Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så hoppas jag verkligen att min bok köpt från Bokbörsen kommer idag, eftersom jag behöver den i mitt bokskrivande. Jag köpte den förra söndagen, alltså den 20/6. Absolut, det har varit midsommar med helgdagar, men teoretiskt sett borde jag redan haft boken här eftersom säljare på Bokbörsen förbinder sig att skicka inom två vardagar. Den borde alltså ha kommit senast torsdagen innan midsommar. Jag kan inte heller hitta om säljare måste skicka på något visst sätt, t.ex. spårbart. Jag har nämligen inte fått någon avisering om skickat paket, men det är bara en bok så det är ju möjligt att den kommer som vanligt brev. Vilket jag inte själv hade valt om jag skulle skicka, för hur bevisar man då att man faktiskt fått iväg den i fall det skulle bli problem O_o??
 
Det kom 15 friska mm igår. Till redan mättade marker. Det klafsar om fötterna när jag går runt den stora vallen på min morgonpromenad
20210628_102436.webp
 
Åh gud. Första jobbdagen efter semestern. En sjuk, några på semester. En kollega kör dubbla rundor och jag en för mig ny som är ökänd som väldigt lång. Som tur är lite post, men ja, ingen mjukstart direkt... Är glad att jag tog med frukt som mellanmål och solskyddskräm :p
 
Men va fan! Jobb jag sökt flera gånger ligger ute på annons igen. Har fått noll återkoppling på tidigare ansökningar och nu ligger alla tjänster ute igen. Försökte ringa och kolla varför jag är så fel till någon av tjänsterna men det var nog lunch nu för ingen svarade.
Har sökt samma tjänster säkert fem gånger nu, ibland blir det avbrutet pga inga pengar (kommunen, så det hänger på budgeten om de kan anställa eller ej) och ibland bara blir det inget.

Jag vet inte om jag ska ge upp. De vill uppenbarligen inte ha mig så jag borde väl inte bry mig om att söka igen. Men jag vill ha jobbet!
 
Men va fan! Jobb jag sökt flera gånger ligger ute på annons igen. Har fått noll återkoppling på tidigare ansökningar och nu ligger alla tjänster ute igen. Försökte ringa och kolla varför jag är så fel till någon av tjänsterna men det var nog lunch nu för ingen svarade.
Har sökt samma tjänster säkert fem gånger nu, ibland blir det avbrutet pga inga pengar (kommunen, så det hänger på budgeten om de kan anställa eller ej) och ibland bara blir det inget.

Jag vet inte om jag ska ge upp. De vill uppenbarligen inte ha mig så jag borde väl inte bry mig om att söka igen. Men jag vill ha jobbet!
Sök!

(när jag jobbade på en personalavdelning var det positivt att man sökt flera gånger. Det tydde på att man var genuint intresserad)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 701
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 609
Senast: Inte_Ung
·
Svar
558
· Visningar
54 991
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp