Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två långa etapper av Sörmlandsleden avklarade. Herregud så varmt det var idag. När vi tog lunchrast i ett vindskydd så somnade vi hela lilla gänget. Som tur var gick det att svalka sig i sjöar och vattendrag ofta, men vissa sträckor blev varma och hemska. Egentligen skulle vi sovit ute en natt till och sedan gått ca 5-6 km till närmsta tågstation, men vi bestämde oss för att ordna skjuts hem ikväll istället. Vi är lite för trötta för mer nu. Är ändå glad åt vad vi klarat av och största delarna av vandringen var otroligt fin.

Vad tyckte vovvarna om vandringen?
 
Planerade att åka och köpa ny plyfa till hästtransportens dörrdel (ruttnat) imorgon för en tusenlapp. Monterade isär dörren och skulle bara lägga in gummilisterna i förrådet. I förrådet står två väggdelar, i rätt färg till och med, som går utmärkt att såga till dörrdel. Bra koll man har på vad man har.......
 
549C23F2-B07A-4E7A-9D95-EDBBFC17609D.webp

Här är underverket! ❤️
 
Jag har just kommit tillbaka till husbussen efter en mycket trevlig frukost som startade med en Bloody Mary sa nu kanner jag mig lagom fortappad (fast det var ett ganska litet glas) :p och tanker ta det lungt innan vi kor hemmat om nagra timmar.
Hundarna kan rutinen och just nu ar Tate redo att ga ut och springa lite mer innan vi borjar packa ihop ... da vet han att det blir en sista spring har innan vi aker.

This_svelte_beast_is_the-929924e4fd2a4eefc653c2bd6451b36e.webp
 
Tejpade, gjorde en ”fin” avrinning och ringde Röris.

F5D078E4-98A0-4D06-88EF-8182A71D9D72.webp


Sprang sen ner till undercentralerna och drog av vattnet i hela fastigheten. Alla blev säkert jätteglada eftersom det pr så svalt ute och ingen stod säkert i duschen nejdå :angel:

Men nu har rörjouren varit här, det är fixat och jag överväger ett glas till 🥂
 
Morr.
Snirklade mellan några bilar för att komma till pumpen på macken. Svängde uppenbarligen lite snävt och går emot en kant. Hör pyset från däcket. :rage::rage::rage:

Nu står min bil på lokala macken med ett pajat däck. Jag ringde runt och fick tag på skjuts så jag och hunden tog oss hem. Nu måste jag jaga däckfirma imorgon bitti. Be dem åka till macken och ta av däck och fälg, och fixa nytt.
Sedan måste jag på något sätt få skjuts till macken för att hämta hem bilen.

Inte blir det bättre av att jag lovat åka till en kompis för att lasta hästar i arla morgonstund, samt köra bilen till service vid lunch.
Kompisen lovade hämta mig och med lite tur så kan däckfirman åka ut och serva. Men det blir en massa trassel och en massa ringande. Plus en massa utgifter jag inte behövde.

Klant-tant känner sig dum :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 651
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 895
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp