Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har flyttat idag och ska sova första natten i nya lägenheten :D Känns riktigt bra nu, det känns som "hemma" fast jag bara vart här några timmar och allt är kaos :) Hela kroppen värker dock så imorgon blir det en lugn dag. Ska hänga upp de sista gardinerna och sen koppla in Tv:n för soffhäng :laugh: Nu blir det lite mobilspel innan det är dags att sova.
 
Sitter i soffan och tar igen mig lite efter en helt jäkla makalös midsommarhelg vid havet. Det blev SÅ mycket bättre än jag vågat hoppas på, och då hade jag ändå höga förväntningar! Vi har badat, legat och solat på stranden, ätit en massa glass, varit ute och vandrat, spelat strandtennis, suttit på div. uteserveringar med div. kalla drycker, grillat på stranden båda kvällarna och bara njutit av livet lite sådär i största allmänhet. Ja, och druckit snaps & ätit sill också såklart. Fy tusan vad bra det var! Nu fotboll & iskall citroncider :d
 
Satt just och kikade lite pa vilken resvag och tid det kommer att ta nar vi kor till Florida i December. Jag har redan annonserat att vi maste stanna minst 2 dagar i New Orleans innan vi kor vidare. I kvall kom jag fram till att det ar inga problem ... det ar bara 1000 km mellan ankomst address i Florida och New Orleans sa det kor vi i ett svep.
Sedan hamnade jag har pa buke och kollade vidare, da kom jag fram till att det tar MYCKET langre tid att kora 1000 km i Sverige an har i USA. Den stracka jag kommer att kora tar enligt google mellan 11-12 timmar i Sverige och (fortfarande enligt google, men ocksa min experience) mellan 8-9 timmar att kora har i USA. Det kan vi tacka Eisenhower for (han som byggde ut 4 filiga motorvagar over hela landet). :p
 
Ska snart ge mig ut och grundmåla det som behövs på verandan, tänkte jag. Sedan behöver jag åka och köpa färg. Har - efter att jag har hittat ljusgrått när jag har skrapat på vissa ställen - bestämt att verandan ska få bli just ljusgrå och vit, istället för bara vit. Som den är nu. Det är alltid lite roligare att måla om man faktiskt gör om lite också, tycker jag :) !
 
Dricker kaffe med Lilla herrn och svarar regelbundet på Lillkattens "hålla koll-rop" medans hon är på ännu en upptäcktsfärd :laugh:
Sov gott inatt och är ganska pigg. Efter kaffet blir det upp med gardiner och sen plocka upp kökslådorna. Jag hittade inte kaffesilen till morgonkaffet och jag hatar små kaffekorn i mitt kaffe :arghh: Även om kaffet fick sjunka och det var typ 5 ynka stycken... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 701
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 609
Senast: Inte_Ung
·
Svar
558
· Visningar
54 991
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp