag.

I gar var det 45*C officiellt (officiella temperaturen mats alltid i skuggan, ofta pa flygplatser) pa var veranda var det 48*C i skuggan. I dag blir det lika elandigt varmt och vi bryter alla varmerekord. Sedan sjuker temperaturen till mer normala nivaer och vi raknar med temperaturer 29*C till 33*C. Aven det ar dock varmt har, vi har central AC och de flesta har i vart omrade, men har i Oregon ar det manga som inte har AC. 🥵

Det har inte regnat sedan Maj 27 och det ar torrt och jag ar orolig for brandrisken sa har tidigt. Vi har inte "stor brander" forran frammemot Augusti i vanliga fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 700
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 956
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp